Suzuki Swift (2005–2010)
Mini za šire narodne mase
Kada se 2005. godine na tržištu pojavio Swift mnogi su isticali njegovu sličnost sa Minijem. Cijena i kvalitet su odlični, a ni servisi nisu skupi. Na tržištu polovnjaka nema baš previše primjeraka jer ih vlasnici jednostavno ne žele prodati...
Suzuki Swift (2005–2010) 1.3 (92 KS)
Suzuki Swift za ovdašnja tržišta dolazi iz mađarskih pogona, čiji radnici i alati zadovoljavaju najstrože japanske norme o kvalitetu. Zbog te činjenice vlasnici slobodno mogu reći da voze japanski automobil. S obzirom na to da se radi o gradskom autu najbolje je izabrati benzinski motor iz sredine ponude, jer daje dobar kompromis između performansi i potrošnje goriva. Moderni benzinac puni potencijal pokazuje preko 4.000 obr/min, što ne obećava baš skromnu potrošnju u gradskom ciklusu vožnje.
Ipak, prosječna potrošnja od približno devet litara može se smatrati korektnom. Na otvorenoj se cesti dionica od 100 km bez problema može savladati sa pet litara bezolovnog benzina. Već smo napisali da je Swift vrlo kvalitetan automobil, ali to ne znači da nema određenih kvarova. Srećom, kvarovi koje ćemo navesti u nastavku teksta zabilježeni su na malom broju primjeraka pa se ne može govoriti o nekakvim sistemskim greškama ili epidemiji. Swift na putu leži kao karting, pa se ne treba čuditi ako naletite na primjerak koji je vožen sportskim načinom vožnje.
U tom slučaju treba detaljno da provjerite stanje prednjih kugli i krajnica, te ih po potrebi zamijenite. Vrlo rijetko može se pojaviti veći zazor u letvi volana. Reparacija je moguća, ali je ipak bolje ugraditi potpuno novi dio jer sigurnost uvijek treba biti na prvom mjestu. Recimo da se u ponudi nalazi i verzija sa 4x4 pogonom, što je u ovoj klasi automobila prava rijetkost. Poslije 30 do 40.000 km javlja se škripa iz pravca mehanizma prednjih sjedišta, što je posebno izraženo na primjercima proizvedenim do 2007. godine. Kasnije je greška gotovo 100% eliminisana.
Antikorozivna zaštita je generalno dobra, ali ne treba se čuditi ako na dnu prtljažnika opazite tragove površinske korozije. Nije ništa strašno jer se blagovremenim djelovanjem ružna pojava više neće javiti. Jedini ozbiljniji, pa samim tim i skuplji kvar koji vas može zadesiti jeste otkazivanje ležajeva mjenjača. Tačan se uzrok ovog zaista rijetkog kvara ne zna, pa se ne može govoriti o nekakvoj konstrukcijskoj grešci. Suzuki Swift je u svakom pogledu interesantan za kupovinu. Jedni je problem naći dovoljno primjeraka za biranje, jer ih vlasnici jednostavno ne žele prodati.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.3i 16V (92 KS) |
Prosječno |
6,4 |
Najmanje |
4,7 |
Najviše |
10,4 |
Prednosti
Kompletan kvalitet, zabavan za vožnju, ukupna masa ispod tone, solidna ponuda prostora, pouzdana mehanika, dizajn
Mane
Nešto mekše komponente prednjeg ovjesa, osjetljiva letva volana, korozija na dnu prtljažnika, mehanizam prednjih sjedišta
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.328 ccm |
Snaga |
92 KS pri 5.800 o/min |
Max obrtni momenat |
116 nm pri 4.200 o/min |
Najveća brzina |
175 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
11 s |
Dimenzije DxŠxV |
369,5 x 169 x 147 cm |
Masa |
1.140 kg |
Osovinski razmak |
238 cm |
Prtljažnik |
213–562 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2004. Na Pariz Motor Showu predstavljen Suzuki Swift
• 2006. Predstavljena verzija Sport, s kojom su ionako odlične vozne osobine podignute na još viši nivo
• 2008. U ponudu ulazi zanimljiv 1,3 dizelaš preuzet iz FIAT-ovih modela
• 2009. U prodajne salone dolazi nekoliko posebnih verzija s kojima se zadržava interes kupaca do kraja proizvodnje
⚠️ Obrati pažnju:
Sportski način vožnje ostavlja tragove na mekšim komponentama prednjeg ovjesa
Vrlo rijetko zna se javiti skupi kvar u vidu otkazivanja ležajeva osovina u mjenjaču
Mehanizam sjedišta poslije 30 do 40.000 km počinje proizvoditi neugodne zvukove
Više informacija o modelu Suzuki Swift pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.