Volvo C30 (2006–2012)

Neobičan dizajn i netipična nepouzdanost

Sada već kultni švedski kompaktni automobil odlikuje se hrabrim dizajnom karoserije. Na početku proizvodnje suočavao se s brojnim greškama i opozivima zbog fabričkih nedostataka, ali generalno nikad nije bio među najpouzdanijim vozilima u svojoj kategoriji…
16 Maj 2024

Lijep dizajn i netipična nepouzdanost

Volvo C30 (2006–2012) 2.0 D (136 KS)

Kompaktna klasa oduvijek je bila popularna među kupcima, čak i u vrijeme kada su SUV modeli svih veličina sve više osvajali tržište, kao što je to slučaj i danas. Dizajn s trojimvratima podsjeća na kupe automobile i evocira uspomene na legendarni Volvo P1800. Kreativno oblikovan zadnji kraj unio je svježinu u klasu koja je postala prilično monotona. Iako Volvo tradicionalno donosi čvrstinu i pouzdanost, neki modeli nisu ispunili očekivanja u pogledu pouzdanosti. Možda je pregrubo reći da je C30 bio promašaj, ali valja napomenuti da nije imao najbolju reputaciju. Godinu dana nakon početka proizvodnje opozvan je na vanredni servis zbog zamjene glavnog kočionog cilindra, a kasnije i zbog problema s upravljačem. 

Volvo C30 2007 1600 59

Zatim je slijedilo još nekoliko opoziva zbog ventila servo kočnica, provjere prenosnika, provjere mogućih pukotina na prednjim spojevima, te zamjene sistema za pranje prednjih svjetala. Popis grešaka koje je prepoznala fabrika prilično je dug. Ipak, može biti utješno što se proizvođač brinuo za sigurnost i zadovoljstvo kupaca. Kupci su takođe prijavljivali brojne probleme s dizelskim motorima i zadnjom osovinom. Volvo je rješavao prve greške bez troškova tokom fabričke garancije, ali su vlasnici morali snositi troškove popravaka problema sa zadnjom osovinom. Da bi se pristupilo zamjeni istrošenih dijelova na osovini, ona se morala potpuno ukloniti, što je predstavljalo značajan trošak. Takođe su bili česti problemi s rashladnim sistemom. Rashladna tečnost mogla je prodrijeti do elektronike ventilatora za hlađenje, što bi uzrokovalo kvar na ventilatoru upravo kad bi termostat trebalo da da signal za njegovo uključivanje.

Volvo C30 2007 1600 92

 Ako bi se ovaj problem zanemario, dolazilo bi do pregrijavanja motora, što je moglo imati ozbiljne posljedice. Prednje vješanje uglavnom nije stvaralo probleme. Ipak, desna poluosovina pokazala se kao slaba tačka, ali samo na određenim serijama. Volvo je reagovao brzo, rješavajući ovaj problem, što je smanjilo pritužbe kupaca. Da su vlasnici morali sami snositi troškove popravka, situacija bi vjerovatno bila drugačija. Volvo C30 sada se može kupiti po relativno niskoj cijeni, ako u obzir uzmemo njegove konkurente iz iste klase, no savjetujemo oprez prilikom kupovine. Prestižni Volvo logo na prednjoj maski nije garancija kvaliteta, što su brojna iskustva s polovnim automobilima pokazala više puta. Zato, obratite posebnu pažnju prilikom detaljnog pregleda kako biste izbjegli potencijalne probleme.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 2.0 D (136 KS)
Prosječno 6,1
Najmanje 5,8
Najviše 6,5

Prednosti

Neobičan i atraktivan dizajn, ugodan položaj za volanom, bezbjednost svih putnika je na visokom nivou, dostupnost dijelova, ekonomičan agregat

Mane

visoke cijene usluga u ovlaštenoj servisnoj mreži, sitnice koje često zadaju muke vlasnicima, teška preprodaja, ponekad visoka cijena dijelova

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.998 ccm
Snaga 136 KS pri 4.000 o/min
Max obrtni momenat 400 nm pri 1.750 o/min
Najveća brzina 210 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 9,4 s
Dimenzije DxŠxV 425 x 178 x 144 cm
Masa 1.421 kg
Osovinski razmak 282 cm
Prtljažnik 233 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

• 2006. Volvo na tržište šalje zanimljivo dizajniran kompakt
• 2007. Zbog grešaka u razvoju dolazi do čestih poziva na vanredni servis
• 2012. Poslije šest godina prisustva na tržištu gasi se proizvodnja modela C30

 

⚠️ Obrati pažnju:

1 (1)

Curenje rashladne tečnosti iz hladnjaka može dovesti do kvara ventilatora za hlađenje, jer se može probiti do elektroničkih dijelova koji kontrolišu rad ventilatora.

 

2 (1)

Kvalitet elastičnih dijelova na zadnjem vješanju nije odgovarala Volvovom imidžu robusnog i pouzdanog proizvođača.

 

3453456345353436457357356pli

U prvim serijama glavni kočioni cilindar stvarao je neugodne i potencijalno opasne probleme. 

 

Više informacija o modelu Volvo C30 pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...