Volvo V40 (2012–2019)
Dizajne nauštrb praktičnosti
Volvov predstavnik u kompaktnom segmentu nudi prepoznatljivu skandinavsku estetiku, koja predstavlja pravo osvježenje u odnosu na njemačke konkurente, ali je cijena plaćena u vidu ergonomije i praktičnosti...
Volvo V40 (2012–2019) 2.0 D2 (120 KS)
Volvo V40 je debitovao na sajmu automobila u Ženevi 2012. godine proširivši gamu Švedskog proizvođača na kompaktni segment. Platformu dijeli sa Fordovim Focusom, ali ga od njega razlikuje viši kvalitet materijala i veća udobnost pa se odnos između dva modela može porediti sa onim između Volkswagen Golfa i Audija A3. V40 je sa sobom donio i svježa dizajnerska rješenja, koja su osim atraktivne estetike imala i negativne elemente poput lošije preglednosti, smanjenog prostora za glavu na zadnjoj klupi i zapremine prtljažnika od svega 335 litara.
Sa druge strane, prednja sjedišta u kombinaciji sa udobnim vješanjem čine V40 idealnim za duža putovanja. Iako je enterijer izrađen od kvalitetnih materijala, ipak nije na nivou premijum konkurencije zbog slabije zvučne izolacije i velikog broja tastera nepregledno raspoređenih na centralnoj konzoli. Oznaku D2 su nosila dva različita agregata. Od 2012. godine je to bio 1,6-litarski dizelaš razvijen od strane PSA grupacije, koji je 2015. godine zamijenjen 2,0-litarskim motorom razvijenom na VEA arhitekturi švedskog proizvođača. Sa 120 KS i većom zapreminom, moderniji motor čini optimalan odnos snage i ekonomičnosti i vremenom se dokazao kao prilično pouzdan.
Problemi se uglavnom odnose na standardne boljke savremenih dizelaša poput nakupljanja čađi na EGR ventilu i DPF filteru kao posljedica česte vožnje na kraćim relacijama. Proizvođač je kod svojih dizel agregata uočio izloženost pojedinih plastičnih dijelova visokoj temperaturi, koja može dovesti do topljenja ili u najgorem slučaju požara, pa su vlasnici koji su primijetili čudne mirise ili pad snage motora pozivani u servis. Što se ostalih opoziva tiče, nije bilo većih problema, a manji broj vozila je opozvan zbog nedostataka vazdušnih jastuka i sistema za pranje vjetrobranskog stakla.
Vješanje nije prilagođeno kvalitetu domaćih puteva, a pametno je provjeriti istrošenost prednjih kočionih diskova i kuglastih zglobova. Kod pojedinih modela su uočeni problemi sa centralnim zaključavanjem, pa je pri kupovini preporučljivo provjeriti da li brave na svim vratima funkcionišu. Uprkos neobičnim dizajnerskim rješenjima i nedostatku praktičnosti, švedski kompakt atraktivnim dizajnom i visokim kvalitetom izrade čini interesantnu alternativu njemačkoj konkurenciji, koja zahvaljujući navikama kupaca i razvijenijoj servisnoj mreži ipak ostaje dominantna na domaćim cestama.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 2.0 D2 (120 KS) |
Prosječno |
5,1 |
Najmanje |
3,9 |
Najviše |
6,6 |
Prednosti
Uzoran kvalitet izrade, visok nivo sigurnosti, komfor, atraktivan dizajn, ekonomičnost, performanse, imidž
Mane
Kapacitet prtljažnika, DPF Filter, EGR ventil, nešto lošija zvučna izolacija, mehanizam centralnog zaključavanja, skupi rezervni dijelovi
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.969 ccm |
Snaga |
120 KS pri 3.750 o/min |
Max obrtni momenat |
280 Nm pri 1.500 o/min |
Najveća brzina |
190 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
10,5 s |
Dimenzije DxŠxV |
436 x 178 x 142 cm |
Masa |
1.353 kg |
Osovinski razmak |
264 cm |
Prtljažnik |
335 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2012. Volvo V40 je predstavljen na sajmu automobila u Ženevi
• 2013. Debituje crossover verzija V40 Cross Country
• 2015. Osvježena paleta agregata novim T2 i T3 motorima, svi agregati zadovoljavaju Euro 6b norme
• 2016. Debituje osvježena verzija modela sa redizajniranim prednjim svjetlosnim grupama i novim opcijama u unutrašnjosti
⚠️ Obrati pažnju:
Kod pojedinih primjeraka su uočeni problemi sa mehanizmom centralnog zaključavanja.
Kod starijih modela je preporučljivo ispitati istrošenost prednjih kočionih diskova.
Kao posljedica česte vožnje na kraćim relacijama moguće je nakupljanje čađi na DPF filteru.
Više informacija o modelu Volvo V40 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.