Alfa Romeo Giulia (2016–2022)
Sportska limuzina italijanskog stila
Deceniju unazad Giulia je bila jedan od najiščekivanijih automobila brenda, a i automobila na evropskom tržištu uopšte. Razlog za to leži u istoriji Alfa Romea koji je, od kada postoji, uvijek nudila mnogo zabave i uzbudljive vožnje,..
Alfa Romeo Giulia (2016–2022) 2.2 JTD (180 KS)
Alfa Romeo Giulia stigla je 2016. godine kao nasljednica modela 159, iako ime duguje modelu koji je proslavio brend šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog vijeka. Iako mu to nije prvenstveni cilj, verzija sa 2.2 JTD agregatom elegantan je spoj italijanskog dizajna i sportskih performansi, što je čini jedinstvenom u segmentu luksuznih kompaktnih sedana. Vozači upravo to često i hvale – njenu dinamiku vožnje, precizno upravljanje i odličnu stabilnost na putu. Giulia se takmiči s modelima poput BMW-a serije 3, Mercedes-Benza C-klase i Audija A4, ali se izdvaja svojom vozačkom orijentacijom i autentičnim italijanskim šarmom. U pogledu dizajna, Giulia uspijeva da zadrži prepoznatljiv stil Alfa Romea, što je čini izuzetno privlačnom za ljubitelje brenda.

Uz to, ovaj model često se nudi uz bogatu standardnu opremu, koja uključuje moderne tehnologije i sigurnosne sisteme, no ni to nije pomoglo njenoj popularnosti na našim prostorima. Giulia je namijenjena vozačima koji žele automobil koji nije samo praktičan već i emotivan, pružajući osjećaj povezanosti s vozilom, a pri tome preferiraju italijanski dizajn i pristup automobilu. Pored atraktivne spoljašnjosti i unutrašnjosti, Giulia ponekada ima i neke slabosti, naročito kada je u pitanju udobnost na dužim putovanjima i na lošijim putevima. Vješanje je podešeno za sportsku vožnju, pa može biti čvršće nego kod konkurencije, što može smanjiti nivo udobnosti za putnike.

Enterijer, iako estetski privlačan, može imati skromniju završnu obradu u poređenju sa njemačkim rivalima, a kvalitet određenih plastičnih materijala može djelovati ispod očekivanog standarda luksuznog segmenta. Infotainment sistem u ranim modelima može biti spor i manje intuitivan, što može smetati korisnicima koji očekuju brzo i lako korišćenje tehnologije. Takođe, zadnji prostor za putnike i prtljažnik skromniji su u poređenju sa konkurencijom, što može uticati na praktičnost vozila u svakodnevnoj upotrebi. Potrošnja goriva je relativno niska za dizelski motor, ali, zbog sportske orijentacije, vozači koji preferiraju agresivniju vožnju mogu očekivati i povećanu potrošnju. Kada su u pitanju najčešći kvarovi, vozači često prijavljuju probleme sa električnim sistemima, posebno na ekranima i kontrolnim dugmićima infotainment sistema.

Sistem za kontrolu stabilnosti i asistenciju u vožnji može povremeno pokazivati greške, što zahtijeva posjete servisu radi kalibracije ili zamjene senzora. Drugi učestali problem odnosi se na EGR ventil i DPF (filter čestica), što može dovesti do začepljenja, smanjenja performansi i veće potrošnje goriva ako se ne održava pravilno. U ranim godinama proizvodnje primijećeni su i problemi sa mjenjačem, naročito kod automatskih verzija, koji ponekad može imati manje poteškoće u prebacivanju brzina. Na kraju, zbog specifične sportske šasije, potrošnja guma može biti brža, što zahtijeva češće zamjene, posebno kod vozača koji vole dinamičniji stil vožnje.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 2.2 JTD (180 KS) |
Prosječno |
6,0 |
Najmanje |
5,4 |
Najviše |
6,3 |
Prednosti
Atraktivan dizajn, snažan motor, sportska vožnja, precizno upravljanje, udobna sjedišta, prostrana unutrašnjost, niska potrošnja dizela, bogata oprema, dobra stabilnost, visok nivo sigurnosti.
Mane
Problemi s elektronikom, manji prostor u prtljažniku, skuplje održavanje, tvrdo vješanje, začepljenje DPF-a, osrednji infotainment, brza potrošnja guma, skuplji rezervni dijelovi.
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
2.143 ccm |
Snaga |
180 KS pri 3.750 o/min |
Max obrtni momenat |
450 Nm pri 1.750 o/min |
Najveća brzina |
230 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
6,8 s |
Dimenzije DxŠxV |
463 x 186 x 143 cm |
Masa |
1.445 kg |
Osovinski razmak |
282 cm |
Prtljažnik |
480 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2016. Predstavljena Alfa Romeo Giulia, koji donosi novi dizajn i vraća u igru segment luksuznih sportskih sedana brenda.
• 2018. Poboljšanja u tehnologiji i kvalitetu enterijera, uz unapređenja infotainment sistema, čime je povećana konkurentnost modela u luksuznom segmentu.
• 2020. Dodatne sigurnosne funkcije i ažuriranja na elektronici, što je doprinijelo poboljšanju korisničkog iskustva i većoj pouzdanosti modela.
⚠️ Obrati pažnju:

Problemi sa električnim sistemima nisu rijetkost, uključujući kvarove na ekranima infotainment sistema i dugmićima, što može dovesti do neispravnog rada ekrana i sporih reakcija sistema.

Kvarovi EGR ventila i DPF filtera nisu zaobišli ni italijanski JTD agregat. Ukoliko se začepe, mogu dovesti do smanjenja performansi, ali i skupih popravki i reparacija.

Kod određenih modela, automatski mjenjač može imati poteškoće u glatkom prebacivanju brzina, naročito kod intenzivne upotrebe.
Više informacija o modelu Alfa Romeo Giulia pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.