vozi.ba ekskluziva
Dan iz snova u režiji Volva
Početkom junana poziv Volva kao jedina redakcija iz BiH posjetili smo Švedsku. Naša posjeta imala je nekoliko segmenata, od kojih ćemo vam u ovom izdanju predočiti iskustva vožnje odabranih modela, a bićete upoznati i sa sadržajima novog,veličanstvenog Volvo muzeja...
Za sljedeće izdanje našeg magazina ostavićemo tehnički dio priče, u okviru kojeg smo imali priliku da posjetimo najpoznatiju Volvo tvornicu Torslanda, te da se upoznamo sa najvažnijim segmentima iz razvoja novih modela, njihove proizvodnje, ali i različith faza testiranja koje imaju zajednički cilj da automobili švedskog brenda budu najbolji u svim segmentima. Da to i jesu, Šveđani su nam prvog dana posjete demonstrirali predstavivši nam paletu od sedam odabranih modela. Prije nego što im se pojedinačno posvetimo, podsjetićemo vas da je Volvo od marta prestao da proizvodi dizel-agregate.
Tačnije, modeli koji su nam ponuđeni za vožnju bili su podijeljeni na električne: EC40, EX30 i EX40, te elektrifikovane, odnosno benzinske sa lakom hibridnom tehnologijom: V60/V90 i XC60/XC90. Nekako po automatizmu najviše pažnje privukla su nam dva automobila, EC40 i EX40, koje do sada nismo imali priliku da vozimo, pa ćemo njima posvetiti i najviše pažnje.
Podsjećamo vas da smo EX30 prije dva mjeseca vozili u okviru međunarodne prezentacije u Barseloni, kada smo konstatovali da je Volvo ovim modelom ponudio neobičan spoj novog dizajnerskog jezika.
On plijeni pažnju jednostavnošću i karoserijskom zatvorenošću karakterističnom za savremene električne automobile. Unutrašnjost je minimalistička, u potpunosti usmjerena na jedan veliki centralno postavljeni ekranosjetljivna dodir, dok su najjači modeli sa 4x4 pogonom i električnih 428 KS, koje smo imali na raspolaganju, dinamički veoma ubjedljivi. Modelima iz karavanskog „V” programa podsjetili smo se Volvovog smisla za praktičnost, udobnost i jedinstven pristup porodičnom transportu za koji su od izuzetnog značaja kabinski komfor, pristupačnost zadnjoj klupi i praktičan prtljažnik.
Dinamika vožnje ovdje nije u prvom planu, mada laki hibridni, hibridni i plug-in pogonski sistemi kombinovani sa dvolitarskim benzincima, koji zajedno s elektromotorima pokrivaju raspon od 197 do 310 KS, mogu da je ponude. Osjećaj mira, spokoja i orijentacije ka maksimalnoj udobnosti osjetili smo i za upravljačem najvećeg Volvo SUV modela, reprezentativnog XC90, koji se kod nas trenutno rasprodaje s posljednjimdizel-motorima. U Švedskoj smo ga imali priliku isprobati u elitnim hibridnim izdanjima s rasponom pogonskog potencijala od 250 do 310 KS.
Vazdušno vješanje je eliminisalo svaku putnu anomaliju do te mjere da smo pomislili dasu švedski putevi najbolji na svijetu. Da nisu i da se njihovim putarima potkrade poneka greška, podsjetio nas je manji XC60, koji je tvrđe ovješen, osjetno direktniji na upravljaču, tezahvaljujući manjoj masi i međuosovinskom razmaku osjetno dinamičniji od XC90. U kombinaciji s motorima u rasponu od 250 do 310 KS najviše nas je oduševio dinamikom i silovitim ubrzanjima. Kako smo i naglasili na početku teksta, najviše pažnje smo usmjerili prema modelima koje do sada nismo imali priliku da vozimo.
Sa XC40 smo se upoznali, ali u kombinaciji s dizel-agregatom od 190 KS, automatskim mjenjačem i 4x4 pogonom koji je ostavio odličan utisak. Prva razlika koju smo uočili između ova dva modela je nešto jednostavnije, manje atraktivan i aerodinamici podređen dizajn prednjeg dijela bez klasične maske hladnjaka. U istom stilu oblikovani su i točkovi, te zadnji dio vozila koji nema izduvnih otvora. U kabini su razlike minimalne i uglavnom svedene na grafičke i upravljačke detalje, koji su specifični za električni pogon. Nakon bešumnog startovanja već u prvoj krivini osjeti se značajna razlika u masi jer je najbolje opremljeni model s najjačim dizel-agregatom težio 1.735 kg, dok je masa električnog 2.170 kg.
Ta razlika se zaboravi nakon prvog snažnijeg pritiska na papučicu gasa, kada se EX40 od 0 do 100 km/h katapultira za 4,9 sekundi, što je osjetno dinamičnije od 7,9 sekundi,koliko je svojevremeno trebalo testnom dizelašu. Poslastica dana bila je vožnja EC40 modela, ili električnog kupe SUV-a, kako ga Volvo definiše. S obzirom na to da raspolaže istim pogonskim adutima kao i EX40, pažnju smo usmjerili na dinamičan dizajn i komfor zadnje klupe.
Riječ je o vizuelno veoma zanimljivom automobilu, koji pozadi nije komforan kao standardni model, ali je zato uživo puno atraktivniji. Volvo nam je bio sjajan domaćin, a njegov ponuđeni automobilski program bio je takav da nam je omogućio da doživimo jedan od najzanimljivijih dana u našoj novinarskoj karijeri.