Test – Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT

Dizajnerski iskorak uz evoluciju modernizma

Treća generacija 208-ice slijedi moderne Peugeotove dizajnerske smjernice utemeljene sa serijom 508. Odlično se vozi, udobna je, te ima srčan i ekonomičan trocilindarski benzinski motor i nadasve jedinstven iCocpit, koji od svakog vozača traži da mu se posebno prilagodi i da ga različito doživi...
19 Septembar 2020

Dizajnerski iskorak uz evoluciju modernizma

Globalizacija automobilske industrije je osim brojnih suštinskih organizacionih promjena između ostalog i približila neke automobilske brendove, koji su do juče bili „ljuti“ rivali. U nizu nevjerovatnih tržišnih preokreta, uglavnom prouzrokovanih nestabilnim finansijama, francuski PSA je 2017. godine kupio njemački Opel, te tako ozvaničio njihovo razvojno tehnološko približavanje. Prve naznake novog automobilskog braka nagovijestio je još nekoliko godina ranije zajednički razvoj Peugeota 2008 i Opel Crosslanda X, odnosno većih off-road modela 3008 i Grandlanda X.

 

 

Ipak, prvi zajednički projekat u braku nove francusko-njemačke kompanije bio je razvoj nasljednika Opel Corse i Peugeota 208. Kao podloga za ova dva modela izabrana je nova CMP modularna platforma, koja je omogućila primjenu širokog spektra pogonskih rješenja, od standardnih benzinskih i dizel agregata, do hibridnih i potpuno električnih. I dok smo u okviru prošlogodišnje međunarodne prezentacije imali priliku da se upoznamo sa novom Corsom, na prvi susret sa Peugeotom 208 morali smo sačekati do njegovog testa. Šta nam sve nudi popularni francuski gradski kompakt u svojoj trećoj generaciji sa oznakom 208, pokušali smo saznati vozeći ga u kombinaciji sa trocilindarskim 1,2-litarskim turbo benzinskim motorom i Allure opremom. Podsjećamo da se 208 domaćim kupcima nudi sa četiri paketa: Active, Allure, GT Line i GT, odnosno da se odabirom testnog paketa ispunjavaju gotovo sva očekivanja od vozila njegove klase.

 

 

Vanjski dizajn pravi jasan odmak od dosadašnjeg rješenja i priklanja se stilu koji je u prvom redu promovisan sa najvećom kućnom limuzinom, modelom 508. Zahvaljujući novom vizuelnom identitetu i prednjem dijelu sa dugačkim vertikalnim dnevnim LED svjetlima, koja imitiraju lavove očnjake, 208 je originalan i prepoznatljiv na kilometre. Oku ugodna je i maska hladnjaka sa mnoštvom sitnih hromiranih elemenata. Poput prednjeg originalnošću zrači i zadnji dio sa LED svjetlima, koja grafikom i centralnom tamnom trakom opet podsjećaju na veći 508. Bočnom linijom savremena 208-ica budi nostalgiju kod ljubitelja Peugeota, koja se ogleda u neodoljivoj sličnosti sa legendarnom 205-icom, jednim od najljepših i najkompaktnijih malih gradskih automobila svih vremena. Zadnji točkovi gurnuti su u sami kraj karoserije, kako bi se maksimalno iskoristio prostor predviđen za kabinu, dok je prednji prevjes proporcionalno odmjeren, zbog čega čitav automobil izgleda izuzetno skladno.

 

 

 

Nažalost, ovaj epitet se ne može upotrijebiti i za enterijer koji nam donosi još jednu stepenicu u razvoju iCocpita, čije proporcije je osmislio i već godinama favorizuje prvi čovjek Peugeotovog dizajna Gilles Vidal. Originalnost je tu, ali je potraga za skladom i funkcionalnošću zadatak na kojem će svaki pojedinačni vozač morati da poradi sam za sebe. Neobična koncepcija sa malim, zasječenim upravljačem trkačkog formata i izdignutim digitalnim instrumentima, zahtijeva koordinaciju sa vozačevim sjedištem kako bi se pronašao idealan položaj. Visokim vozačima ovaj postupak je najlaganiji, jer njihov pogled prirodno pada preko upravljača, ali će oni niži morati da se potrude, pa i da spuste upravljač u „krilo“ kako bi istovremeno mogli da upravljaju vozilom i da dođu do za vožnju bitnih informacija. Mada na centralnom grebenu ima veoma originalnu, lijepu i kvalitetno izrađenu klavijaturu sa sedam tastera, koje olakšavaju korištenje funkcija na centralnom 7-inčnom na dodir osjetljivom ekranu, i ovaj proces će zahtijevati određeno privikavanje. Nakon nekoliko dana mnoge upravljačke operacije u kabini lagano prelaze u automatizam i rutinu, ali je činjenica da je prvi utisak potpuno drugačiji i da bi nažalost mogao da navede salonske kupce na pogrešne zaključke. Zbog svoje originalnosti u enterijeru 208-ica jednostavno traži vremena i razumijevanja, jer je mnogo toga novo i „drugačije“.

 

 

U kabini je ponuđeno i nekoliko izuzetno praktičnih detalja poput držača za pametne telefone, velikih utora u vratima dovoljnih za 1,5-litarske flaše, a tu su i tri klasična USB priključka, odnosno jedan koji ispunjava najnoviji Tip C standard. Detalji od ukrasne lakirane crne plastike i imitacija karobna djeluju skladno, ali su istovremeno mamac za prašinu i otiske prstiju. Završna obrada je na visokom nivou, a isto se može konstatovati i za tradicionalnu francusku udobnost. Veoma praktičnim čini se i uvučeni dio instrument panela ispred suvozača, koji omogućava da se putniku iza suvozača ponudi više prostora za noge. Zadnja klupa je dovoljna za smještaj dvije odrasle osobe, ali je ulazak nazad zbog uskih vrata nešto teži nego kod konkurenata. Sa 311 litara osnovne zapremine prtljažnik je na nivou prosjeka klase, ali i skromniji od njenih najboljih predstvnika koji nude više od 350 litara zapremine. Obaranjem naslona zadnjih sjedišta dobija se dodatni transportni prostor zapremine 1.106 litara, koji je dijelom ograničen zbog neiznivelirane visine poda prtljažnika i poleđine naslona sjedišta.

 

Mada najpovoljnija verzija nove 208-ice sa 1.2 motorom od 75 KS i Active opremom košta 25.322 KM, ipak nam se testna kombinacija sa 100 KS čini kao najbolja mjera između realno potrebnih performansi i ponuđenih sadržaja. Za takav paket potrebno je izdvojiti 31.183 KM, a uz nekoliko dodataka cijena testnog modela porasla je na 34.128 KM, odnosno 32.762 KM koliko košta sa uključenim aktuelnim popustom. Navedeni iznos lakše se prihvata ako uzmemo u obzir da se u serijskoj opremi 208-ice osim ABS, ESP, ASR, AFU i CDS sistema nalazi i automatsko kočenje u slučaju opasnosti, te sistem kontrole sigurnog pravca u traci, koji u praksi funkcionišu s visokim stepenom efikasnosti, što se ne bi moglo reći i za sistem očitavanja znakova, koji ostavlja prostora za usklađivanje sa dimenzijski često nestrandardizovanom signalizacijom bh. puteva koja ga očigledno zbunjuje. Peugeot 208 je bez ikakve sumnje jedan od najtalentovanijih predstavnika u klasi, vozački odlično podešen i nadasve veoma udoban. Njegova najveća „mana“ bi na konzervativnom tržištu poput našeg bi mogao da bude jedinstven koncept enterijera, koji htio to ili ne priznati Gilles Vidal, neminovno sužava potencijalnu grupu kupaca ovog veoma naočitog i u vožnji zabavnog gradskog automobila.

 

 

MOTOR

 

Peugeot 208 se bh. kupcima nudi sa tri verzije 1,2-litarskog benzinskog motora. Najslabija je atmosferske koncepcije i raspolaže sa 75 KS. Testna pomoću turbopunjača razvija okruglo 100 KS, dok najjača ima 130 KS. U ponudi je i jedan 1.5 HDi dizel motor sa 100 KS, a domaćim kupcima na raspolaganju je i potpuno električni model, koji raspolaže sa 136 KS. Testni motor kombinovan je sa šestostepenim ručnim mjenjačem, a opciono je dostupan i sa savremenim osmostepenim automatikom. U praksi svojom uzornom živahnošću veoma dobro „krije“ trocilindarsku koncepciju, koje postajete svjesni kada na visokom broju okretaja motor dobije karakterističan frktav zvuk, odnosno kada je automobil u praznom hodu i kada se osjete lagane vibracije. Bez puno napora, prateći ritam saobraćaja, na otvorenom je moguće voziti s prosječnom potrošnjom nižom od pet litara. U gradu se ona povećava u rasponu od šest do 7,5 litara, a više od toga postiže se samo bespotrebnim forisranjem.

IZDVOJENI TEST


Test – Škoda Kamiq 1.5 TSI

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Najmanji Škodin model s off-road predznakom nedavno je redizajniran, te stilski i tehnološki o...