Ford Kuga (2007–2015)

Dobro dizajniran, ali ne i bezgrešan

Ford Kuga sa masom od 1,8 tona spada u SUV-ove srednje kategorije. Kupci većinom biraju jače verzije sa pogonom 4x4 i bogatijim paketima opreme...
27 Oktobar 2022

Dobro dizajniran, ali ne i bezgrešan

Ford Kuga (2007–2015) 2.0 TDCi (163KS)

U želji da odgovori zahtjevima tržišta za kompaktnim SUV-om, Ford je u prodajne salone 2008. godine poslao Kugu. Atraktivan dizajn, te raznolika ponuda motora, mjenjača i paketa opreme bili su dovoljan mamac za kupce. Možda nije bila prva na zabavi, Kuga je jedan od najboljih kompaktnih SUV-ova na tržištu. Kao i njegovi rivali, Kuga je dizajnirana uglavnom za upotrebu na cesti, a ne za hvatanje u koštac s blatnjavim padinama. Izgleda i djeluje kao premium automobil, a unutra je ista priča.

Ford Kuga 2008 1600 18

Kada je lansirao Mondeo 2007. godine, Ford je radikalno poboljšao svoj nastup ​​u pogledu kvaliteta unutrašnjosti i nastavio je na isti način sa Kugom. Raspored je jednostavan, ali moderan i uprkos mnoštvu crnih ukrasa, nije tmuran, iako nedostatak raznovrsnosti zadnjih sjedišta znači da nije tako praktičan kao drugi crossoveri, iako su podijeljena vrata prtljažnika vrlo korisna stvar. Kuga je stvarno iznad svih ostalih kada je u pitanju upravljanje. Koristeći istu platformu kao i Focus, postiže dobru ravnotežu između upravljanja i udobnosti uz dobru okretnost u krivinama. Ponuda motora je jednostavna sa 2,0-litarskim dizelom koji dolazi u dvije izlazne snage.

Ford Kuga 2008 1600 05

Oni koji SUV modele poistovjećuju sa dugim putovanjima i off-road vožnjom po pravilu su birali jači dizel motor i pogon na sva četiri točka uz automatski mjenjač. Na prvu je sve izgledalo idilično, ali nije. Automatski mjenjač ima brz i precizan rad, ali i veoma loše izvedeno aluminijumsko kućište. Već poslije 50, 60.000 km može  doći do pucanja šrafova, pa mjenjač spadne za nekoliko centimetara. Tada kardanska osovina jako lupa o donji dio karoserije, što dalju vožnju čini nemogućom. Prije kupovine obavezno pogledati taj dio automobila, pogotovo kod ranijih verzija. Kvar se nije dešavao često, ali kada se desi popravka vrijedi kao pola automobila.

Ford Kuga 2008 1600 19

Poslije 70, 80.000 km snažni i štedljivi dizel motor počinje gubiti snagu. Uzrok je neočekivano mnogo skupljanja čađi u usisnoj grani. Zbog mase od 1,8 tona prednji, a i zadnji diskovi moraju se mijenjati u kraćem intervalu od očekivanog. Kod automobila sa više od 100.000 km treba obratiti pažnju na dihtung glave motora. Nije rijetkost da se primijete tragovi ulja koji se slijevaju niz blok motora. Utješno je što tada ne dolazi do miješanja rashladne tečnosti sa uljem. Prije kupovine savjetujemo provjeru i rada klima uređaja. Naime, nije rijetkost da freon jednostavno ispari. Za normalan rad klima sistema dovoljna je dopuna. 

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 2.0 (140  KS)
Prosječno 7,0
Najmanje 6,0
Najviše 8,0

Prednosti

Dobar osjećaj za komandama, odlično podešen ovjes, performanse i prosječna potrošnja, atraktivan dizajn, zadovoljavajući prostor u kabini, efikasan motor

Mane

Opšti kvalitet ispod očekivanja, problemi sa automatskim mjenjačem, brzo prljanje usisne grane, loše obloge u unutrašnjosti, standardni problemi sa dizel motorima iz tog vremena

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.997 ccm
Snaga 140 KS
Max obrtni momenat 320 Nm pri 1.750 o/min
Najveća brzina 210 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 9,5 s
Dimenzije DxŠxV 478 x 188 x 150 cm
Masa 1.573 kg
Osovinski razmak 285 cm
Prtljažnik 486 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2008. Ford počinje prodaju Kuge koja po dimenzijama i performansama spada u srednju kategoriju SUV vozila

• 2010. U ponudu ulaze novi, snažniji i ekonomičniji motori uz odgovarajuće mjenjače

• 2011. Izveden redizajn na vanjskom i unutrašnjem dijelu. Paralelno su otklonjeni problemi uočeni na prvoj seriji

• 2013. U prodajne salone stiže nasljednik sa nizom uočljivih poboljšanja

 

⚠️ Obrati pažnju:

Fordkuga07disk1

Zbog relativno velike mase od 1,8 tona brzo se troše kočioni diskovi na obje osovine

 

Fordkuga07mjenjac2

Automatski mjenjač sa duplim kvačilom nije imao dobro kućište u ranijim verzijama

 

Fordkuga07klima3

Neispravan klima uređaj je često posljedica curenja i isparavanja freona iz sistema.

 

Više informacija o modelu Ford Kuga pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Škoda Kamiq 1.5 TSI

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Najmanji Škodin model s off-road predznakom nedavno je redizajniran, te stilski i tehnološki o...