VW Polo Harlekin
Najšareniji heroj automobilske istorije
Iako se proizvodio samo nekoliko godina, Polo Harlekin je postao svojevrsni ikonični model, simbol Volkswagenove sposobnosti da se povremeno nasmije sam sebi...
Postoje automobili koji se planiraju godinama, i oni koji nastanu gotovo slučajno kao neočekivani odgovor na raspoloženje publike. Volkswagen Polo Harlekin pripada upravo ovoj drugoj kategoriji. Iako se danas smatra jednom od najneobičnijih i najšarmantnijih epizoda u istoriji Volkswagena, u početku uopšte nije bio zamišljen kao serijski model. Bio je tek simpatičan eksperiment tj. marketinška alatka koja je trebala pokazati koliko je novi Polo 6N modularan, raznolik i spreman za personalizaciju.

Kada je Volkswagen sredinom devedesetih pripremao lansiranje treće generacije Pola, odlučili su u brošurama koristiti jasan sistem boja. Plava je označavala motore i šasiju, žuta unutrašnjost, crvena dodatnu opremu, a zelena lak i izgled. Nekolicina pripravnika je tada došla na ideju: “Zašto ove boje ne bismo preselili na karoseriju samog automobila?” Tako je 1994. napravljeno prvih deset višebojnih Pola, a nekoliko mjeseci kasnije još deset. Automobili su obišli sajmove, salone i promotivne događaje.

Publika je bila oduševljena. Šarenilo nije samo jasno prikazivalo modularni koncept, nego je i budilo emociju jer ljudi su zaista željeli kupiti takav automobil. Volkswagen je neočekivano ostao pred pitanjem: da li zaista treba ponuditi ovako neobičan Polo kupcima?

Da bi provjerili interes, u Wolfsburgu su 1995. proveli internu malu studiju tržišta, a odgovor je bio iznenađujući jer su kupci masovno tražili šareni Polo. Tako je na sajmu u Frankfurtu iste godine premijerno predstavljen Polo Harlekin – posebna serija koja je prvobitno trebala biti ograničena na 1000 primjeraka.

Proces izrade bio je gotovo umjetnički jer su se najprije sklapala četiri potpuno jednobojna Pola: u crvenoj (Flashrot), žutoj (Ginstergelb), plavoj (Chagallblau) i zelenoj (Pistazie). Zatim su se ručno rasklapali, a dijelovi su mijenjani prema preciznom šablonu tako da se na finalnoj karoseriji ne ponavlja nijedan panel iste boje jedan do drugog. Osnovna boja svakog automobila uočavala se na krovu, pragovima, C-stubovima i u motornom prostoru i nju kupac nije mogao birati prilikom kupovine.
Kabina Pola Harlekina bila je jednako razigrana kao i spoljašnjost jer je za ovaj model pripremljena posebna „Joker“ tkanina tapacirunga koja je kombinovala sve četiri boje. Volan je imao jarko plavi kožni obruč, a pored ručice mjenjača nalazio se sitni Harlekin logo. Bijeli prednji žmigavci, zatamnjena zadnja svjetla i oznake na poklopcu prtljažnika dodatno su naglašavali koliko je ovaj Polo bio daleko od sivila prosječnih gradskih automobila devedesetih. Motori su bili standardni za Polo 6N od skromnog 1.0 sa 45 KS do 1.6-litarskog benzinca sa 75 KS.
.webp)
Prvih 1000 automobila dobilo je numerisani certifikat i privjesak za ključeve. Ali interes nije prestajao. Umjesto planiranog broja, Volkswagen je nastavio proizvodnju, pa je do 1997. nastalo ukupno 3806 primjeraka. Posebno je zabavna epizoda iz Njemačke, gdje je McDonald’s povodom 25. godišnjice prisustva na tržištu organizovao veliku nagradnu igru i čak 500 Harlekina podijeljeno je sretnim dobitnicima.
.webp)
Harlekin se pojavio i na karnevalu u Veneciji, gdje je jedan primjerak prevezen gondolom kroz kanal što je prizor koji ni danas nije zaboravljen.
.webp)
Iako se proizvodio samo nekoliko godina, Polo Harlekin je postao svojevrsni ikonični model, simbol Volkswagenove sposobnosti da se povremeno nasmije sam sebi. Dio primjeraka je nestao kroz vrijeme, dio je restauriran, a neki su danas prave kolekcionarske zvijezde. U čast 25. godišnjice, Volkswagen Holandija je 2021. napravila modernu interpretaciju na bazi novog Pola ponovno u četiri originalne boje, ali u savremenom ruhu.
.webp)
Harlekin je ostao zapamćen kao automobil koji nikada nije trebao postojati, a ipak je postao legenda. Rođen kao promotivni eksperiment, prerastao je u kulturni fenomen.