Test – Fiat Grande Panda La Prima Electric

Poznato ime u ulozi promotera električnog pogona

Sa četiri miliona i 491 hiljadom proizvedenih jedinica, prva generacija Pande bila je i ostala jedan od najznačajnijih Fiatovih automobila u njegovoj istoriji. S njenim aktuelnim, četvrtim Grande izdanjem Italijani prave veliki iskorak i prvi put ulaze u proces masovne elektrifikacije, koja se trenutno bori s mnoštvom izazova...
06 Novembar 2025

Poznato ime u ulozi promotera električnog pogona

Zvanično nova Grande Panda ne predstavlja nasljednika još uvijek aktuelne Pande, koja će se proizvoditi do 2027. godine, već je deklarisana kao nasljednik Punta. Razvijena je na platformi Smart Car, koju u okviru Stellantis grupacije za sada dijeli s Opelom Fronterom i Citroënom C3. 

IMG 0032

Podsjećamo da Grande Panda s francuskim Citroënom C3 odnedavno dijeli i proizvodne pogone u Kragujevcu. Naime, potražnja za godinu dana ranije promovisanim francuskim predstavnikom je tolika da su čelnici Stellantisa pored matičnih pogona u slovačkoj Trnavi za proizvodnju morali da angažuju i one u Srbiji. U Fiatu već otvoreno priželjkuju sličan scenario za Grande Pandu.  

IMG 0066

Jedna od važnijih karakteristika novog Fiatovog modela jeste dvostruki pogonski karakter Grande Pande. Naime, kupci mogu da biraju između savremenog benzinsko-električnog hibrida i potpuno električnog modela koji smo testirali. Ovdje ćemo se prisjetiti i prve generacije Pande, koja je 1990. godine takođe imala električnu verziju – Elettra. 

IMG 0076

Nju je pogonio elektromotorom od 9,2 kW i mogla je dostići 70 km/h uz domet od 100 km. Proizvodila se u saradnji s austrijskom kompanijom Steyr-Puch do 1998, a vremenom je dobila snažniji elektromotor od 17,7 kW i veće baterije. Nije se omasovila, ali i danas širom Evrope ima njenih primjeraka u voznom stanju. 

IMG 0015

Riječ „grande” na italijanskom jeziku znači da je nešto „veliko”. U slučaju Grande Pande ona sugeriše da je aktuelni model od prethodne i još uvijek aktuelne standardne Pande duži čak 31 centimetar, odnosno da je 12 centimetara širi i dva viši. Dimenzijske promjene više su nego očigledne, a Grande Panda je zahvaljujući njima umjesto klasičnog gradskog postala punopravan SUV B-segmenta. 

STA 8174

Kao i svaki automobil na kojem dominiraju pravougaoni oblici i pravilne, ravne površine, i Grande Panda se uživo čini većom i korpulentnijom nego što jeste. Takav optički nastup trebalo bi da godi njenim vlasnicima, jer će imati utisak da kupuju nešto veće i vrednije od zvanično deklarisanog. 

STA 8175

S druge strane, dužina od samo 3,99 metara čini je jednim od najkompaktnijih predstavnika u gradskoj klasi. Istovremeno, 163 mm klirensa, koji je kod testnog modela postignut zahvaljujući originalno dizajniranim 17-inčnim aluminijumskim točkovima s pneumaticima dimenzija 205/50, čini je jednim od najviših modela u klasi. Zvaničnih 157 centimetara čine se još višim zahvaljujući aluminijumskim krovnim nosačima koji, podsjećamo, nisu dostupni u ulaznom modelu.

STA 8204

Italijanski dizajneri veoma su se potrudili oko vanjskog dizajna novog modela. Zbog velikog broja originalnih detalja teško je izdvojiti neki od njih, mada nema sumnje da najviše pažnje posmatrača privlače moderna, piksel LED svjetla, koja su stilski stopljena s novom panelnom maskom. 

STA 8230

Mada u Fiatu ističu da je Granda Panda nasljednik Punta vanjski izgled im ne ide u prilog toj tezi. Nema nikakve sumnje da je dizajnerima kao inspiracija poslužila prva generacija Pande, koja je modernizovana s mnoštvom atraktivnih i zanimljivih vizuelnih detalja. Osim prednjih piksel LED svjetala i maske dekorisane u istom stilu veoma zanimljiva su i zadnja LED svjetla. 

STA 8265

Njihova providna plastika i pravougaona forma je jedinstvena u klasi. U piksel tehnologiji izvedeni su i pokazivači pravca, a dizajneri su se potrudili da, osim svjetlosnim efektima, karoseriju ukrase i mnoštvom jedinstvenih reljefnih i ukrasnih dekoracija. 

STA 8162

Četvrta generacija Pande koristi prednost jednostavnog kutijastog dizajna da u kabini ponudi dovoljno prostora za komforan prevoz četiri odrasle osobe. Za svaku pohvalu jeste i originalno dizajniran multifunkcionalni upravljač, koji je obložen veoma precizno sašivenom dvobojnom kožnom oblogom. Vozačevo okruženje je moderno s razigranom kombinacijom boja, digitalnim instrumentima i savremenom multimedijom. 

STA 8166

Nju čine dva ekrana visoke rezolucije, od kojih vozačev ima dijagonalu od deset inča, dok je onaj na sredini 10,25-inčnog formata. Unutrašnji dizajn ima i snažnu ekološku orijentaciju, koja se ističe upotrebom recikliranih plastičnih materijala i površinskom oblogom od bambusa. Sa srodnim modelima iz Stellantis grupacije podijeljen je određen broj istih komponenti poput podizača stakala i pratećih tastera, a tu su prepoznatljive komande automatskog mjenjača. 

STA 8158

Za specifičan doživljaj zaslužne su velike i pravilne staklene površine, koje uz retrovizore pravilnog oblika i zadnju nadzornu kameru osiguravaju uzornu preglednost. Fiat je dizajnirao i originalne obloge sjedišta, a na instrument-panel je ubačen i isti takav ukrasni detalj s konturama izgleda prve Pande. Oprema La Prima je bogata i donosi detalje poput automatskog klima-uređaja, grijanja prednjih sjedišta, upravljača i vjetrobranskog stakla. 

STA 8155

Dok hibridna pogonska verzija ima prtljažnik zapremine 412 litara, kod testnog (električnog) modela ona je manja zbog baterija smještenih pozadi i iznosi još uvijek zadovoljavajući 361 litar. Podsjećamo da se osnovni kapacitet lako može povećati preklapanjem naslona zadnjih sjedišta do čak 1315 litara, što omogućava da se u Pandi prevezu i kabastiji predmeti poput velikih kutija, komoda ili gajbi pića. 

STA 8154

Veći dio enterijera nudi pedantnu završnu obradu i čvrste spojeve, mada ima i površno odrađenih detalja poput labave izolacije ispod stuba upravljača. Čudan nam je bio i sistem pokretanja vozila sa klasičnim kontaktnim ključem, koji je neophodno ubaciti u bravu i „zaverglati” njime uprazno kao da je riječ o vozilu pokretanom motorom s unutrašnjim sagorijevanjem, nakon čega je moguće pokrenuti vozilo. 

STA 8171

Možda je iznenađenje ovim detaljem samo rezultat naše navike da ovaj zadatak kod električnih vozila obavljamo preko start/stop tastera ili jednostavno nismo bili spremni na ovakav vid Fiatove originalnosti na koju će se budući vlasnici sigurno naviknuti s vremenom. 

STA 8170

Nova Grande Panda domaćim kupcima dostupna je u hibridnom izdanju sa tri paketa opreme, dok električni ima dva: Red i najbogatiji (i ujedno testni) La Prima. Standardna cijena tog modela iznosi 51.990 KM, dok ga Fiat trenutno nudi uz akcijski popust za 48.990 KM. 

IMG 0119

Za kraj, podsjećamo da je najpovoljniji hibridni model s opremom Pop trenutno dostupan za 31.990 KM, što je osjetno povoljnije u odnosu na električni model, koji ima osam godina garancije na pogonsku bateriju od 44 kWh ili do 160.000 pređenih kilometara. 
Gradski optimum

IMG 0138

Za pokretanje električne Grande Pande preko prednjih točkova za sada je zadužen jedan elektromotor. Kažemo za sada, jer je Fiat najavio da će u budućnosti ponuditi i 4x4 Pandu, ali nije potvrdio da li će taj model biti baziran na potpuno električnoj ili na hibridnoj platformi. Ako bude na električnoj, automobil će dobiti i dodatni elektromotor pozadi. 

IMG 0086

Prednji raspolaže sa 113 KS i 125 Nm, što je dovoljno da 1554 kg težak gradski automobil od 0 do 100 km/h ubrza za 11 sekundi uz najveću brzinu od 132 km/h. Relativno skromne performanse, odnosno maksimalna brzina dolaze do izražaja isključivo na auto-putu, dok je u svim ostalim situacijama, a posebno u gradu, sve ono što se nudi očekivano i dovoljno. Baterija od 44 kWh zvanično omogućava autonomiju od 320 kilometara, što u većini slučajeva odgovara sedmičnoj kilometraži prosječnih korisnika. 

IMG 0125

U praksi domet oscilira s obzirom na način vožnje, a u testnim okolnostima se bez puno muke kretao u rasponu od 250 kilometara do obećane vrijednosti. Ugrađena baterija podržava brzo punjenje do snage od 100 kWh, dok je na standardnom punjaču od 11 kW za njen puni kapacitet potrebno ostati priključen oko pet sati. 

IZDVOJENI TEST


Test – Ford Kuga 2.5 Hybrid

Benzinac koji je ekonomičnošću dostigao dizelaše

Redizajniranom Kugom Ford pokušava da zadrži svoj dosadašnji udio u klasi kompaktnih SUV model...