Test – MG3 Luxury 1.5 Hybrid
Hibrid koji prednost daje struji
U trenutku kada mnogi automobilski brendovi odustaju od klasičnih gradskih automobila i mijenjaju ih krosoverima kineski MG evropskim kupcima nudi potpuno novu, treću generaciju modela MG3, koji je kombinovan s inovativnim i veoma efikasnim hibridnim pogonom...
Prva generacija modela MG3 bila je kineska kopija Rover Strettwise krosovera i proizvodila se samo tri godine, u periodu od 2008. do 2011. Druga generacija predstavljena je 2010. godine kao punopravan gradski automobil, koji je dizajniran i razvijen u Britaniji, a proizvođen u Kini. Uz dva redizajna, iz 2013. i 2018. godine,prošli MG3 prodavao sena britanskom tlu do polovine aktuelne godine, kada ga je zamijenila potpuno nova testna, treća generacija koja je dostupna u čitavoj Evropi i kod nas.
Sa 4,11 metara dužine, MG3 je dimenzijski samo tri centimetra kraći od Volkswagena Golfa četvrte generacije. Riječ je o punopravnom gradskom modelu, koji je dimenzijski pozicioniran na samoj donjoj granici kompaktne klase. Da je kojim slučajem aktuelni MG3 predstavljen 2000. godine,bio bi gabaritima punopravan konkurent Opelu Astri G, Volkswagenu Golfu IV i Fordu Focusu.
Podsjećamo da je petovratna Astra Gs dužinom od 4,11 metara identična aktuelnom modeluMG3, dok su Golf IV i Focus prve generacije od njega duži tek tri-četiri centimetra. I pored takvog dimenzijskog odnosa,u današnjoj klasifikaciji kineska„trojka” svrstana je u gradske automobile, te su joj glavni konkurenti Toyota Yaris i Renault Clio.
Dizajnerski je riječ o modernom, ali specifičnom automobilu koji sprijeda njeguje dinamičanstil, kao što to,između ostalog, donekle čine i njegovi direktni konkurenti. Prednji branik savje uoštrim naborima, trodimenzionalnom saću i imitacijama usisnih otvora. Tu je i specifično izbačen produžetak poklopca motora, koji nas je oblikom nedoljivo podsjetio na drugu generaciju Peugeota 308.
Oštrina krasi i glavna svjetla, koja dodatno pojačavaju utisak sportskog karaktera. Bočna linija otkriva neobično povišen srednji dio krova, pa na trenutak i monovolumensku formu, koju dodatno naglašavaju velike staklene površine i fiksno staklo iza drugog para vrata, kakvo nemaju ni Yaris, a ni Clio, ali imaju broj veći kompakti.
Bočni pogled otkriva da je prednji prevjes značajnodužiu odnosu na zadnji, što stvara određeni vizuelni nesklad.
Mada nisu mali za automobil gradskog formata, 16-inčni točkovi s pneumaticima dimenzija 195/55 u stvarnosti se čine broj manjim, toliko manjim da se automatski zapitate da li bi ovaj dio vozila bio skladniji sa 17-kama, za kojima,realno, nema potrebe. Pozadina jepomalo dežavi, jer oblikom i pozicijomdvodijelnih svjetala podsjeća na Mercedes A-klasu, dok joj originalnost daje LED grafika.
Mada nema ambicija da bude luksuzan gradski automobil, MG3 u kombinaciji s trenutno najbogatijim paketom opreme simboličnog naziva Luxury u enterijeru na prvi pogled djeluje veoma ozbiljno i konkurentno u okvirima klase kojoj pripada. U prvom planu su kožni upravljač, digitalni instrumenti, savremena multimedija i raskošna prednja sjedišta. Domaći uvoznik MG3 nudi sa tri paketa opreme: Standard, Comfort i Luxury.Testni model je kombinovan s trećim i ujedno najsadržajnijim, koji se svana prepoznaje po LED glavnim svjetlima.
U kabini on donosi vizuelni nadzor okoline vozila sa četiri širokougaone kamere koje pokrivaju 360 stepeni. Treba pohvaliti rezoluciju samih kamera, ali i veoma čist ekranski prikaz kakav ne nude ni neki mnogo skuplji i veći modeli od MG3. Najbogatiji paket opreme donosi i beskontaktno otključavanje vozila sa stilizovanim ključem.
Tu su i grijana prednja sjedišta, koja su,zajedno s grijanim kolom upravljača, dobrodošao dodatak u hladnim jesenjim jutrima. Značajan dio paketa Luxury za sve onekoji cijene savremena elektronska pomagala i asistente jeste standardni nadzorni sistemMG Pilot,koji je u testnoj opremi proširen za nadzor mrtvog ugla, te kontrolu zadnjeg dijela vozila i sprečavanje sudara s vozilom koje dolazi sa strane.
Kvalitet više u kabini jesu udobna, oblikom interesantna, te optimalnoširoka sjedišta koja su krojena i za malo krupnije vozače. Dvokraki upravljač je moderan, s kožnom oblogom i veoma ugodan, ali uskraćen nekih najčešće korištenih daljinskih komandi poput onih za povećanje i smanjenje intenziteta zvuka. Mada su originalni i izgledaju naočito, pravougaoni kontroleri s kojima se obavlja pet funkcija zahtijevaju privikavanje. Digitalni instrumenti su moderni, s pozadinskom grafikom ugodnom oku, ali i ponekim presitnim sadržajima, poput onog o prosječnoj potrošnji i povezanim informacijama.
Multimedijalni sistem sa 10-inčnim ekranom osjetljivim na dodir brži je od svih dosadašnjih MG-ovih rješenja, a za ubrzani izbor nekih funkcija namijenjene su klasične prečice, što je pohvalno. Veoma nam se dopao i okrugli selektor za kontrolu rada automatskog mjenjača, koji je krajnje jednostavan za upotrebu. Najveća mana testnog paketa opreme zapravo je nesklad između dominantne tvrde plastike i bogate opreme, koji je neizbježan, ali i sigurno manje izražen u modelima s početnim ili drugim paketom opreme.
Hibridna koncepcija automobila sa baterijom i pratećim komponentama ugrađenim ispred zadnje osovine uslovili su blago podizanje sjedišta i smanjivanje prostora po visini za putnike u drugom redu. Uprkos popriličnoj dužini vozila, i zapremina prtljažnika sa 241litrom svedena je na okvir gradske klase. Ovdje treba napomenuti da proizvođač uz osnovnu zapreminu prtljažnika navodi i podatak od 293 litra.
Prva vrijednost dobijena je mjerenjem zapremine s pravougaonim predmetima, takozvanim ciglama, dok je druga rezultat mjerenja u litarskoj zapremini koja podrazumijeva da se iskoristi svaki slobodni dio prtljažnika. Maksimalna zapremina prtljažnika do koje se dolazi obaranjem jednodijelnog naslona zadnje klupe iznosi 983 litra. S obzirom na to da su evropski prodavci MG-a već uputili kritiku proizvođaču da bi zadnja klupa trebalo da bude djeljiva, očekivano je da će veoma brzo i ovaj praktičan detalj postati dio „trojkine” standardne opreme.
Novi MG3 Hybrid dostupan je po ulaznoj cijeni od 39.400 KM, dok za najbogatije opremljenu testnu verziju treba izdvojiti 46.000 KM. Nova tehnologija podržana je sedmogodišnjom garancijom ili do 150.000 pređenih kilometara, što u startu eliminiše potrebu za nepotrebnom brigom kod kupaca.
POGON
Netipičan hibrid
Kada je riječ o pogonu,za MG-ov Hybrid+ sistem treba naglasiti da je potpuno novorazvijen i specifičan. On objedinjuje 1,5-litarski atmosferski motor sa 102 KS, elektromotor sa 136 KS, trobrzinski automatski mjenjač, generator i bateriju kapaciteta 1,83 kWh. Kao i kod svih hibrida,tako je i kod ovog naglasak stavljen na ekonomičnost, ali 192 KS koje se dobijaju sinergijom dva pogonska agregata mogu da pruže i uzornu zabavu u vožnji. Od 0 do 100 km/h stiže se za osam sekundi, dok je najveća brzina 170 km/h.
Još impresivnije je međuubrzanje od 80 do 120 km/h, za koje je potrebno samo pet sekundi. U praksi je navedeno, uz odlično podešeno vješanje, koje efikasno balansira između udobnosti i stabilnosti, te solidno precizan upravljač, dovoljno da budete brzi i efikasni u većini režima vožnje. Ono što posebno treba istaći jeste da hibridni sklop, dok god ima energije u bateriji, prednost daje elektromotoru, dok se benzinski sklop glasnije aktivira uglavnom kada je potrebno pobuditi generator i napuniti bateriju.
Prosječna potrošnja na testu se kretala u rasponu od minimalna četiri litra do najviše 6,5 litara, koliko smo ostvarili nakon 200 kilometara pređenih na auto-putu.Sam hibridni sistem ima pet elektronski definisanih načina rada: potpuno električni, te dva u kojima se motor SUS koristi kao generator struje uz veći i manji nivo opterećenja. U četvrtom načinu motor SUS pokreće točkove i ujedno radi kao generator, a u petom oba motora služe za pokretanje vozila. Vozaču je istovremeno na raspolaganju izbor između tri elektronski definisana i dinamički različita režima vožnje: Eco, Standard i Sport.
U uslovima kad u bateriji ima struje, a vozač ne pretjeruje s papučicom gasa, pogon je iznenađujuće tih i ugodan. Najviše buke proizvodi se kada su uslovi za vožnju promjenjivi, a baterija nije dovoljno napunjena, pa nadzorna elektronika počne samostalno da kalkuliše u pozadini i podešava rad oba motora bez mogućnosti da vozač izvrši bilo kakav uticaj.