Mazda 6 (2002 – 2008)
Dva karaktera u jednom automobilu
Sa prvom generacijom „šestice“ Mazda je ponudila dinamičnu i praktičnu porodičnu limuzinu, kojoj je najslabija tačka loša antikorozivna zaštita...
Mazda 6 (2002 – 2008) 1.8 MZR (120 KS)
Mnogi ljubitelji sportskih automobila dožive i taj trenutak kada moraju da zamijene svoje sportske ljubimce onim prostranijim, ekonomičnijim četverotočkašima, najviše iz porodičnih razloga. Mazda 6 je osmišljena kao kompromisno rješenje za takve vozače. Svojom udobnošću, prostranošću i ekonomičnošću zadovoljiće potrebe porodičnih kupaca, a svojom ponudom motora probudiće uspavani sportski duh. „Šestica“ dolazi u 3 karoserijske verzije: limuzina sa 4 i 5 vrata i karavan.
Osim raznovrsnosti, motori se mogu pohvaliti izdržljivošću i kvalitetom izrade, a dokaz tome je neuništivi RF dizelski motor, kojeg je Mazda 6 naslijedila od svoje starije sestre, Mazde 626. Ono na šta je potrebno obratiti pažnju kod kupovine ovog automobila je zaštita od korozije, boljku koju Mazda vuče dugi niz godina. Preporučuje se zaštita karoserije u donjem dijelu, i temeljan pregled kompletnog automobila prije kupovine, jer često dolazi do korozije dijelova karoserije, koji nisu vidljivi na prvi pogled. Ako neki dio šasije eventualno treba zamijeniti, to ne bi trebalo predstavljati problem, jer na otpadima postoji velika ponuda modela 6.
DPF filter je nešto na šta posebno treba obratiti pažnju, ako se ne može očistiti, zamjena je neizbježna, ali i nažalost, veoma skupa. Vlasnici ovog modela obraćali su se serviserima zbog problema sa prednjim amortizerima, tačnije sa bukom u prednjem vješanju, koje su prouzrokovala oštećena oscilujuća ramena. Benzinski motori, posebno 1.8 litarski, veoma su zahvalni kada je u pitanju održavanje ili eventualni kvarovi. Mazdine DOHC motore pokreće lanac, što uveliko smanjuje troškove servisiranja, jer je zamjena istog veoma povoljna. Ono što nije toliko povoljno kod benzinskih motora je set kvačila sa plivajućim zamajcem, koji moraju redovno da se održavaju, a njihova pojedinačna zamjena se ne preporučuje, jer najbolje rade kada su svi dijelovi novi.
Dizelski motori, kao i kod većine proizvođača, ne trpe loš kvalitet goriva, a zbog nečistoća najčešće stradaju dizne. Dodatan problem je to što dizne Mazdinih motora proizvodi Denso, proizvođač kojeg, za razliku od Boscha, nema u velikoj količini na našem tržištu. Dvolitarski dizelaš dolazi u dvije verzije, snage 120 i 136 KS, a Mazda je ponudila široku lepezu benzinskih motora, i to: 1.8 MZR (120 KS), 2.0 MZR (147 KS), 2.3 MZR (165 KS) i 3.0 MZI (220 KS). Sve u svemu, Mazda 6 je automobil koji je pogodan za sve profile vozača, a pouzdanost ovog četvorotočkaša ga stavlja u sam vrh izbora polovnjaka.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.8 MZR (120 KS) |
Prosječno |
8,0 |
Najmanje |
7,0 |
Najviše |
10,2 |
Prednosti
Sportski dizajn, pouzdani dizelski motori, prostranost, niski troškovi servisiranja motora
Mane
Sklonost rđanju, buka u prednjim amortizerima, skromna ponuda dizelskih agregata, antikorozivna zaštita
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.798 ccm |
Snaga |
120 KS pri 5.500 o/min |
Max obrtni momenat |
165 Nm pri 4.300 o/min |
Najveća brzina |
195 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
9,7 s |
Dimenzije DxŠxV |
469 x 178 x 143 cm |
Masa |
1.330 kg |
Osovinski razmak |
267 cm |
Prtljažnik |
492 - 1.662 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2002. Mazda okreće novi list i predstavlja Mazdu 6
• 2003. Osvaja drugo mjesto na izboru za najbolji evropski automobil
• 2005. „Šestica“ dobija redizajn, što poboljšava vanjski i unutrašnji izgled
• 2008. Uveden novi dvolitarski dizelaš snage 146 konjskih snaga
⚠️ Obrati pažnju:
Preporučuje se redovno čišćenje DPF filtera, jer je cijena zamjene ovog dijela visoka
Ponuda Denso dizni je skromna na našem tržištu, stoga dizne treba redovno servisirati
Plivajući zamajac, zajedno sa kvačilom, čest je hendikep 1.8 litarskog benzinca
Više informacija o modelu Mazda 6 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.