Suzuki Vitara IV (2014–2018)
Heroj pouzdanosti iz sjenke
Četvrta generacija Grand Vitare donijela je značajan tehnološki napredak u odnosu na svoje prethodnike. Spajanjem praktičnosti i pouzdanosti, postala je privlačna opcija čak i na tržištu polovnih vozila…
Suzuki Vitara IV (2014–2018) 1.6 DDIS (120 KS)
Suzuki, sa svojom dugom istorijom proizvodnje izdržljivih 4x4 SUV-ova, je bio spor u ulasku u segment malih terenaca. Četvrta generacija Suzukijeve Grand Vitare je stigla 2014. godine, predstavljajući potpuno novi automobil kako s aspekta dizajna, tako i s tehničkog stanovišta. Enterijer je jednostavan, funkcionalan i prostran, mada korišćena plastika može pokazivati znakove habanja, uključujući ogrebotine kod manje očuvanih primjeraka.
Grand Vitara je konstruisana s fokusom na izdržljivosti i relativno jednostavnom održavanju, što odražava činjenicu da vlasnici rijetko imaju značajne pritužbe o pouzdanosti ovog vozila. Važno je obratiti pažnju na primjerke koji su često voženi van ceste, jer se to može odraziti na oštećenja na donjem dijelu vozila, kočnicama, braniku, kao i na vozila koja su korišćena za vuču prikolica. Zbog toga se preporučuje detaljan pregled kočnica, vješanja i kvačila. Posebna pažnja treba se posvetiti modelima sa 1.6 dizel motorom. Neki vlasnici su prijavljivali probleme s EGR (Exhaust Gas Recirculation) ventilom.
Ovaj ventil može postati začepljen čađom, što može rezultirati gubicima snage, povećanom emisijom i smanjenom efikasnošću goriva. Redovno održavanje i pravovremena reakcija na bilo kakve probleme mogu doprinijeti dugovječnosti i pouzdanosti Vitare. Neki vlasnici su izvještavali o problemima s turbopunjačem, što može obuhvatiti curenje ulja, neregularnosti u radu, smanjenje snage ili čak potrebu za zamjenom turbopunjača. Redovno održavanje i izbjegavanje ekstremnih vozačkih uslova mogu značajno doprinijeti produženju životnog vijeka turbopunjača. Kao i kod mnogih modernih vozila, neki vlasnici su prijavljivali različite električne probleme.
Ovi problemi mogu obuhvatiti centralno zaključavanje, električne prozore, osvjetljenje ili druge elektronske sisteme. Ove smetnje mogu biti posljedica različitih faktora, uključujući loše kontakte, senzore ili druge komponente. Vitara, kombinujući pouzdanost, praktičnost i jednostavnost, predstavlja dobar izbor za porodične kupce koji žele kvalitetno vozilo s pogonom na sve točkove. Ipak, u poređenju s konkurencijom koja možda nudi uglađeniji doživljaj vožnje na asfaltu, Vitari može nedostajati malo veća udobnost, ekonomičnost i viši kvalitet materijala.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.6 DDIS (120 KS) |
Prosječno |
4,7 |
Najmanje |
4,4 |
Najviše |
5,1 |
Prednosti
Praktičnost, pouzdanost, prostranost, terenske sposobnosti, solidna udobnost, sigurnost, prtljažnik, odličan odnos uloženo-dobijeno
Mane
Kvalitet materijala u enterijeru, Turbina, EGR ventil, jeftiniji modeli oskudni s opremom
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.598 ccm |
Snaga |
120 KS pri 3.750 o/min |
Max obrtni momenat |
320 Nm pri 1.750 o/min |
Najveća brzina |
180 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
12,4 s |
Dimenzije DxŠxV |
417 x 177 x 161 cm |
Masa |
1.295 kg |
Osovinski razmak |
250 cm |
Prtljažnik |
375–710 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2014. Predstavljena četvrta generacija Vitare
• 2016. U ponudu uveden novi Twin Clutch automatizovani ručni mjenjač sa hidraulično kontrolisanim kvačilom i promjenom brzina poznat kao TCSS.
• 2018. Izveden redizajn četvrte generacije Vitare
⚠️ Obrati pažnju:
Pojedini primjerci su imali česte izlete van ceste, pa se preporučuje detaljan pregled kočnica, vješanja i kvačila.
Vlasnici Suzuki Viture sa 1.6 dizel motorom ponekad su izvještavali o problemima s EGR ventilom.
Problemi s turbinom mogu uključivati curenje ulja, nepravilnosti u radu, smanjenje snage, najčešće potrebna zamjena ili reparacija.
Više informacija o modelu Suzuki Vitara pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.