Opel Insignia (2008 – 2015)

Njemački adut iz sjene

Veliki Opelov iskorak na polju dizajna i ukupnog kvaliteta ozbiljno je ugrožen mnoštvom havarija 2.0 CDTi agregata, uzrokovanih neadekvatnim bezbjednim načinom regeneracije DPF filtera…
20 Decembar 2015

Njemački adut iz sjene

Opel Insignia (2008 – 2015) 2.0 turbo (220 KS)

Insignia je prvi put spomenuta 2003. godine, kao koncept na autosajmu u Frankfurtu, kada je ujedno i najavljeno skoro penzionisanje Vectre, koja je za 19 godina proizvedena u tri generacije. Shodno tome, pet godina kasnije je predstavljena serijska Insignia kao njen nasljednik. Novi model je donio radikalne promjene u dizajnu i pristupu izrade. Insignia se nudi u četvero ili peterovartnoj limuzinskoj verziji, kao klasični i off-road karavan. Veliki broj karoserijskih verzija trebalo bi da zadovolji ukuse gotovo svih vozača. Primarni pogon je prednji, a u ponudi su i  verzije sa 4x4 pogonom. Da se sportski entuzijasti ne bi osjećali zapostavljenim, Opel je ovaj ponudio u atraktivnom OPC izdanju.

Opel Insignia 2009 1280 9bd57fe988bdb1d13b30f4130316a236bd

Nagradu za Evropski automobil godine Insignia je osvojila 2009. godine. Evropska sigurnosna agencija Euro NCAP je nagradila Insigniu sa 5 zvjezdica na testu sigurnosti. Porodično orijentisani kupci u najvećoj mjeri su birali petovratnu verziju Insignije zbog lakšeg pristupa prtljažniku. Sa Insignijom Opel se konačno riješio jedne od najvećih boljki njegovih automobila – prekomjerne korozije karoserije – ali su vozači i dalje prijavljivali probleme s korozijom ostalih dijelova automobila, a prije svega komponenti šasije.  Ono što ih je najviše mučilo su sitni mehanički kvarovi, a da situacija bude teža, Opel za neke od njih nije nudio pokriće garancijom. Prvi od njih je hronični problem sa zadnjim kočnicama, tačnije korozijom na njima, zbog čega je pri naglom kočenju dolazilo do njihovog potpunog otkazivanja.

Opel Insignia 2009 1280 54f2ecfe50cd9a7f5817f2a4b37ea0f970

Problemi sa kočenjem proširili su se i na elektronsku ručnu kočnicu, koja je otpuštala stisak odmah po pokretanju motora, što je u nekim slučajevima dovelo do nezgoda. Dvomaseni zamajac najčešće je otkazivao kod automobila sa manuelnim prenosom, nezavisno od vrste motora. Probleme sa zamajcem propratili su i problemi vezani za kvačilo, zbog čega je Opel (i Vauxhall u Britaniji) povukao određen broj automobila sa tržišta radi utvrđivanja uzroka ovog problema. Jedan od najvećih strahova tokom vožnje za vozače Insignije bila je pojava samozapaljenja, uzrokovanog curenjem hidraulične tečnosti upravljača na izduvnu granu, pri čemu je dolazilo do sagorijevanja i požara velikih razmjera.

Opel Insignia 2009 1280 0d2efc1a1327722dc898d30ac4f2d73b10

Kondenzatori klima uređaja skloni su oštećenjima, koja im može nanijeti sitno kamenje, a u slučaju većih oštećenja preporučuje se njihova zamjena. Prva generacija 2.0 CDTi motora, koji je ugrađivan u Insigniu, do 2013. godine imala je velikih problema. Uzrok je nedovoljna obavještenost vozača o načinu regeneracije DPF filtera. Naime, ukoliko se regeneracija iz bilo kojeg razloga ne bi odradila do kraja, dolazilo je do razrjeđivanja motornog ulja, usljed njegovog miješanja sa dizelskim gorivom. To je dovodilo do povećanog habanja svih pokretnih dijelova u motoru, a nakon toga i do teških havarija.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 2.0 turbo (220 KS)
Prosječno 11,1
Najmanje 8,3
Najviše 14,5

Prednosti

mnoštvo karoserijskih oblika, 4x4 pogon, sigurnost putnika, prostranost, udobnost

Mane

Korozija zadnjih kočnica, DMF zamajac, kvačilo, prva generacija 2.0 CDTi motora

TEHNIČKI PODACI
Motor Benzin
Zapremina 1.998 ccm
Snaga 140 KS
Max obrtni momenat 220 Nm pri 5.300 o/min
Najveća brzina 240 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 7,8 s
Dimenzije DxŠxV 483 x 185 x 149 cm
Masa 1.655 kg
Osovinski razmak 273 cm
Prtljažnik 500-1.010 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2003. Predstavljen koncept automobil naziva Insignia, ali se od proizvodnje istog odustalo

• 2008. Na tržište plasiran nasljednik Opel Vectre, istog naziva kao prototip iz 2003. godine

• 2009. Osvaja nagradu za najbolji evropski automobil godine

• 2013. Radikalno promijenjen izgled unutrašnjosti i eksterijera, a takođe su u ponudu uvršteni novi benzinski i dizelski pogonski agregati

 

⚠️ Obrati pažnju:

1. kočnice

Korozija na zadnjim kočnicama dovodila je do otkazivanja kočnica tokom vožnje.

 

2. DMF zamaja

DMF zamajac podjednako je predstavljao problem i dizelskim i benzinskim modelima.

 

3. CDTI motor

Prva generacija 2.0 CDTi motora prenijela je probleme od svog prethodnika koji je korišten kod Alfe Romeo 159

 

Više informacija o modelu Opel Insignia pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Hyundai Tucson 1.6 T-GDI

Omiljeni izbor fizičkih lica

Hyundai je na evropskom tržištu do sada proizveo i prodao više od dva miliona Tucsona, što je ...