Test – Citroën C4 Hybrid

Najudobniji kupe-krosover u kompaktnoj klasi

Citroën C4 karijeru je započeo 2004. godine kao punopravan kompakt, da bi 2020. postao moderan krosover, koji je u protekle četiri godine koliko je prisutan na tržištu privukao veliki broj kupaca. U okviru aktuelnog redizajna stilski je modernizovan, a napravljene su i značajne pogonske promjene...
19 August 2025

Najudobniji kupe-krosover u kompaktnoj klasi

Nakon dvije generacije C4, koje su se dimenzijama i konceptom deklarisale kao konkurencija kompaktima predvođenim Volkswagenom Golfom, Citroën je ovaj model odlučio prekomandovati u segment više, u krosovere. 

IMG 0110

Početni šok s kojim su tradicionalni kupci dočekali novi koncept „četvorkeˮ vremenom se pretvorio u puno veće zanimanje nego što je bio slučaj s klasičnim prethodnikom, koji je sa klirensom od 140 mm bio „prikovanˮ za asfalt, dok je njegov nasljednik sa 15,6 centimetara i karoserijom oklopljenom plastikom postao osjetno viši i robustniji. Avangardan dizajn koji je krasio taj novi C4 krosover nije nimalo ostario u protekle četiri godine, ali Francuzi su ipak odlučili da je vrijeme za redovno osvježavanje, koje je sprovedeno s jasnim promjenama. 

IMG 0203

Prvi utisak o osvježenom vanjskom izgledu jeste da su dizajneri odradili dobar posao i prilagodili C4 aktuelnim vizuelnim standardima brenda, koji s prednje strane podrazumijevaju upečatljiva trodijelna dnevna LED svjetla. Vodoravni raspored sva tri elementa karakterističan je za liniju C4, zbog čega je novi model lako prepoznati na putu i razlikovati ga u odnosu na stari. Ono što je zajedničko za sve nove Citroëne jeste modernizovani panelni logotip, koji je zamijenio tradicionalni reljefni. 

IMG 0008

Ovaj detalj preuzet je s koncepta Oli. Mišljenja o ovom elementu su podijeljena, a još uvijek je puno više onih kojima je prethodno rješenje bilo stilski ljepše. Inače prednji dijelovi kod većine savremenih automobila sve su više zatvoreni zbog aerodinamičkih zahtjeva, a maska hladnjaka se utapa u branik i nekako gubi dosadašnji estetski značaj. Zbog toga su bili neophodni novi elementi poput redizajniranog logotipa da se održi vizuelna ravnoteža s prednje strane vozila. Pozadi je nakon redizajna izostao Citroënov znak, a sredina vozila je iskorištena za stilizovani naziv brenda. 

IMG 0032

Zadnja LED svjetla su modernizovana, te poput prednjih imaju jasan trodijelni koncept. Na petim vratima je novi spojler, koji ima aerodinamičku funkciju brzog odvođenja vazduha i čišćenja zadnjeg stakla, koje nije kombinovano s brisačem. Jeste da zaklanja pogled vozaču iz kabine prema nazad, ali zato svana izgleda zanimljivo i atraktivno, te nas neodoljivo podsjeća na neka slična Hondina rješenja. U testnom izdanju zadržani su dvostruki izduvni otvori, koji su danas rijetkost bez obzira na klasu automobila. 

IMG 0049

Hromirani su i lijepo izgledaju, te se još više ističu, jer na karoseriji od redizajna više nema hromiranih detalja, pošto su ovaj materijal evropski ekološki aktivisti stavili na listu nepoželjnih materijala. Ne sumnjamo da to jeste, ali novi automobili bez tradicionalnog hroma za sada izgledaju nekako nedorečeno iako se dizajneri trude da ovu promjenu „sakrijuˮ blještavim LED svjetlima. C4 je s redizajnom dobio i par novih boja u koje spada u testna tamnoplava nijansa Eclipse, a tu su modernije dezenirani 18-inčni aluminijumski točkovi s neobično visokim pneumaticima dimenzija 195/60. 

IMG 0042

Unutrašnjost je s redizajnom pretrpjela manje promjene, uglavnom stilskog i sadržajnog karaktera kada je riječ o unapređenju mogućnosti multimedijalnog sistema. Ono što svaki put treba istaći kada se vozite u jednom Citroënu jeste uzorna udobnost, koja je postignuta zahvaljujući specifičnom sistemu vješanja, sa hidrauličnim odbijačima koji sprečavaju prevelik hod amortizera i njihovo lupanje. 

IMG 0012

Sa dužinom od 4,36 metara i međuosovinskim razmakom od 2670 mm, C4 se i dalje uklapa u okvire kompaktne klase. Prvobitni enterijer je nastao u skladu sa filozofijom Citroën Advanced Comfort, čiji je primarni zadatak da se vozaču i putnicima ponudi uzoran komfor. On u kombinaciji sa veoma sadržajnim testnim i ujedno četvrtim od pet ponuđenih paketa opreme, koji se sada zovu: You, Plus, Colection, Business i Max, djeluje veoma raskošno. Originalnih dizajnerskih detalja ima svuda. 

IMG 0023

Sve je manje-više viđeno i prije redizajna, a najviše svježine u kabinu unose nove presvlake sjedišta. Mada u enterijeru kombinuje mnoštvo strukturno različitih materijala – sačinjenih od tvrde, reljefne, lakirane ili gumirane plastike, te veoma ugodnih platnenih detalja – svi oni kao cjelina djeluju veoma čvrsto sklopljeni i uzorno završno obrađeni, što je adut manje za Citroënove konkurente.

IMG 0027

Savremeni karakter vozila ogleda se u kombinaciji digitalnih instrumenata projektovanih na kolor ekranu od sedam inča, sa 10-inčnim ekranom multimedije osjetljivim na dodir, koji je relativno jednostavan za korištenje. 

IMG 0059

Za svaku su pohvalu i klasične komande klima-uređaja, koje su višestruko praktičnije od digitalizovanih, te kao takve često i jedan od odlučujućih faktora kod izbora savremenih automobila. Da ima izražen porodični, odnosno praktični karakter, C4 potvrđuje sa čak 16 kabinskih pretinaca i odlagališta za sitnice ukupne zapremine 39 litara. Širom kabine je veliki broj praktičnih detalja, od kojih bismo svakako istakli duplo dno pretinca u centralnom grebenu koje omogućava da vrednije stvari jednostavno sakrijete od očiju posmatrača. 

IMG 0022

Mada kupeovska karoserija obično limitira komfor na zadnjim sjedištima, kod C4 to nije toliko izraženo, jer je unutrašnja strana poda vozila spuštena nisko. Kada jednom pređete masivni prag i izvježbate iskorak u skladu s njegovom natprosječnom širinom, naći ćete se u veoma ugodnoj kabini, gdje sjedite iznenađujuće udobno za jedan kupe-krosover. Vrhunska udobnost koju nude potpuno nova sjedišta Advanced Comfort mami osmijeh na lice, posebno nakon nekoliko sati provedenih za upravljačem. 

IMG 0067

Svako ko želi svojim leđima priuštiti vrhunski komfor na četiri točka, trebalo bi obavezno da isproba ono što mu nudi C4, jer je riječ o vozilu koje bez dvoumljenja može da bude i ugodan poslovni automobil. Zadnji dio vozila ostao je približno isti kao na originalnom izdanju, s tim da je klasični Citroënov logotip ustupio ovom novom – panelnom. Zapremina prtljažnika ostala je na dosadašnjem nivou i iznosi 380 litara, standardnih za kompaktnu klasu, čiju funkcionalnost povećavaju velika peta vrata koja olakšavaju pristup svakom, pa i najudaljenijem dijelu prtljažnika. 

IMG 0126

Redizajnirani C4 dobio je dovoljno vizuelne svježine da se može bez problema nositi s puno mlađom konkurencijom. Testni model bez opcija dostupan je za 48.936 KM, a s njima košta 49.780 KM, što je iznos koji mu omogućava da se nada odličnom plasmanu, posebno ako znamo da je cijena testnog modela s popustom još povoljnija i iznosi 47.280 KM. Uz navedeno Citroën daje pet godina garancije ili do 100.000 pređenih kilometara u zavisnosti od toga koji navedeni uslov bude prije ispunjen. 

IMG 0099

HIBRIDNA SVESTRANOST
Kao i kod većine savremenih Citroëna, najveća pogonska novost jeste novi hibridni pogonski sklop koji čine modernizovani 1,2-litarski benzinac, elektromotorna podrška i automatski mjenjač sa šest brzina. Podsjećamo da smo u kratkom vremenu ovaj pogonski sklop imali priliku isprobati u modelima nekoliko različitih Stellantisovih brendova poput Opela, DS-a, Peugeota, Citroëna i Jeepa, i da nas je ugodno iznenadio raskošnim potencijalom kojim efikasno pogoni automobile različitih klasa, gabarita i mase. Trocilindarski benzinac u ovoj kombinaciji raspolaže sa 136 KS, a elektromotor integrisan u kućište mjenjača pomaže mu sa 29 KS. Benzinac ima 230 Nm, a elektromotor dodatnih 55 Nm. 

IMG 0079

Performanse su bolje od očekivanja. Od 0 do 100 km/h stiže se za osam sekundi, dok je najveća brzina 210 km/h. U većini situacija snage ima optimalno. Međuubrzanja su dovoljna za sigurno preticanje, a koju KS više poželjećete na usponu ili kada je automobil potpuno opterećen. Novi hibridni sklop zamišljen je kao zamjena za 1.5 dizel-motor, kojeg više nema u ponudi. Snagom su tu negdje, dok je potrošnja očekivano drugačija. Naime, ako automobil vozite lagano i opušteno, možete računati s prosjekom nižim i od pet litara, dok će teška noga na gasu podići prosjek i na deset litara. Testni prosjek bio je u rasponu od 6,5 do 7,5 litara, što je i najbliže realnosti i par litara više nego što je prosjek dizel-motora. Rekli bismo – očekivano, ali sasvim prihvatljivo. 

IMG 0168

HIDRAULIČNI ODBIJAČI
Sam sistem hidrauličnih odbijača integrisan je sa amortizerima i radi u dvije faze. Pod prvom se podrazumijeva vožnja u normalnom, nezahtjevnom režimu i tada klip amortizera radi kao kod klasičnog koncepta, ali s dvostrukim hidrauličnim komorama koje progresivno upijaju vibracije, pa vožnja ostaje „mekanaˮ i udobna. Druga faza predstavlja zahtjevnije situacije, kada se ogibljenje približi kraju svog hoda. Tada dodatni hidraulični jastučići (odbojnici) unutar amortizera preuzimaju silu i progresivno je prigušuju bez iznenadnog udara kao kod gumenih odbijača u klasičnom ogibljenju. 

IMG 0110 (2)

Sve opisano u praksi znači da je C4 izuzetno udoban i da bez problema „peglaˮ sve putne anomalije, ali i da njegovo vješanje u određenim situacijama – najčešće kod prelaska preko poprečnih neravnina, gdje je upravljač zakrenut pod određenim uglom ulijevo ili udesno – umije lagano da „zaplešeˮ. Ovaj pomak uglavnom osjeća samo vozač i najsličniji je situaciji kada se pretjera s brzinom kod automobila s klasičnim vješanjem koji tada gube putanju. Kod C4 to ostaje samo osjećaj jer automobil nastavlja da se kreće u onom smjeru u kojem ga usmjerava vozač. To je interesantan osjećaj na koji se naviknete vremenom, ali u startu je iznenađujuć, jer imate osjećaj da je vješanje prešlo limit, iako nije – to je samo način na koji hidraulični odbijači reaguju u datoj situaciji. 

IZDVOJENI TEST


Test – KGM Actyon 1.5 T-GDI 4WD

Futuristički dizajn i premijum ambicije

Zadnji testni automobil SsangYonga vozili smo sada već daleke 2010. godine. Korejski brend u m...