Renault Scenic Xmod
Porodični off-road šminker
U odnosu na ostatak game Scenic Xmod se izdvaja off-road
šminkom i Extended Grip sistemom elektronske kontrole pogona...
Nakon što je sa Scenicom, kao klasičnim kompaktnim monovolumenom, 1996. godine napravio veliki tržišni uspjeh, Renault je odlučio da četiri godine poslije ponudi i off -road verziju ovog praktičnog automobila. Prvi Scenic sa pogonom na sve točkove zvao se jednostavno RX4 i ostaće upamćen kao svojevrsna preteča savremenih Renaultovih SUV modela.
Sa nimalo naivnim 4x4 pogonom, koji je za potrebe francuskog proizvođača složio njemački specijalista Steyr Daimler Puch, RX4 se za samo tri godine nametnuo kao prostran i udoban porodični automobil, uzornih terenskih sposobnosti, koje su mu omogućavale da se upustiti u raznorazne off - road avanture.
Njegov nasljednik predstavljen je 2007. godine, ali pod novim imenom Conquest.
Uprkos off -road {minki i 20 mm višem podvozju, ovaj model nije ni izbliza bio popularan kao njegov prethodnik, jer je dolazio samo sa prednjim pogonom. Dotadašnji obožavaoci RX4 modela jednostavno su se okrenuli sve popularnijim SUV-ovima, koji su kao opciju nudili i 4x4 pogon. Da Renault uprkos takvom trendu nije stavio tačku na projekat off - road monovolumena, potvrđuje i nedavno predstavljanje Scenica XMOD.
Ovaj atraktivni model zasnovan je na redizajniranoj verziji treće generacije francuskog MPV-a. U suštini, riječ je tek o
klasičnom Scenicu sa prednjim pogonom i naočitom off -road šminkom. Osim po bogatoj i za ovaj model jedinstvenoj opremi, XMOD se od ostatka Scenic game razlikuje po Extended Grip sistemu elektronske kontrole pogona, koji prema Renaultu omogućava sigurniji start u otežanim uslovima vožnje po kiši, snijegu, blatu pijesku...
Ovaj sistem vozač može da aktivira manuelno pritiskom na okrugli taster, smješten ispred mjenjača. Program nudi tri različita režima rada: EXP, u kojem elektronika dozira silu kočenja, Road, koji se automatski aktivira na brzinama iznad 40 km/h i vra}a pogon automobila u normalni režim rada, te Loose Ground režim, koji u najtežim uslovima vožnje pruža potpunu podršku elektronike pri kočenju ili prenosu obrtnog momenta.
Da je riječ o šminkerskoj verziji klasičnog Scenica, potvrđuje i identičan kapacitet prtljažnika od 555 litara.