Volvo XC60 (2008–2017)
Tvrđava od švedskog čelika
Volvo se dugo vremena izuzetno trudio da „sahrani“ svoju reputaciju kao proizvođača uglastih, konzervativnih i dosadnih limuzina i karavana. Sve je počelo kasnih 1990-ih s elegantnim C70 coupéom bivšeg šefa dizajna Volva Petera Horburyja, ali pravi proboj je bio s XC60...
Volvo XC60 (2008–2017) 2.0 D3 (163 KS)
Godine 2008. na tržište dolazi Volvo XC60, kompaktni SUV sa naglašenom sportskom siluetom. Novi XC60 koji se našao na pola puta između crossovera i lakog terenca izgrađen je na istoj platformi kao Volvo S80 i Ford Mondeo. Razmak od tla je 20 cm pa vožnja preko zahtjevnijih terena nije problem. Volvo XC60 dugačak je 463 cm, visok 171 cm i širok 189 cm, te je 18 centimetara kraći, sedam centimetara niži od XC90. Dostupan je s pogonom na sva četiri ili s pogonom na prednje točkove.
Dolazi sa petoro vrata, volumen prtljažnika iznosi 495 litara, a sa spuštenim zadnjim sjedištima poveća se na 1.455 litara. Što se tiče sigurnosti, Volvo XC60 je jedan od najsigurnijih automobila. Sigurnosna oprema uključuje prednje, bočne vazdušne jastuke, i vazdušne zavjese, ABS i kontrolu stabilnosti i City Safety sistem koji djeluje pri nižim brzinama tako da automobil automatski zakoči ukoliko primijeti da je vozač uznemiren ili ne reaguje na približavanje vozila ispred njega. Nije ni čudno što je XC6O osvojio maksimalnu ocjenu na Euro NCAP crash testu. Međutim, XC60 stavlja Volvo pravo u srce izuzetno konkurentnog segmenta tržišta malih premium SUV vozila.
Oštra konkurencija dolazi u vidu Land Rover Discovery Sport, BMW-a X3 i Audija Q5, kao i jeftinijih, ali jednako elegantnih opcija kao što su Kia Sportage, Hyundai Santa Fé i Ford Kuga. O praktičnosti se brine prostrana i intuitivno dizajnirana kabina, dok raspon opcija motora i pogona znači da XC60 odgovara svima. Najekonomičniji izbor je 2,0-litarski četverocilindarski agregata koji se nalazi u DRIVe modelima s pogonom na prednje točkove. Fokusirajući se na ekonomičnost, nedostatak teškog sistema pogona na sva četiri točka omogućava ovoj jedinici od 188 KS da ubrza 0-100 km/h za 10,3 sekunde. Najčešći problemi su vezani za EGR ventil koji zbog lošeg konstrukcijskog rješenja može da se začepi.
Volvo je osjetljiv i na neoriginalne dijelove, pogotovo filtera za ulje. Što se tiče podvozja, najosjetljiviji dijelovi su stabilizatori koji zbog same mase vozila i eksploatisanja često stradaju. Napadački profil, podignut pozadi, pomogao je da se doda vizuelni interes i lako je shvatiti zašto je plijenio poglede promatrača. Ali vrijeme je krenulo dalje, a najnoviji automobili švedskog proizvođača takođe su pokrenuli igru, tako da su ove nekada prepoznatljive karakteristike sada postale uobičajene stvari Volva.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 2.0 D3 (163 KS) |
Prosječno |
7,9 |
Najmanje |
6,5 |
Najviše |
9,4 |
Prednosti
Moderan izgled, udobna vožnja, prostrana kabina i lijepo dizajnirana, fina ergonomija, sigurnost
Mane
Bučan dizel motor, razočaravajuća ekonomija, rukovanje bi moglo biti oštrije, kvarljiva elektronika, skupo održavanje
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.984 ccm |
Snaga |
163 KS pri 3.500 o/min |
Max obrtni momenat |
400 Nm pri 1.500 o/min |
Najveća brzina |
195 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
10,3 s |
Dimenzije DxŠxV |
462 x 189 x 171 cm |
Masa |
1.728 kg |
Osovinski razmak |
277 cm |
Prtljažnik |
495 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2007. Volvo na sajmu automobila u Detroitu predstavlja XC60 koncept, koji trenutno dobija veliku pažnju javnosti što je bilo dovoljno da dobije zeleno svjetlo za serijsku proizvodnju
• 2008. Predstavljena je prva generacije XC60 koji postaje veliki prodajni hit u Volvo gami
• 2010. Ponuđena je sportska R-Design verzija
• 2013. Napravljen je temeljan redizajn
⚠️ Obrati pažnju:
EGR ventil zbog lošeg konstrukcijskog rješenja može da se začepi.
Volvo je osjetljiv i na neoriginalne dijelove, pogotovo filtera za ulje.
Stabilizatori su najosjetljiviji dijelovi trapa koji zbog same mase vozila i eksploatisanja često stradaju.
Više informacija o modelu Volvo XC60 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.