Volvo C30 ( 2006–2012)
Hrabro skrojen, problematično napravljen
Švedski kompakt izdvaja se smjelo dizajniranom karoserijom. Na početku proizvodnje bilo je dosta grešaka i fabričkih opoziva. U principu, nikada nije spadao među najpouzdanije automobile u klasi...
Volvo C30 ( 2006–2012) 1.6 D (109 KS)
Komapktna klasa uvijek je bila popularna među kupcima, čak i na tržištima gdje veliku ekspanziju doživljavaju SUV modeli svih kategorija. Karoserija s troja vrata snažno asocira na kupe vozila, te samim tim budi sjećanje na legendarni Volvo P1800. Maštovito dizajniran zadnji dio konačno je donio nešto novo u klasu automobila gdje je počelo vladati dosadno sivilo. Iako je Volvo od davnina sinonim za čvrstu i solidnu gradnju, znalo se desiti da neki modeli na polju pouzdanosti potpuno podbace. Možda bi to bila gruba riječ za C30, ali odmah recimo da se nije baš proslavio po pouzdanosti.
Fabrika ga je već poslije godinu dana proizvodnje pozvala na vanredni servis radi zamjene glavnog kočionog cilindra, a potom i zbog porozne letve volana. Zatim dolazi ponovni opoziv radi povratnog ventila na servu kočnica, kontrole mjenjačkog sklopa, pregleda naprslina na prednjim veznim limovima, te zamjene mehanizma za pranje farova. Čini se da je spisak fabrički priznatih grešaka prilično dugačak. Ako ništa drugo, kao utjeha dođe briga proizvođača za krajnjeg kupca. Kupci su pak prijavljivali dosta grešaka na dizel motorima i zadnjoj osovini.
Prvu je grešku Volvo besplatno otklanjao u fabričkom roku, dok je drugu morao finansirati vlasnik. Zadnja se osovina mora izvaditi kompletna van, te tek poslije toga pristupiti zamjeni potrošenih dijelova. Nisu bile rijetke ni pritužbe vezane za rashladni sistem. Rashladna tečnost znala je naći put do elektronike ventilatora za hlađenje pa je ovaj ostajao nepokretan kada bi termostat dao nalog za aktiviranje. Ukoliko bi neko ignorisao ovu grešku dolazilo bi to pregrijavanja motora sa teškim posljedicama. Prednji ovjes bio je, manje-više, dobar.
Jedine i najveće probleme pravila je desna poluosovina i to samo na određenim serijama. Volvo je i tu reagovao promptno, pa kupci nisu dizali veću prašinu oko toga. Da su sve sami morali platiti sigurni smo da sve ne bi prošlo tako glatko. Volvo C30 sada se može nabaviti za relativno malu sumu novca. Ipak, dobro otvorite oči prilikom detaljnog pregleda, jer prestižni znak na maski motora nije nikakva sigurnost za kvalitet. Nažalost, iskustva sa polovnim automobilima to su nebrojeno puta potvrdila.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.6 D (109 KS) |
Prosječno |
5,6 |
Najmanje |
4,3 |
Najviše |
10,3 |
Prednosti
Jedinstven dizajn, ugodan položaj na prednjim sjedištima, sigurnost svih putnika, dostupnost dijelova, mala potrošnja 1.6 D motora
Mane
Mnogo fabričkih opoziva u kratkom vremenskom periodu, visoke cijene usluga u ovlaštenoj servisnoj mreži, sitnice koje često nerviraju vlasnike, teška preprodaja
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.560 ccm |
Snaga |
109 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
240 nm pri 1.750 o/min |
Najveća brzina |
190 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
11,3 s |
Dimenzije DxŠxV |
426 x 178 x 144 cm |
Masa |
1.331 kg |
Osovinski razmak |
264 cm |
Prtljažnik |
233 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2006. Volvo na tržište šalje zanimljivo dizajniran kompakt koji je sasvim drugačiji od konkurenata
• 2007. Zbog grešaka u razvoju dolazi do čestih poziva na vanredni servis
• 2008. Volvo se ponovo okreće auto sportu pa se na tržištu pojavljuje verzija R-Design
• 2012. Poslije šest godina prisustva na tržištu gasi se proizvodnja modela C30
⚠️ Obrati pažnju:
Curenje vode iz hladnjaka uzrok je zatajenja rada ventilatora za hlađenje rashladne tečnosti
Kvalitet elastičnih komponenti na zadnjem mostu nije bio u skladu sa imidžom Volva
U prvim serijama neugodne i potencijalno opasne probleme je pravio glavni kočioni cilindar
Više informacija o modelu Volvo C30 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.