Škoda oživjela 100/110
Električna “stotka” iz snova
Ako Škoda nastavi ovakvim tempom, vrlo brzo bi mogla iscrpiti listu legendarnih modela za reinterpretaciju ali obožavaoci se neće buniti. Ovakve digitalne „reinkarnacije“ su osvježenje koje bi i drugi tradicionalni proizvođači, uključujući i Volkswagen, trebalo da slijede...
Škoda je ponovo iznenadila ljubitelje brenda jednim od najatraktivnijih rendera iz serijala „Icons Get a Makeover“, a u najnovijoj epizodi, dizajneri su oživjeli legendarnu Škodu 100/110, prvi model kompanije koji je dostigao više od milion prodatih primjeraka.
.webp)
Iako je Škoda danas jedan od najuspješnijih evropskih proizvođača, sa 6,3% tržišnog udjela i najboljim rezultatima u svojoj modernoj istoriji, brend ne zaboravlja automobile koji su obilježili eru prije Volkswagen preuzimanja. Upravo zato, kroz svoj kreativni serijal, Škoda reinterpretira klasične modele kao savremene futurističke električne automobile.
.webp)
Najnoviju viziju potpisuje dizajner eksterijera Martin Paclt, poznat po kreiranju LED svjetlosnih potpisa brenda. Umjesto doslovnog retro pristupa, Paclt je pustio mašti na volju i tako je nastao električni sedan bez zadnjeg stakla a umjesto njega postavljena je elegantna zakrivljena ploha u boji karoserije s centralnim „perajem“ koje služi kao usisnik vazduha i nosi treće stop svjetlo.
Uprkos futurističkoj silueti, diskretni detalji odaju počast originalu. Bočne ventilacione rešetke na zadnjim blatobranima imitiraju rashladne otvore nekadašnjeg motora smještenog pozadi, dok LED trake naprijed i nazad evociraju hromirane ukrasne elemente klasične „stotke“. Čak je i „poklopac rezervoara“ ostao na prednjem blatobranu a sada sakriva utičnicu za punjenje.

Originalna Škoda 100 bila je duga samo 4.155 mm, ali njen zamišljeni nasljednik koristi platformu aktuelnog Superba, zbog čega je mnogo veći i prostraniji. Električna arhitektura omogućila je kratak prednji prevjes i dvostruki prtljažnik, a zadnji je čak podignut iznad pogonskih komponenti.
.webp)
Kao i ranije digitalne kreacije, i ova vizija je nastala isključivo iz zabave, nakon radnog vremena, u režiji samih Škodinih dizajnera. Nažalost, ovi modeli ne nagovještavaju buduće serijske automobile. A i teško bi se uklopili u današnji lineup, jer su i Octavia i Superb već na putu potpunog prelaska na električni pogon. Sam Paclt je učestvovao i u razvoju koncepta Vision O, koji najavljuje buduću električnu Octaviju.