Volvo C30 ( 2006–2012)

Hrabro skrojen, problematično napravljen

Švedski kompakt izdvaja se smjelo dizajniranom karoserijom. Na početku proizvodnje bilo je dosta grešaka i fabričkih opoziva. U principu, nikada nije spadao među najpouzdanije automobile u klasi...
20 Januar 2016

Hrabro skrojen, problematično napravljen

Volvo C30 ( 2006–2012) 1.6 D (109 KS)

Komapktna klasa uvijek je bila popularna među kupcima, čak i na tržištima gdje veliku ekspanziju doživljavaju SUV modeli svih kategorija. Karoserija s troja vrata snažno asocira na kupe vozila, te samim tim budi sjećanje na legendarni Volvo P1800. Maštovito dizajniran zadnji dio konačno je donio nešto novo u klasu automobila gdje je počelo vladati dosadno sivilo. Iako je Volvo od davnina sinonim za čvrstu i solidnu gradnju, znalo se desiti da neki modeli na polju pouzdanosti potpuno podbace. Možda bi to bila gruba riječ za C30, ali odmah recimo da se nije baš proslavio po pouzdanosti.

Volvo C30 2010 1280 b84bf00c32d2d089fed68003b437500ec9

Fabrika ga je već poslije godinu dana proizvodnje pozvala na vanredni servis radi zamjene glavnog kočionog cilindra, a potom i zbog porozne letve volana. Zatim dolazi ponovni opoziv radi povratnog ventila na servu kočnica, kontrole mjenjačkog sklopa, pregleda naprslina na prednjim veznim limovima, te zamjene mehanizma za pranje farova. Čini se da je spisak fabrički priznatih grešaka prilično dugačak. Ako ništa drugo, kao utjeha dođe briga proizvođača za krajnjeg kupca. Kupci su pak prijavljivali dosta grešaka na dizel motorima i zadnjoj osovini.

Volvo C30 2010 1280 627978dad659349280584ca0a340d6d8a8

Prvu je grešku Volvo besplatno otklanjao u fabričkom roku, dok je drugu morao finansirati vlasnik. Zadnja se osovina mora izvaditi kompletna van, te tek poslije toga pristupiti zamjeni potrošenih dijelova. Nisu bile rijetke ni pritužbe vezane za rashladni sistem. Rashladna tečnost znala je naći put do elektronike ventilatora za hlađenje pa je ovaj ostajao nepokretan kada bi termostat dao nalog za aktiviranje. Ukoliko bi neko ignorisao ovu grešku dolazilo bi to pregrijavanja motora sa teškim posljedicama. Prednji ovjes bio je, manje-više, dobar.

Volvo C30 2010 1280 5132cc77e459da7295bf09dc0568977fca

Jedine i najveće probleme pravila je desna poluosovina i to samo na određenim serijama. Volvo je i tu reagovao promptno, pa kupci nisu dizali veću prašinu oko toga. Da su sve sami morali platiti sigurni smo da sve ne bi prošlo tako glatko. Volvo C30 sada se može nabaviti za relativno malu sumu novca. Ipak, dobro otvorite oči prilikom detaljnog pregleda, jer prestižni znak na maski motora nije nikakva sigurnost za kvalitet. Nažalost, iskustva sa polovnim automobilima to su nebrojeno puta potvrdila.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.6 D (109 KS)
Prosječno 5,6
Najmanje 4,3
Najviše 10,3

Prednosti

Jedinstven dizajn, ugodan položaj na prednjim sjedištima, sigurnost svih putnika, dostupnost dijelova, mala potrošnja 1.6 D motora

Mane

Mnogo fabričkih opoziva u kratkom vremenskom periodu, visoke cijene usluga u ovlaštenoj servisnoj mreži, sitnice koje često nerviraju vlasnike, teška preprodaja

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.560 ccm
Snaga 109 KS pri 4.000 o/min 
Max obrtni momenat 240 nm pri 1.750 o/min 
Najveća brzina 190 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 11,3 s
Dimenzije DxŠxV 426 x 178 x 144 cm
Masa 1.331 kg
Osovinski razmak 264 cm
Prtljažnik 233 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2006. Volvo na tržište šalje zanimljivo dizajniran kompakt koji je sasvim drugačiji od konkurenata

• 2007. Zbog grešaka u razvoju dolazi do čestih poziva na vanredni servis

• 2008. Volvo se ponovo okreće auto sportu pa se na tržištu pojavljuje verzija R-Design

• 2012. Poslije šest godina prisustva na tržištu gasi se proizvodnja modela C30

 

 

⚠️ Obrati pažnju:

Slika1 (1)

Curenje vode iz hladnjaka uzrok je zatajenja rada ventilatora za hlađenje rashladne tečnosti

 

Slika2 (1)

Kvalitet elastičnih komponenti na zadnjem mostu nije bio u skladu sa imidžom Volva

 

Slika3 (2)

U prvim serijama neugodne i potencijalno opasne probleme je pravio glavni kočioni cilindar

 

Više informacija o modelu Volvo C30 pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

 

 

 

 

IZDVOJENI TEST


Test – MG3 Luxury 1.5 Hybrid

Hibrid koji prednost daje struji

U trenutku kada mnogi automobilski brendovi odustaju od klasičnih gradskih automobila i mijenj...