Audi A6 Avant

Luksuz, praktičnost i bezvremenska ljepota

Četvrta generacija najvećeg Audijevog karavana ima aerodinamičniju i dinamičnije dizajniranu karoseriju, digitalni enterijer, 35 litara veći prtljažnik i najsavremenije sisteme asistencije, koji joj omogućavaju poluautonomnu vožnju...
15 Maj 2018

Luksuz, praktičnost i bezvremenska ljepota

Nakon elegantno skrojene limuzine koja je svjetlo dana ugledala na sajmu automobila u Ženevi, Audi je predstavio i njenu praktičniju karavansku verziju. Proizvođač iz Ingolštata još jednom je dokazao da su njegovi dizajneri vrhunski znalci kada je riječ o oblikovanju  naočitih karavanskih karoserija. U odnosu na prethodni model novi ima osjetno dinamičniju bočnu liniju. Pravolinijski pregib koji se kod prethodnika protezao od prednjih do zadnjih svjetala u visini retrovizora sada je „izlomljen“, što je dodatno naglasilo prostor oko točkova. Istovremeno, veći dio vrata ispod prozora je ostao čist i bez nabora, dok se vizuelna dinamika preselila stepenicu niže na donji dio gdje je u limariju utisnut dekorativni profil, koji se širi od prednjih ka zadnjim vratima i tako premješta centar pažnje na zadnji dio automobila. Na zadnjem dijelu je napravljena i najveća optička promjena između dvije generacije.

 

 

Zaobljena krovna linija koja nam je ponuđena kod prethodnika sada je oštrije zasječena, a zadnji D stub je nešto nagnutiji ka kabini. Manje je i bočno staklo što je novom A6 Avantu donijelo puno veću vizuelnu dinamiku i učinilo ga jednim od „najsportskijih“ predstavnika u klasi. Podsjećamo da je ovaj oblik D stuba Audi predstavio još 2015. godine u Ženevi sa konceptom Prologue Avant, koji je očigledno poslužio kao uzor dizajnerima velikorserijskog A6 Avant modela. Da su osim estetskih i dizajnerskih sa novom karavanskom „šesticom“ ispunjeni i svi inženjerski zahtjevi dokazuje i koeficijent otpora vazduha od uzornih 0,27 Cx, koji je postignut studioznim aerdinamičkim „peglanjem“ svakog djelića karoserije. Moderan karakter automobila oslikava se i kroz dinamičniji prednji dio sa do sada najvećom, najširom i najuglastijom „Single Frame“ maskom hladnjaka. Savremeni trenutak naglašen je sa HD Matrix LED svjetlima koja u najskupljoj verziji dolaze u kombinaciji sa laserskim dugim snopom. Osim ove, koja je dostupna kao opcija, tu su još dvije konfiguracije svjetlosnih tijela LED, te HD Matrix LED.

 

 

Treba dodati da na prednjem dijelu nema vizuelnih razlika između limuzinskog i karavanskog modela nove „šestice“. Zadnji dio je takođe dobio nova LED svjetla, koja su međusobno spojena hromiranom lajsnom. Skladna pozadina ukrašena je sa lijepo stilizovanim donjim dijelom branika i petougaonim izduvnim otvorima. Njaveća razlika u odnosu na limuzinu su peta vrata, koja serijski dolaze sa električnim mehanizmom za otvaranje i zatvaranje. Kao i limuzina i karavan je dostupan sa paletom atraktivnih aluminijumskih točkova u rasponu od serijskih 17 do najvećih 21-inčnih. Dizajnerske i tehnološke sličnosti između limuzine i karavana se nastavljaju i u enterijeru, koji donosi do sada najviši stepen digitalizacije koji je u Audijevu gamu uveden sa novim A8 modelom. Ispred vozača su digitalni instrumenti (12,3-inčni ekran visoke rezolucije), dok su na centralnom grebenu još dva, 10,1 i 8,6-inčna na dodir osjetljiva ekrana. Na gornjem su ponuđene funkcije MMI multimedije, dok je donji u najvećoj mjeri rezervisan za klima uređaj i nekoliko sekundarnih funkcija. U novosti se ubrajaju potpuno nova sjedišta sa grijanjem, hlađenjem i masažom. Na spisku zanimljivih opcija se nalaze panoramski stakleni krov, jonizator vazduha sa osvježavajućim ambijentalnim mirisima, te Bang&Olufsen premium audio sistem sa 3D zvukom i 19 zvučnika. Zbog višeg stropa putnici u zadnjem dijelu uživaju u većem nivou komfora i prozračnosti nego kod limuzine. Zadnja klupa je djeljiva u omjeru 40:20:40, što omogućava niz praktičnih kombinacija sa prtljažnikom čiji kapacitet je sa dosadašnjih 530 porastao da 565 litara, odnosno najvećih 1.680. Početna cijena novog A6 Avant modela nije potvrđena, a njegova prodaja bi trebalo da startuje polovinom godine.

 

 


MOTORI
Kao i kod limuzine, i Avant će se od starta nuditi sa dva motora, po jednim benzincem i dizelašom. Ljubiteljima benzinaca nudi se 3.0 TFSI V6 sa 340 KS i 500 Nm, koji je uparen sa sedmostepenim S tronic automatskim mjenjačem i guattro pogonom. Dizelske boje brani novi 3.0 TDI V6 motor sa 286 KS i 620 Nm, koji je kombinovan sa osmostepenim automatskim mjenjačem i quattro pogonom. Oba motora su kombinovana sa novim alternator-starter sistemom pokretanim remenom, te 48-voltnim električnim sistemom. Laka hibridna kombinacija omogućava novom A6 da se u određenim režimima rada kreće krstarećom brzinom sa ugašenim motorom SUS. Serijski dolaze i start/stop i sistem rekuperacije energije.
 

IZDVOJENI TEST


Test – Škoda Kamiq 1.5 TSI

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Najmanji Škodin model s off-road predznakom nedavno je redizajniran, te stilski i tehnološki o...