Seat Leon (2016–2020)
Španski golf i dalje veliki zavodnik
Seat Leon spaja sofisticiran dizajn, štedljivost i agilnu vožnju u jednom paketu. Prostrana kabina, savremene tehnologije i pouzdan dizel-motor čine ga idealnim izborom za vozače koji se podjednako snalaze u gradskoj vožnji i na dužim relacijama…
Seat Leon (2016–2020) 2.0 TDI (150 KS)
Seat Leon treće generacije i dalje važi za jedan od najatraktivnijih automobila u kompaktnoj klasi, uprkos tome što je proizvodnja ovog modela završena prije gotovo pet godina. Kao i raniji modeli, često je nazivaju „španskim Golfomˮ zbog toga što je od popularnog VW Golfa preuzeo ključne tehničke karakteristike, poput modularne platforme, vješanja, mjenjača i pogona. Opremljen poznatim 2.0 TDI motorom sa 150 KS, nudi odličan balans performansi i ekonomičnosti.

Konkurencija mu dolazi iz redova VW Golfa, Forda Focusa i Opela Astre, ali Leon se izdvaja sportskijim izgledom i agilnijim voznim karakteristikama. Unutrašnjost je moderna, s minimalističkim dizajnom i naprednim infotainment sistemom. Prostranost je na solidnom nivou, a prtljažnik sa 380 litara pruža dovoljno prostora za svakodnevne potrebe. Vožnja je stabilna i sigurna, uz precizan upravljač i dobro podešeno vješanje. Seat Leon je dobar izbor za vozače koji žele kombinaciju sportskog karaktera i praktičnosti.

Kada je riječ o manama, tvrđe vješanje može biti neudobno na lošim putevima, posebno kod FR verzije sa sportskim vješanjem. Zvučna izolacija je prosječna, pa se pri većim brzinama može čuti buka vetra i guma. Unutrašnji materijali, iako moderni, nisu na nivou VW Golfa i mogu pokazivati znakove habanja nakon duže upotrebe. Infotainment sistem ponekad može imati spor odziv, a pojedini primjerci su prijavljivali probleme sa ekranom osjetljivim na dodir. Verzije sa DSG mjenjačem mogu imati povremene trzaje pri promjeni brzina.

Elektronska parking kočnica u rijetkim slučajevima zna da zakaže, što može biti nezgodno. Takođe, cijena polovnih primjeraka nešto je viša u odnosu na konkurente, jer Seat Leon zadržava solidnu vrijednost na tržištu polovnjaka. Što se tiče kvarova, jedan od najčešćih problema je, očekivano, začepljenje EGR ventila, što može dovesti do smanjenja snage i paljenja lampice za kvar motora. Sistem AdBlue takođe često umije da pravi probleme kod većih kilometraža, uključujući kvar senzora i pumpe za ubrizgavanje. Pojedini vlasnici su prijavljivali curenje rashladne tečnosti zbog problema sa vodenom pumpom, što može dovesti do pregrijavanja motora ako se ne rješava na vrijeme.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 2.0 TDI (150 KS) |
Prosječno |
5,2 |
Najmanje |
5,0 |
Najviše |
5,7 |
Prednosti
Dobar odnos cijene i kvaliteta, snažan i štedljiv motor, precizan upravljač, stabilnost u vožnji, moderan dizajn, bogata oprema, udobna sjedišta, prostran prtljažnik, solidna završna obrada, dobra povezanost multimedije.
Mane
Tvrđe vješanje, buka u kabini pri većim brzinama, moguće curenje ulja, problemi sa EGR ventilom, kratak hod mjenjača, osrednja zvučna izolacija, brzo trošenje kvačila, kvarovi na elektronici, potrošnja tečnosti AdBlue.
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.968 ccm |
Snaga |
150 KS pri 3.500 o/min |
Max obrtni momenat |
340 Nm pri 1.750 o/min |
Najveća brzina |
215 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
8,4 s |
Dimenzije DxŠxV |
428 x 181 x 145 cm |
Masa |
1.230 kg |
Osovinski razmak |
263 cm |
Prtljažnik |
380 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2016. Početak proizvodnje treće generacije nakon fejslifta, sa poboljšanom tehnologijom i modernizovanim dizajnom.
• 2017. Uvođenje novih sigurnosnih sistema i unapređenja u multimediji, što ga čini konkurentnijim u segmentu.
• 2020. Kraj proizvodnje ove generacije i prelazak na potpuno novu četvrtu generaciju sa osvježenim dizajnom i tehnologijama.
⚠️ Obrati pažnju:

Nakupljanje čađi u EGR ventilu može dovesti do smanjenja snage motora i paljenja greške motora

Kvarovi senzora i pumpe AdBlue tečnosti mogu otežati rad motora i blokirati njegovo pokretanje

Problemi sa vodenom pumpom mogu dovesti do curenja antifriza, a ponekad i pregrijavanja motora
Više informacija o modelu Seat Leon pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.