Volkswagen Tiguan (2007–2016)

Pouzdan SUV na platformi Golfa

Volkswagenov kompaktni SUV prve generacije ostvario je dobar tržišni uspjeh, a da je stekao veliku popularnost dokazalo je pojavljivanje druge generacije...
27 Oktobar 2022

Pouzdan SUV na platformi Golfa

Volkswagen Tiguan (2007–2016) 1.4 tsi (150 KS)

Ljudi zaduženi za planiranje novih modela u njemačkom automobilskom gigantu, Volkswagenu, 2007. odlučili su u serijsku proizvodnju pustiti „mali“ SUV razvijen na platformi tadašnjeg Golfa. Odmah po predstavljanju bili su jasni visoki ciljevi bez kojih VW ne bi bio to što jeste. U tehničkom  smislu je zapravo imao nešto više zajedničkog s Passatom (B6, B7), Škodom Superb (3T) ili kombijima: VW Sharan i Seat Alhambra. To je zato što je Tiguan s njima dijelio platformu PQ46 (A6), dok su Golf, Golf Plus, A3, Leon ili Octavia koristili platformu PQ35 (A5).

Volkswagen Tiguan 2008 1600 49

S obzirom na dužinu vozila (4.42m), mjesta na zadnjim sjedištima ima dovoljno, a razlog tome su tanji nasloni prednjih sjedišta i klizna zadnja klupa kojoj se može podešavati nagib naslona. Veličina prtljažnika je 470 litara, što spada u neki prosjek klase. Sjedenje za upravljačem je vrlo ugodno i sa vrlo dobrim podešavanjem, a u kokpitu je sve jednostavno posloženo i nadohvat ruke. Da bi se zadovoljila većina ukusa, u startu su ponuđena četiri benzinca i tri dizelaša, koji su se mogli kombinovati sa čak tri vrste mjenjača - ručni, automatski (sa po 6 stepeni prenosa) i DSG (7 stepeni prenosa). Bazne verzije imale su pogon na prednju osovinu, dok su skuplji modeli dolazili sa sofisticiranim 4x4 pogonom.

Volkswagen Tiguan 2008 1280 0b

S obzirom na to da svi moderni automobili pate od dječjih bolesti, ni Tiguan nije izuzetak. Najviše problema uzrokovale su greške na upravljačkim modulima benzinskih motora, sistemu napajanja goriva, kočnicama i prednjem vješanju koje se uprkos terenskim ambicijama pokazalo kao vrlo osjetljivo. Svima je jasno da naši putevi ni po jednom kriterijumu ne spadaju u one bolje, pa je prije kupovine obavezan detaljan pregled svih komponenti prednje i zadnje osovine. Što se tiče motora, pored najpopularnijih dizelskih agregata, popularan je i 1.4 TSI benzinski, sa 140 kojskih snaga. Stručnjaci kažu da je glavni problem 1.4 TSI-ja sa razvodnim lancem i svim njegovim dijelovima.  Sam lanac se brzo rastegne i u ekstremnim slučajevima pukne. Zatezači i klizači se prilično brzo istroše, a i varijator promjenljivog vremena otvaranja ventila pravi probleme.

Volkswagen Tiguan 2008 1600 6f

Stručnjaci takođe ističu da je kvalitet upotrijebljenih elemenata prenizak i da ne mogu da izdrže agresivniju vožnju i nepravilno održavanje. Situaciju pogoršava dugačak interval između zamjena motornog ulja – 30.000 kilometara. U tako dugom periodu upotrebe, mazivo ne može efikasno podmazati ključne komponente, uključujući elemente razvodnog mehanizma. Kvar na sistemu ubrizgavanja se javlja sporadično, ali vrijedi spomenuti, jer troškovi popravke mogu biti prilično visoki. Raskošan prostorom i praktičnim detaljima Touran nije bez razloga jedan od traženijih polovnjaka u svojoj klasi, jer na izvrstan način objedinjuje funkcionalnost i dinamiku vožnje.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.4 (150 KS)
Prosječno 8,1
Najmanje 6,7
Najviše 10,0

Prednosti

Kompaktne dimenzije, dobra preglednost, ekonomičnost svih pogonskih motora, DSG mjenjač, 5 zvjezdica na Euro NCAP testu sigurnosti

Mane

Osjetljivo vješanje, kontrolna elektronika kočionog sistema, aluminijumski karter često pušta ulje na čepu, problemi sa hlađenjem motora

TEHNIČKI PODACI
Motor Benzin
Zapremina 1.390 ccm
Snaga 150 KS
Max obrtni momenat 240 Nm pri 1.750 o/min
Najveća brzina 195 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 8,8 s
Dimenzije DxŠxV 442 x 180 x 168 cm
Masa 1.451 kg
Osovinski razmak 260 cm
Prtljažnik 470 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2007. Predstavljen serijski model Tiguana

• 2011. Na Euro Ncap testu Tiguan osvojio pet zvjedica

• 2011. Od momenta početka proizvodnje isporučeno 700.000 primjeraka

• 2011. Vizuelno i tehhnološko osvježenje modela, koje je trajalo do kraja proizvodnog procesa 

 

⚠️ Obrati pažnju:

Tiguanlanac1

Poznati su problemi 1.4 TSI sa razvodnim lancem i njegovim dodacima. Sam lanac se brzo rastegne i u ekstremnim slučajevima pukne

 

Tiguanvjesanje2

Prednje vješanje se uprkos terenskim ambicijama pokazalo kao vrlo osjetljivo

 

Tiguanubrizgavanje3

Kvar na sistemu ubrizgavanja se javlja sporadično, uzrok je najčešće slab kvalitet goriva

 

Više informacija o modelu Volkswagen Tiguan pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...