BMW Serije 1 (2004–2011)

Miljenik mlađe generacije

Zbog svog šarmantnog izgleda i kvalitetne izrade, BMW Serije 1 je dosta tražen model na tržištu polovnjaka. Sa svojim kompaktnim dimenzijama, snažnim agregatima i pogonom na zadnju osovinu popularan je kod mlađih vozača...
07 Decembar 2020

Miljenik mlađe generacije

BMW Serije 1 (2004–2011) 120d (163 KS) 

BMW je prvi put kupcima predstavio model pod oznakom „Serija 1“ sada već davne 2004. godine, kao nasljednika prilično nepopularne Serije 3 Compact. Ovaj model je bio prvi pravi predstavnik BMW-a u hatchback ili popularnoj Golf klasi, a od konkurencije se razlikovao po pogonu na zadnjoj osovini. Prvi primjerci ove uspješne serije su nosili oznaku E87 koja je označavala model sa petoro vrata. Nedugo zatim na tržištu su predstavljeni prvo verzija sa troje vrata pod oznakom E88, te još dvije varijante, kupe i kabriolet. Za više od deset godina proizvodnje Serije 1 na tržištu su predstavljene dvije generacije i nekoliko redizajniranih verzija. 

BMW 120d 2005 1600 0b (1)

Modeli BMW-ove Serije 1 dolaze sa bogatom serijskom opremom, a materijali unutrašnjosti su po starom običaju uzorno kvalitetni, pa gotovo da i nema vidljivih tragova habanja tokom višegodišnje eksploatacije kao ni iritirajućih zvukova, krckanja i škripanja prilikom vožnje po neravnim putevima. Dizajn kontrolne table je moderan i vizuelno dopadljiv sa odličnom preglednošću instrumenata. Serija 1 se takođe može pohvaliti udobnim i ergonomski oblikovanim prednjim sjedištima, kao i odličnom preglednošću. Na zadnjoj klupi ima dosta manje prostora i ukoliko su na prednjim sjedištima putnici većih „proporcija“, pozadi jedva da ima mjesta za koljena i o komfornoj vožnji nema ni govora. Vozne karakteristike i upravljivost su izvrsni, kako po gradu tako i na otvorenoj cesti. U krivinama prijanja za podlogu „kao pegla“, naročito sa niskoprofilnim sportskim pneumaticima, ali što više „cola“ imaju naplaci udobnost je manja, naročito na neravnoj podlozi. Loša strana ovog modela prema riječima vlasnika jesu „run flat“ pneumatici koji su dosta skupi. Još kada se uzme u obzir da je neophodno posjedovati dva seta pneumatika, ljetnji i zimski, kao i za svaki BMW-ov model sa pogonom na zadnjoj osovini, može dobro da „zasvrbi džep“.

BMW 120d 2005 1600 09

Prtljažni prostor je solidan i ima zapreminu od 330 litara, koja se preklapanjem zadnje klupe povećava na 1.150 litara. Pogonsku jedinicu čini dvolitarski turbodizel agregat porijeklom iz „većeg brata“ Serije 3 koji isporučuje 163 KS uparen sa šestostepenim manuelnim mjenjačem. Sa svojom snagom i obrtnim momentom pruža izvanredne, gotovo sportske performanse u prilično malu potrošnju goriva, a snage neće zafaliti ni na uzbrdici, ni prilikom preticanja na cesti. Zbog svoje startnosti i snage ovaj agregat je popularan kod mlađih vozača, koji vole „nagaziti gas“. Ako se ispravno i redovno održava pokazao se kao veoma pouzdan i „pregazi“ veliku kilometražu bez problema. Najviše treba obratiti pažnju na pogonski lanac, čije je održavanje i redovno servisiranje neophodno da ne bi došlo do pretezanja i pucanja, što uzrokuje gotovo nepopravljivu štetu na agregatu.

BMW 120d 2005 1600 11

Ne podnosi dizel lošeg kvaliteta i zbog njega dolazi do začepljenja EGR ventila i zaprljanja dizni, naročito prilikom česte gradske vožnje. Prilikom kupovine savjet je prekontrolisati stanje turbine i seta kvačila, čije su zamjene i reparacije veoma skupe. Ukratko, pripazite da ne naletite na „pregažen“ primjerak koji lako može postati rupa bez dna zbog popravki i ulaganja. Pojedini vlasnici su imali problema sa elektronikom i alternatorom, a zabilježene su i pritužbe na porozna kočiona crijeva. Ako se agresivnije vozi po gradu brže se troši kočioni sistem zbog naglih zaustavljanja. Ovjes na ovom modelu je tvrđi, sportski orijetisan, još ako se upari sa niskoprofilnim pneumaticima velikog promjera, česta oštećenja komponenti na našim cestama su neizbježna. Sve u svemu, veoma dobar automobil ukoliko ste mlađi vozač i ljubitelj sportskih kompakata...

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 120d (163 KS) 
Prosječno 6,5
Najmanje 5,2
Najviše 9,1

Prednosti

Pouzdanost, vozne karakteristike, kvalitetna izrada, potrošnja, dizajn, oprema, performanse

Mane

Dizne, EGR ventil, turbina, mjenjač, ovjes, prostor na zadnjoj klupi, run flat pneumatici, alternator, elektronika, kočnice

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.995 ccm
Snaga 163 KS pri 4.000 o/min
Max obrtni momenat 340 Nm pri 2.000  o/min
Najveća brzina 220 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 7,9 s
Dimenzije DxŠxV 422,7 x 175,1 x 143,0 cm
Masa 1.340 kg
Osovinski razmak 266,0 cm
Prtljažnik 330–1.150 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2004. - Prva godina proizvodnje BMW Serije 1. Uvođenje ovog modela označilo je ulazak BMW-a u segment kompaktnih automobila

2007. - Tokom ove godine, BMW Serije 1 je prošao kroz detaljan redizajn

2011. - Ovo je bila posljednja godina proizvodnje prve generacije BMW Serije 1



⚠️ Obrati pažnju:

KvaroviBMW1sdfsfsdsddfssdfsdfdfdf (1)

Pojedini vlasnici su se žalili na probleme sa alternatorom i elektronikom.

 

KvaroviBMW1sdfsfsdsddfssdfsdfdfdf (2)

Pogonski lanac zahtijeva redovno održavanje i kontrolu kako ne bi došlo do pretezanja i pucanja istog.

 

BMWpneumaticiskupi23451356

Run flat pneumatici su veoma skupi, a kupovina dva seta pneumatika godišnje je veliki trošak.

 

Više informacija o modelu BMW Serije 1 pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...