Renault Latitude (2010–2013)
Nekada najveća Renaultova limuzina
Nekada najveća Renaultova limuzina predstavljala je preoblikovani Samsung Motors SM5, a isticala se kao odličan izbor za poslovna putovanja. Latitude privlači pažnju diskretnim dizajnom, prostranom i udobnom kabinom, pouzdanim pogonom, izvanredno podešenim vješanjem i bogatim paketom opreme…
Renault Latitude (2010–2013) 3.0 dCi (240 KS)
Renault Latitude je luksuzna limuzina koja je nastala kao pokušaj francuskog proizvođača da konkuriše modelima poput Volkswagena Passata, Forda Mondea i Opela Insignije. Model je razvijen u saradnji sa Samsung Motorsom i dijeli platformu sa Samsungom SM5, što znači da ima naglašenu udobnost i prostranu kabinu. Pokreće ga 3.0 dCi V6 dizel-motor sa 177 KS, koji pruža solidne performanse i dobru elastičnost na auto-putu.

Latitude je dizajniran prije svega za udobnu vožnju, pa se ne može pohvaliti sportskim karakterom kao neki njemački konkurenti. Unutrašnjost je bogato opremljena, a materijali su kvalitetni, iako ne dostižu nivo premijum proizvođača. Među prednostima modela jesu prostrana kabina, veliki prtljažnik i bogata oprema, koja uključuje kožna sjedišta, dvostruku zonu klima-uređaja i napredne sigurnosne sisteme. Na tržištu polovnih vozila Renault Latitude prilično je rijetka pojava, ali predstavlja dobru alternativu onima koji žele udobnu i dobro opremljenu limuzinu po povoljnijoj cijeni od premijum modela.

Međutim, Latitude ima i svojih nedostataka. Njegov dizajn, iako elegantan, nije privukao veliki broj kupaca, pa je model ostao u sjenci poznatijih konkurenata. Održavanje može biti skupo zbog specifičnih dijelova i V6 motora koji zahtijeva redovno i pažljivo servisiranje. Automatski mjenjač ponekad pokazuje znakove neodlučnosti u promjenama stepena prenosa, što može uticati na vozački doživljaj. Potrošnja goriva je viša u odnosu na četvorocilindarske dizel-motore, što može biti problem za one koji traže ekonomičnost. Vješanje je podešeno za komfor, što znači da nije najsrećniji izbor za dinamičnu vožnju na krivudavim putevima. Elektronika u vozilu može praviti probleme, naročito kod sistema multimedije i navigacije.

Takođe, tržišna vrijednost ovog modela nije stabilna, jer Renault Latitude nije bio pretjerano popularan ni kao nov automobil. Kada je riječ o kvarovima, jedan od najčešćih problema odnosi se na automatski mjenjač, koji može postati neodgovoran ili čak otkazati ako se ne održava pravilno. Elektronski sistemi u automobilu, uključujući senzore motora i infotainment sistem, mogu biti nepredvidivi i zahtijevati često ažuriranje ili zamjenu. Problemi sa EGR ventilom i DPF filterom takođe su zabilježeni kod dizelskih verzija, što može izazvati pad performansi i povećanu potrošnju goriva. Održavanje ovog modela zahtijeva stručan servis, a rezervni dijelovi, naročito oni za V6 motor, mogu biti skuplji i teže dostupni u poređenju s konkurencijom.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 3.0 dCi (240 KS) |
Prosječno |
7,5 |
Najmanje |
7,2 |
Najviše |
8,0 |
Prednosti
Prostranost, udobna vožnja, bogata oprema, kvalitetni materijali, snažan motor, dobra zvučna izolacija, visok nivo sigurnosti, pristupačna cijena, solidna otpornost na koroziju.
Mane
Visoka potrošnja goriva, skupa održavanja, ograničena dostupnost dijelova, slabija tržišna vrijednost, infotainment, teška karoserija utiče na dinamiku, manjak sportskog osjećaja u vožnji, potencijalni problemi sa elektronikom, skupi popravci mjenjača.
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
2.998 ccm |
Snaga |
240 KS pri 3.750 o/min |
Max obrtni momenat |
450 Nm pri 1.500 o/min |
Najveća brzina |
234 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
7,6 s |
Dimenzije DxŠxV |
489 x 183 x 148 cm |
Masa |
1.730 kg |
Osovinski razmak |
276 cm |
Prtljažnik |
477 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2010. Predstavljanje modela kao Renaultove luksuzne limuzine, zasnovane na Nissanu Teani, sa snažnim dizel-motorom i bogatom opremom.
• 2011. Model dobija unapređenja u multimedijalnom i sigurnosnom segmentu, a 3.0 dCi motor ističe se kao najjača opcija u ponudi.
• 2013. Posljednja godina proizvodnje za evropsko tržište, nakon čega Renault Latitude biva povučen i zamijenjen modelom Talisman.
⚠️ Obrati pažnju:

Mjenjač može pokazivati neodlučnost u promjenama brzina, a nisu rijetka ni njegova otkazivanja

Zaprljan EGR ventil i problemi sa filterom čestica DPF često dovode do gubitka snage

Kvarovi na senzorima motora, multimedijalnom sistemu i sistemu navigacije spadaju u češće
Više informacija o modelu Renault Latitude pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.