Ford Mondeo (2010–2014)

Nerealno potcijenjena poslovna limuzina

Ford Mondeo je specifičan model, koji se jednako uspješnim pokazao u obliku limuzine i karavan kako kao novi tako i kao polovan automobil, sa zapaženom izdržljivošću i pouzdanošću koje ga krase nakon višegodišnje aktivne vožnje...
25 Mart 2022

Nerealno potcijenjena poslovna limuzina

Ford Mondeo (2010–2014) 2.0 EcoBoost (203 KS)

Treća generacija najpoznatije evropske limuzine američkog Forda predstavljena je 2006. godine na potpuno novoj platformi, koja je razvijena kao plod partnerstva sa Volvom. Kao rezultat ovoga zabilježene su bolje performanse u odnosu na prethodnike, te su ispravljeni njihovi nedostaci. Treća generacija dodatno je unaprijeđena redizajnom srednjeg ciklusa, a najveći iskorak tom prilikom bilo je proširenje palete motora, u kojoj su se našli pouzdani i izdržljivi EcoBoost benzinci.

Ford Mondeo 2011 1600 0a

Riječ je o veoma praktičnom modelu, koji se nudi u tri karoserijska oblika (klasična limuzina, petovrtana limuzina i karavan) od kojih je svaki dovoljno prostran, veoma udoban i sa prtljažnikom velike zapremine, što mu daje na praktičnosti. I sama limuzina posjeduje veoma velik prtljažnik zapremine 550 litara, dok u kabini pruža dovoljno mjesta za pet odraslih osoba, mada se za duže vožnje savjetuje da taj broj ipak bude sveden na četvoro zbog širokog tunela mjenjača koji umanjuje komfor putnika na zadnjoj klupi. Za razliku od pojedinih Fordovih modela, unutrašnjost kabine je izrađena od veoma kvalitetnih i dugovječnih materijala, pa nema vidljivih ranih tragova habanja. U zavisnosti od stila vozača, kod polovnog Mondea problem može biti ubrzano trošenje kočionih pločica, te treba da se pripremiti za njihovo češće mijenjanje. Razlog ubrzanog trošenja kočnica je velika masa vozila.

Ford Mondeo 2011 1600 06

Zbog toga su opterećeni i pojedini dijelovi sistema vješanja pa ga treba detaljno provjeriti prilikom kupovine. Kupcima se savjetuje da provjere i izduvni sistem, naročito izduvnu cijev, koja zna često da nepopravljivo korozira. Isto tako, cijev koja povezuje EGR ventil sa interkulerom može da se ošteti, pa je najčešće potrebna njena promjena. Paleta motora veoma je široka. Kupci u zavisnosti od stila vožnje mogu da biraju snažnije verzije sa većom potrošnjom, namijenjene za duža putovanja, kao i slabije štedljivije verzije, idealne za kraće gradske vožnje. Na tržištu polovnih automobila zastupljeniji su dizel motori, ali nakon redizajna iz 2010. godine porasla je i popularnost benzinaca.

Ford Mondeo 2011 1600 13

Najpopularniji benzinac je 2.0-litarski EcoBoost motor, koji dolazi u dvije varijante, sa 203 i 240 konjskih snaga. Ovaj agregat pokazao se kao izuzetno pouzdan i izdržljiv sa dugim vijekom trajanja uz redovno održavanje i provjeru stanja potrošenosti pojedinih segmenata, poput lanca. Međutim, tokom godina vožnje mogući su određeni problemi, poput zakazivanja sistema hlađenja. Kao i kvarovi brizgaljki goriva, usljed korištenja pogonskog goriva lošijeg kvaliteta. Ovaj problem se može prepoznati curenjem goriva. 

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 2.0 EcoBoost (203 KS)
Prosječno 9,4
Najmanje 8,2
Najviše 10,6

Prednosti

Kvalitet materijala izrade u kabini, širok izbor kvalitetnih agregata, udobnost i praktičnost, zapremina prtljažnika

Mane

Kočione pločice, sistem vješanja, izduvna cijev, elektronski sistemi, sistem hlađenja motora, brizgaljke goriva.

TEHNIČKI PODACI
Motor Benzin
Zapremina 1.999 ccm
Snaga 203 KS pri 6.000 o/min 
Max obrtni momenat 300 Nm pri 1.7504.500 o/min 
Najveća brzina 232 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 7,9 s
Dimenzije DxŠxV 485 x 188 x 150 cm
Masa 1.569 kg
Osovinski razmak 285 cm
Prtljažnik 550 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2007 – Na sajmu automobila u Ženevi predstavljen model Ford Mondeo treće generacije

• 2009 – Ponuda pogonskih sklopova proširena novim varijantama

• 2010 – Predstavljeno facelift izdanje, koje je na tržištu dostupno od 2011. godine

• 2014 – Kraj proizvodnje i prelazak na model naredne generacije

 

⚠️ Obrati pažnju:

Fordmondeobrizgaljke1

Pojava curenja goriva usljed nepravilnog rada brizgaljki, nakon čega je potrebna zamjena.

 

Fordmondeoizduv

Izduvna cijev je lošijeg kvaliteta te je osjetljiva, i sklona ubrzanom korodiranju.

 

Fordmondeokocnice

Primijećeno je ubrzano trošenje kočionih pločica, za veoma kratko vrijeme. 

 

Više informacija o modelu Ford Mondeo pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...