BMW Z3
ikona modernog roadstera
BMW Z3 je kompaktni sportski automobil koji je sredinom 1990-ih unio novi duh u svijet modernih roadstera. Predstavljen 1995. godine, brzo je postao jedan od najikoničnijih BMW-ovih modela, spajajući bezvremenski dizajn s vrhunskim voznim osobinama, a kreiran je s ciljem pružanja čistog užitka u vožnji...
Priča o BMW-u Z3 započela je početkom 1990-ih, kada je brend odlučio proširiti svoju ponudu i ući u segment kompaktnog sportskog dvosjeda. Njegova premijera 1995. godine bila je ključni dio te strategije, a poseban značaj imao je i kao prvi BMW proizveden u Sjedinjenim Američkim Državama, u fabrici u Spartanburgu. Ova odluka bila je strateški potez, osmišljen kako bi zadovoljio rastuću potražnju za roadsterima na američkom tržištu.

Od samog početka Z3 je izazvao oduševljenje zahvaljujući dizajnu nadahnutom klasičnim sportskim automobilima, no s neizostavnim BMW-ovim pečatom. Ipak, ono što ga je učinilo pravim hitom bila je njegova uloga u filmu Zlatno oko iz 1995. gdje se pojavio kao službeni automobil Jamesa Bonda. Ova saradnja pokazala se kao marketinški potez bez premca jer je Z3 postao globalna senzacija i prije nego što je uopšte stigao u prodaju.

Tokom svoje proizvodnje, BMW Z3 bio je dostupan s raznovrsnim pogonskim opcijama, prilagođenima različitim stilovima vožnje. Početni modeli koristili su štedljive, ali zabavne četverocilindrične motore – 1.8L (115 KS) i 1.9L (140 KS) – idealne za one koji su željeli uživati u roadsteru uz niske troškove održavanja. Za vozače koji su tražili više snage i uglađenosti, BMW je ponudio šestocilindrične verzije. Motori 2.0L (150 KS) i 2.2L (170 KS) nudili su solidne performanse, dok su snažniji 2.8L (193 KS) i 3.0L (231 KS) osiguravali još dinamičniju vožnju.

Vrh ponude činili su M modeli, opremljeni 3.2L motorima (321-330 KS), koji su Z3 pretvorili u pravu sportsku mašinu. Kompaktne dimenzije i niska masa doprinosile su iznimnoj agilnosti – roadster je bio dug 4.025 mm, širok 1.740 mm i visok 1.285 mm, dok je coupe, s visinom od 1.311 mm, nudio dodatnu čvrstoću karoserije.
Masa se kretala između 1.250 i 1.450 kg, a prtljažnik je nudio 165 litara u roadsteru te 210 litara u coupeu. Savršena kombinacija snage, upravljivosti i bezvremenskog dizajna osigurala je Z3 status jednog od najpoželjnijih roadstera svog vremena, a njegova popularnost ne jenjava ni danas.

BMW Z3 oduševljava voznim karakteristikama koje ga čine pravim vozačkim automobilom. Zahvaljujući preciznom upravljanju, sportskom ovjesu i laganoj konstrukciji, pruža izravan osjećaj povezanosti s cestom, posebno u krivinama. Njegove kompaktne proporcije, dugačak poklopac motora i nizak stav osigurali su mu prepoznatljiv izgled koji i danas privlači poglede, tačno tri decnije od premijere.

Kako bi dodatno proširio ponudu, BMW je 1998. predstavio Z3 Coupe – model s čvršćom karoserijom i jedinstvenim, gotovo skulpturalnim dizajnom, namijenjen vozačima koji su tražili nešto drugačije od klasičnog roadstera. Iako je proizvodnja Z3 završena 2002. godine dolaskom BMW-a Z4, njegova popularnost nije prestala.

Ukupno je proizvedeno preko 297.000 primjeraka, što svjedoči o njegovom uspjehu i statusu jednog od najpoželjnijih roadstera svog doba. Danas je BMW Z3 cijenjen klasik, omiljen među kolekcionarima i entuzijastima, ne samo zbog atraktivnog dizajna i sportskih performansi, već i zbog uloge koju je odigrao u istoriji marke, postavljajući temelje za buduće generacije BMW-ovih roadstera.