Test – Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
Pravi aduti i pravo vrijeme
Treća generacija modela 208 na tržištu je od 2019. godine, te trenutno važi za jedan od najpopularnijih modela u klasi gradskih automobila. Uprkos odličnoj prodaji, Peugeot je početkom godine ponudio set osvježenja pomoću kojih je ovaj automobil postao još konkurentniji...
U prvom kvartalu 2024. godine, koji se računa kao zbir rezultata ostvarenih u prva tri mjeseca, Peugeot 208 je na evropskom tržištu našao put do 58.363 kupca, te tako ostvario duplo bolji prodajni rezultat u odnosu na prethodnu godinu. Navedeni podatak najbolja je potvrda da se aktuelni redizajn i te kako isplatio, odnosno da je opravdao očekivanja kupaca francuskog brenda. Istovremeno, najprodavaniji Peugeotov automobil u martu mjesecu je s 23.462 isporučene jedinice postao peti najprodavaniji model na evropskom tržištu i drugi u klasi.
Podsjećamo da je bolje pozicionirana od njega jedino Dacia Sandero, koja je osjetno povoljnija, odnosno da je iza 208-ice u navedenom periodu ostao njegov najveći rival Renault Clio.
Odlična statistika obično u praksi povlači za sobom i adekvatno pokriće, a o kakvom pokriću je riječ u slučaju redizajniranog Peugeota 208 pokušali smo otkriti testiranjem jedne od najpopularnijih kombinacija. Riječ je o spoju drugog paketa opreme Allure i 1,2-litarskog turbobenzinskog agregata sa 100 KS kombinovanog sa ručnim mjenjačem. Podsjećamo da se Peugeot 208 na domaćem tržištu nudi još sa baznim Active i najsadržanijim GT paketima opreme.
Novi dizajnerski jezik najmanjem Peugeotovom modelu sprijeda je donio ove tri umjesto dosadašnje jedne LED linije. Francuski dizajneri tu promjenu objašnjavaju činjenicom da su im kao inspiracija za originalno rješenje poslužili lavlji zubi, a sada su njegove kandže. Kupci su prema Peugeotu imali najmanje primjedbi na vanjski dizajn 208-ice, pa su napravljene izmjene samo njeno usklađivanje sa aktuelnim vizuelnim rješenjima koja su promijenjena na većim kućnim modelima.
Mada je originalni koncept bio veoma dopadljiv i skladnije uklopljen s branikom, novi princip sa tri dnevna LED svjetla s obje strane vozila veoma se lako prihvata. Uz drugačije stilizovanu masku hladnjaka i unutrašnju grafiku glavnih svjetala, najveće promjene svana donose modernije stilizovani aluminijumski točkovi, koji su kod testnog modela bili u 16-inčnom formatu. U paleti boja našla se i nova žuta nijansa, dok je naručilac testnog vozila od sedam ponuđenih opcija izabrao najpovoljniju nemetalik bijelu nijansu, koja se doplaćuje 375 KM. Podsjećamo da osim nemetalik boje kupci imaju na raspolaganju metalik nijanse za koje treba izdvojiti 769 KM, te specijalne boje za koje je neophodna doplata od 1.125 KM.
Osim (za Allure paket standardnih) 16-inčnih aluminijumskih naplataka s pneumaticima dimenzija 195/55, kupcima je na raspolaganju i 17-inčni točak, koji je moguće dobiti isključivo kupovinom GT paketa. U maloj, ali praktičnoj kabini 208-ice ponuđeno je nekoliko izuzetno praktičnih detalja poput držača za pametne telefone, koji je, kada se ne koristi, sakriven iza ukrasnog detalja. Za pohvalu su i veliki utori u vratima u koje mogu stati velike flaše, a tu su i četiri USB priključka, od kojih tri ispunjavaju aktuelni Tip C standard.
Struktura enterijera je ostala ista, te je krase specifične prednosti i mane koje već godinama prate iCocpit koncept. Neki vozači obožavaju takvo rješenje, a neki ga jednostavno nikako ne razumiju. Bez obzira na oprečne stavove, ono što je činjenica jeste da neobična koncepcija, sa malim zasječenim upravljačem trkačkog formata i izdignutim digitalnim instrumentima, zahtijeva koordinaciju sa vozačevim sjedištem kako bi se pronašao idealan položaj. Mada na centralnom grebenu ima veoma originalnu, lijepu i kvalitetno izrađenu klavijaturu sa sedam klasičnih tastera, koje olakšavaju korištenje funkcija na novom, većem i kvalitetnijem centralnom 10-inčnom ekranu osjetljivom na dodir, i ovaj proces će zahtijevati određeno privikavanje.
Detalji od ukrasne lakirane crne plastike i plastične pletenice djeluju skladno, ali su istovremeno odličan oslonac za prašinu i otiske prstiju. Završna obrada je na visokom nivou, a isto se može konstatovati i za tradicionalnu francusku udobnost. Veoma praktičnim čini se i uvučeni dio instrument-panela ispred suvozača, koji omogućava da se putniku iza suvozača ponudi više prostora za noge. Zadnja klupa je dovoljna za smještaj dvije odrasle osobe, ali je ulazak pozadi zbog uskih vrata nešto teži nego kod konkurenata. Sa 311 litara osnovne zapremine, prtljažnik je na nivou prosjeka klase, ali i nešto skromniji od njenih najboljih predstavnika, koji nude više od 350 litara.
Više tovarnog prostora moguće je dobiti jednostavnim obaranjem naslona zadnjih sjedišta, nakon čega zapremina raste na 1.106 litara, što je dovoljno i za manje selidbe. Za najpovoljniju verziju nove 208-ice sa 1.2 motorom od 75 KS i Active opremom treba izdvojiti 34.491 KM, dok je testna kombinacija sa 1.2 turbomotorom i 100 KS u Active kombinaciji dostupna za 37.144 KM. Odabirom testnog Allure paketa taj iznos raste na 39.991 KM, a uz par dodataka koje je imao voženi automobil dolazimo do iznosa od 41.735 KM.
POGON
Peugeot 208 se domaćim kupcima nudi sa tri verzije 1,2-litarskog benzinskog motora. Najslabije je atmosferske koncepcije i raspolaže sa 75 KS. Testna verzija pomoću turbopunjača razvija okruglo 100 KS, dok najjača ima 130 KS. U ponudi je i jedan modernizovani 1.2 benzinski agregat u verzijama sa 100 i 136 KS, koji je isključivo kombinovan sa šestostepenim automatskim mjenjačem i novim lakim hibridnim konceptom. Testni motor kombinovan je sa šestostepenim ručnim mjenjačem.
U praksi svojom uzornom živahnošću veoma dobro „krije” trocilindarsku koncepciju, koje postajete svjesni kada na visokom broju okretaja motor dobije karakterističan frktav zvuk, odnosno kada je automobil u praznom hodu i kada se osjete lagane vibracije. Bez puno napora, prateći ritam saobraćaja, na otvorenom je moguće voziti s prosječnom potrošnjom nižom od pet litara. U gradu se ona povećava u rasponu od šest do 7,5 litara, a više od toga postiže se samo bespotrebnim forsiranjem.