Test – Peugeot 5008 GT Hybrid 136 e-DCT

Porodični minibus u tijelu krosovera

Nakon što nas je prije par mjeseci oduševio atraktivnom drugom generacijom modela 3008, koja je od klasičnog krosovera postala dinamičniji kupe-krosover, Peugeot nam je na test ustupio dizajnerski smireniji, ali ništa manje zanimljiv 5008. Riječ je o automobilu porodičnog karaktera čiji je osnovni zadatak da preveze što više ljudi i njihovog prtljaga...
20 Mart 2025

Porodični minibus u tijelu krosovera

Peugeot je oduvijek bio i ostao proizvođač dizajnerski specifičnih i prepoznatljivih automobila. U vremenima kada se izbor klasičnih pogonskih agregata može izbrojati na prste i kada se očekuje konačna i bezuslovna elektrifikacija dizajn je postao možda i najbitniji adut u privlačenju novih kupaca, koji polako, ali sigurno shvataju da će u budućnosti kod izbora automobila morati da se vode drugačijim prioritetima nego što su to radili do sada.

DSC 7719

Naime, kada je 2009. godine predstavljena prva generacija Peugeota 5008, ona je bila koncepcijski i pogonski potpuno drugačiji model od aktuelnog, testnog. Za one koji se ne sjećaju, reći ćemo da je to bio klasičan porodični monovolumen sa prednjim pogonom i raskošnim prostorom u kabini. Mada je bio dostupan sa tri benzinska agregata, većina kupaca uzimala ga je s jednim od dva dostupna dizelaša zapremine 1,6 litara i 2 litra. O egzotičnom hibridu razmišljali su samo rijetki entuzijasti i ekološki avanturisti i danas je veoma rijedak polovnjak. 

DSC 7814

Druga generacija 5008-ice pod uticajem trendova promijenila je karoserijski koncept i od klasičnog monovolumena postala trendovski krosover, koji je u plug-in hibridnom izdanju ispunio uslove i da ga nazovemo punopravnim SUV-om, jer je ova verzija jedina imala 4x4 pogon. Uprkos promjeni koncepta zadržani su praktična i komforna kabina te primarni prednji pogon, ali je sve podignuto na viši nivo, a ponuđen je i veći nivo dizajnerske atraktivnosti. I kod druge generacije tokom karijere dizeli su bili dominatni, a domaći kupci su ih opet radije birali od benzinaca.

DSC 7826

Dizelaša više nema u ponudi, 5008 je u trećoj generaciji ostao dijelom krosover, a dijelom i SUV, koji je dostupan s potpuno električnim 4x4 pogonom. Koncepcijske su promjene veće nego što se to da naslutiti na prvi pogled svana, mada se i sam dizajn značajno modernizovao. Prednji dio novog modela 5008 gotovo je u potpunosti isti kao kod 3008-ice, a kod oba automobila kao vizuelno najjači detalji izdvajaju se dinamičnija glavna svjetla i modernija dnevna LED svjetla. I dok su kod prethodnika bila inspirisana lavljim očnjacima, sada su u prvom planu njegove kandže, tačnije njena tri traga.

DSC 7816

Sa 4.791 milimetrom dužine, novi model je 15 centimetara duži od prethodnika, dok promjene po pitanju širine i visine nisu tako drastične. Uprkos tome, riječ je o dva značajno različita automobila. Novi 5008 zasnovan je na savremenoj Stellantisovoj platformi STLA, koju osim njega trenutno koristi još i značajno kraći Opel Grandland (37,4 cm). Ova osnova omogućava istovremenu upotrebu električnog pogona, plug-in hibridnih i klasičnih lakih hibridnih rješenja, koje koristi testni model i koja bi cjenovno trebalo da budu najzanimljivija domaćim kupcima.

DSC 7850

Kao što smo već i spomenuli, novi 5008 do C-stuba gotovo je identičan manjem modelu 3008. Iza ove zone veći model zadržava praktičniju kutijastu formu, koja mu omogućava da bude udoban i komforan porodični transporter sa jednostavnim pristupom prtljažniku. Osim LED svjetala najupečatljiviji detalji svana u testnom paketu opreme GT jesu trodimenzionalna maska hladnjaka, 19-inčni aluminijumski točkovi te plava boja promjenjivog tonaliteta, koja pod jakim svjetlom izgleda i kao da je zelena.

IMG 6925

Moćno djeluju i Matrix LED svjetla, koja s visokim stepenom efikasnosti osvjetljavaju put ispred 5008-ice, ali i poprilično rasterećuju vozača kada odabere automatski režim rada. Peugeotova arhitektura enterijera jeste sve, samo ne dosadna. Francuski dizajneri uspjeli su da na vrhunski način spoje moderan dizajnerski pristup sa savremenim digitalnim konceptom i ekološki prihvatljivim materijalima, poput dekorativnog platna kojim je obložen veći dio enterijera.

IMG 6993

U prvom planu jeste veliki zakrivljeni 21-inčni digitalni panel koji je odvojen od instrument-panela i u koji su integrisana dva 12-inčna ekrana visoke rezolucije. Na njemu je integrisana velika količina korisnih informacija, čiji raspored i broj vozač može podešavati, ali ih ne može i smanjiti. Mislimo da bi kod Peugeota, ali i svih ostalih savremenih automobila s bogatim digitalnim sadržajima, trebalo da postoji i mogućnost izbora opcije s minimalnim prikazom najbitnijih informacija poput trenutne brzine, temperature motora i broja obrtaja.

DSC 7847

Samo je tako moguće zadovoljiti sve korisnike; ovako su na dobitku samo oni koji uživaju u šumi informacija… Upravljanje multimedijom olakšano je i zahvaljujući dodatnom, pomoćnom ekranu osjetljivom na dodir koji se nalazi na sredini instrument-panela i služi za prikazivanje prečica čijim se dodirivanjem brže ulazi u funkcije menija centralnog računara. Multimedija podržava i glasovne funkcije, a sve ponuđeno trebalo bi se dopasti pripadnicima savremenih generacija, kojima su digitalni sadržaji postali dio svakodnevice.

IMG 6954

Tradicionalisti će se, s druge strane, oduševljavati platnenim presvlakama ugodnim oku i prstima, te velikom broju odlagališta za sitnice sa skrivenim bunkerima u tunelu mjenjača. Ispod centralnog naslona za ruke jeste pretinac sa ventilacijom i hlađenjem, u kojem je moguće rashladiti piće i hranu, što je odličan dodatak u automobilu porodičnog formata koji će često prevoziti djecu različitog uzrasta. Ako u prvom redu zahvaljujući superudobnim sjedištima vozač i suvozač uživaju kraljevski komfor, onda se putnici u drugom redu zahvaljujući trima odvojenim sjedištima osjećaju kao prinčevi i princeze. Najmanji komfor jeste, očekivano, u trećem redu, gdje su dva sklopiva pomoćna sjedišta namijenjena mališanima.

IMG 7043

Dvokraki upravljač neobičnog je koncepta – mali, direktan, ali i nepraktičan za brzo okretanje pod dlanom ruke i u svakoj situaciji traži da vam obje ruke budu na njegovom obruču, što je, ako gledate aspekt sigurnosti, pozitivna stvar. Preglednost iz kabine odlična je prema naprijed, dok pozadi vozaču pomaže sistem sa četiri nadzorne kamere, od kojih zadnja i prednja nude grafičke orijentire. Kada se jednom priviknete na bogat enterijer, digitalne sadržaje i napunite sva sjedišta, osjetićete specifičnu atmosferu kakvu nude komforni porodični automobile, što 5008 primarno jeste. Svaki porodični automobil osim puno sjedišta mora da ima i dovoljno prostora za odlaganje prtljaga. 5008 je tu šampion, jer u konfiguraciji sa pet sjedišta njegov prtljažnik ima zapreminu od 748 litara, a s preklopljenim drugim redom dobija se čak 1.815 litara slobodnog prostora. Sa sedam nijedan model u klasi nije sposoban da ponudi transportna čuda, mada se 259 litara, s koliko raspolaže 5008, čini dovoljnim za osnovni prtljag sedam osoba.Cijena osnovnog modela 5008 s ulaznim, lakim hibridnim pogonom iznosi 73.808 KM, a sa par dodataka koje je imao testni model penje se do 78.179 KM. Ako se odlučite za Peugeot finansiranje, taj iznos će se smanjiti na 76.679 KM, a garancija će u svim slučajevima biti pet godina ili do 100.000 pređenih kilometara. Nijedno od ovih rješenja nije rekordno, ali predstavlja prosjek klase, što je, uostalom, i pozicija na koju model s osnovnim lakim hibridnim pogonom i cilja.

IMG 7055

POGON

Savremeni laki hibrid

Pogon testnog modela predstavlja ulaznu motorizaciju novog modela 5008 i čini ga kombinacija 1,2-litarskog turbobenzinca, koji iz tri cilindra pri 5.500 obrtaja radilice istiskuje 136 KS. U trenucima velikog napora benzinac može da računa i na podršku 29 KS snažnog elektromotora, koji se strujom napaja iz baterije kapaciteta 0,89 kWh koja se puni regeneracijom kočione energije. Za prenos snage zadužen je potpuno novi šestostepeni automatik, koji se dobro snalazi sa dva motora i u većini situacija pokušava da zadrži visok stepen ekonomičnosti i tečnosti vožnje bez ozbiljnijih dinamičkih afiniteta, čak i kada je u Sport režimu rada nadzorne elektronike. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebne su 11,3 sekunde, dok je najveća brzina od 200 km/h daleko iznad zakonskih maksimuma na našim auto-putevima, a ako ćete realno, i od benzinska tri cilindra. Masa od 1.780 kilograma uzorna je za jedan povišeni sedmosjed, koji se u opuštenoj vožnji može zadovoljiti sa šest litara benzina, dok je u testnim uslovima ostvarivao prosjek u rasponu od sedam do 8,5 litara. Pod punim opterećenjem potrošićete između osam i 9,5 litara, ali ni to se ne čini puno ako računate na to da ćete za taj trošak moći prevesti do sedam osoba.

IZDVOJENI TEST


Test – Mazda CX-80 e-SKYACTIVE MHEV AWD

Pet metara SUV luksuza i dizelska rapsodija

Mazda je svoju SUV paletu proširila sa novim i do sada najvećim modelom. Raskošni CX-80 karakt...