Nova Mazda CX-5
Veća, odvažnija i digitalnija nego ikad
Treća generacija Mazde CX-5 stiže sa više prostora, modernijim dizajnom i novom digitalnom unutrašnjošću...
Mazda je, nakon gotovo decenije bez većih promjena, konačno otkrila treću generaciju svog najprodavanijeg SUV-a – potpuno novi CX-5 koji je dobio detaljnu evoluciju s prepoznatljivim Kodo dizajnom, modernijom tehnologijom i unaprijeđenim 2.5-litarskim benzinskim motorom.
.webp)
Na prvi pogled, možda izgleda poznato, ali sada ima potpuno novu konstrukciju s međuosovinskim rastojanjem produženim za 7,5 cm, što ukupnu dužinu povećava za čak 11,5 cm. Time se približava konkurentima poput Honde CR-V i Nissana Rogue. Ovo povećanje dimenzija rezultiralo je širim vratima za lakši ulazak i izlazak što je bila jedna od glavnih zamjerki prethodnoj generaciji.

Prtljažnik je takođe veći i praktičniji, otvaranje je šire i niže za 1,3 cm, dok je dužina poda povećana za 5 cm, a visina za utovar za 2,5 cm. Sprijeda dominira prepoznatljiva Kodo maska s novim, slojevitim svjetlima, naglašenim linijama branika i oštrijom izvedbom “krila” oko maske.
.webp)
Nazad je novi MAZDA natpis preko poklopca prtljažnika, a svjetla podsjećaju na veći CX-70. Kupci će moći birati i atraktivne 19-inčne naplatke na bogatijim paketima opreme.
.webp)
Ispod poklopca motora ostaje dobro poznati atmosferski 2.5-litarski četverocilindraš sa 187 KS i 250 Nm, uparen sa šestostepenim automatskim mjenjačem i standardnim pogonom na sve točkove.

Ipak, Mazda gleda i u budućnost – već 2027. stiže potpuno nova hibridna verzija. Za razliku od CX-50 koji koristi Toyotin hibridni sistem, CX-5 će premijerno dobiti Mazdin vlastiti Skyactiv-Z motor, koji donosi bolju termičku efikasnost i širi spektar rada od aktuelnog Skyactiv-G motora.
.webp)
Najveće promjene možda su ipak u kabini. Novi CX-5 donosi ogroman 15,6-inčni centralni ekran – najveći u istoriji Mazde – s potpuno novim interfejsom zasnovanim na Google Built-In tehnologiji (Google Maps, Assistant itd.).
.webp)
Mazda tvrdi da je ovo najintuitivniji sistem koji je ikada ponudila, međutim, uz svu digitalizaciju dolazi i kontroverzna odluka – na centralnoj konzoli i oko mjenjača nema više nijednog fizičkog dugmeta. Sve funkcije prebačene su na ekran i komande na volanu (koje, srećom, ostaju klasične tipke, ne dodirne površine).
.webp)
Nova Mazda CX-5 u prodajne salone bi trebala stići do kraja ove godine, a pretprodaja kod ovlaštenih Mazda trgovaca u BiH počinje već u augustu, uz početnu cijenu od oko 33.500 eura.