Škoda Fabia (2014–2018)

Pouzdan saputnik za razumnu cijenu

Škoda je sa modelom Fabia napravila popularan i tražen automobil koji koriste i porodični ljudi i firme, kako po gradu tako i na dužim relacijama. Razlog uspjeha leži u pouzdanoj mehanici, kvalitetu i odnosu uloženo-dobijeno....
16 April 2020

Pouzdan saputnik za razumnu cijenu

Škoda Fabia (2014–2018) 1.4 TDI (90 KS)

Zbog svoje pouzdane mehanike, kvalitetne izrade i pristojne cijene Fabia je već preko dvije decenije među vodećim modelima po prodaji širom Evrope. Treća generacija je donijela niz promjena i poboljšanja, prije svega u dizajnu. Prethodna je bila dosta neproporcionalna i njene linije su bile prilično dosadne i konzervativne. Bitno je istaći kako je nova Fabia bazirana na fleksibilnoj MQB A0 mehaničkoj platformi i da dosta komponenti dijeli sa Volkswagen Polom i Golfom.

Skoda Fabia 2015 1600 41

Jedna od najbitnijih prednosti nove platforme je povećanje dužine kabine za osam, i širine za 21 milimetar, što je rezultovalo većim putničkim prostorom u kabini. Automobili u B segmentu se uglavnom ne mogu pohvaliti velikim prostorom u kabini, ali u Fabiji će se viši putnici na zadnjoj klupi smjestiti relativno udobno. Prostora za koljena ima dovoljno, a komforu doprinosi širina kabine i prostor za glave odraslih putnika. Prljažni prostor ima zapreminu od 330 litara, a on se preklapanjem zadnje klupe uvećava na ukupnih 1.150 litara. Instrument panel dizajniran je prilično jednostavno sa svim komandama nadohvat ruke. Izrađen je kvalitetnije od prethodne generacije, što znači da na njemu uglavnom nema tragova korištenja.

Skoda Fabia 2015 1600 16

Ukoliko se odlučite za kupovinu Fabije, savjet je da potražite modele sa višim nivoima dodatne opreme, pošto je u baznom oprema prilično skomna. Preglednost sa vozačkog mjesta je odlična, a komande su jasne i precizne, tako je manevrisanje Fabiom jednostavno i lako. Pojedini vlasnici i putnici su se žalili na tradicionalno tvrd ovjes, sa kojim vožnja po lošim cestama zna biti neprijatna. Pogonski agregat je trocilindarski 1,4-litarski turbodizel, koji pruža zadovoljavajuće performanse za ovaj tip automobila i bez problema nosi težinu kabine sa putnicima uz malu potrošnju goriva.

Skoda Fabia 2015 1600 4a

Na ovom agregatu slaba tačka su osjetljive dizne i EGR ventil koji traže redovnu kontrolu i čišćenje po potrebi zbog nekvalitetnog goriva i čađi koje ono proizvodi. Najviše pritužbi vlasnika je išlo na kratak vijek seta kvačila, pogotovo pri čestim gradskim vožnjama, tako da je preporuka provjeriti stanje istog prilikom kupovine. Takođe, slabe tačke na ovom modelu su i ležajevi točkova, koji se brzo potroše na našim lošim cestama. Pojedini primjerci imali su problema sa elektronikom i centralnom bravom, pa vozilo nije moglo da se otključa ili zaključa. Velika prednost Škode Fabije je povoljna cijena rezervnih dijelova, rasprostranjena servisna mreža i popularnost na tržištu polovnjaka.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.6 TDI (90 KS)
Prosječno 4,8
Najmanje 3,8
Najviše 6,2

Prednosti

Kvalitet, pouzdanost, praktičnost, potrošnja, jeftini dijelovi, prostranost

Mane

Ležajevi, elektronika, set kvačila, EGR ventil, dizne, tvrdo vješanje

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.422 ccm
Snaga 90 KS pri 3.000–3.250 o/min
Max obrtni momenat 230 Nm pri 1.750–2.500 o/min
Najveća brzina 182 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 11,1 s
Dimenzije DxŠxV 399.2 x 173.2 x 146.7 cm
Masa 1.156 kg
Osovinski razmak 247 cm
Prtljažnik 330–1.550 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

1999. Prva generacija Škode Fabia je izašla na tržište

• 2014. Predstavljena je aktuelna treća generacija Fabie

• 2015. Počela je ugradnja novog trocilindarskog agregata 1.4 TDI

• 2018. Treća generacija Fabije je redizajnirana




⚠️ Obrati pažnju:

Slika 1 egr

Slaba tačka ovog inače štedljivog agregata je EGR ventil koji se zaprlja od nekvalitetnog dizela

 

Slika 2 kvačilo

Kvačilo ima kratak vijek trajanja, naročito pri čestoj gradskoj vožnji, pa je preporučljivo pregledati ukupno stanje istog

 

Slika 3 ležaj

Ležajevi točkova su obično za zamjenu nakon 70.000 kilometara zbog loših puteva

 

Više informacija o modelu Skoda Fabia pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...