Test – Geely Coolray 1.5 TD GF Plus
Maksimalan sportski naglasak u dizajnu
Kineski brend Geely, koji je na globalnoj automobilskoj sceni poznatiji kao vlasnik švedskog Volva, u našu zemlju stigao je u novembru prošle godine. U njegovom asortimanu za sada su tri vozila, među kojima testirani Coolray predstavlja najpovoljniju opciju...
Prije nego što bilo šta kažemo o testnom automobilu, neophodno je nešto reći o brendu Geely, o kojem mnogi domaći vozači uglavnom ne znaju ništa. Naime, Geely Holding Group jeste kineska multinacionalna kompanija koja je osnovana 1986. godine i danas je vlasnik brendova: Volvo, Polestar, Lynk & Co, Proton, Smart, Lotus Cars i London Taxi.

Geely je vlasnik i 9,69% dionica u njemačkom Daimleru, odnosno Mercedes-Benzu, te 17% u britanskom Aston Martinu. Prošle godine Geely je s Renaultom osnovao kompaniju Horse Powertrain za razvoj motora sa unutrašnjim sagorijevanjem. Geely je, dakle, veliki i moćan igrač na svjetskoj automobilskoj sceni, a u BiH je ponuđen pod okriljem Seeag Grupe, koja je osim Geely automobila na 12 tržišta Jugoistočne Evrope zadužena za distribuciju: Volva, Lynk & Co, Kije, SsangYong Motorsa (sada KGM) i automobila Chrysler–Jeep–Dodge.

Već je na prvi pogled jasno da Kinezi modelom Coolray primarno ciljaju na automobilsku publiku kojoj se dopada maksimalan sportski naglasak u dizajnu. Vanjski izgled moguće je personalizovati i jednom od šest modernih boja, među kojima je posebno interesantna živopisna testna nijansa koja ima svojevrsni kameleonski efekat i mijenja se sa intenzitetom svjetla.

S dužinom od 4.380 milimetara Coolray se pozicionira tačno na pola klase između gradskih krosovera i kompaktnih SUV modela. Dimenzijski i gabaritno najbliži konkurenti su mu modeli poput Peugeota 2008, Škode Kamiq ili Suzukija S-Cross. Mada ga neki povezuju s Volvom XC40, Coolray ima Geelyjevu platformu te je punopravan kineski proizvod.

Vanjski dizajn mu je u testnoj konfiguraciji specifičan i, rekli bismo, poprilično agresivan, što može biti prednost, ali i nedostatak. Prednost je ako ste vozač koji cijeni sportske atribute i kojem godi da njegov automobil na ulici privlači pažnju, jer će taj zadatak Coolray odlično ispuniti. Ako volite diskreciju, onda ćete morati praviti kompromise, tačnije odabrati ulazni paket opreme u kojem Coolray nema veliki krovni spojler.

Nama se dopao, ugodno je osvježenje, pa i jedinstven u okvirima klase, mada nema sumnje da su dizajneri u korištenju ukrasnih karoserijskih detalja mogli biti i malo skromniji.Viškom definitivno smatramo prejednostavne plastične imitacije otvora za hlađenje na poklopcu motora, a mnogo različitih komentara tokom testa mogli smo da čujemo i na račun krovnog spojlera i naglašenih imitacija usisnika vazduha na prednjem braniku.

S druge strane, dvobojna karoserija, a posebno njena osnovna nijansa promjenjiva na svjetlu pozitivno su iznenadili mnoge ljubitelje krosovera. Mnogima su se dopali pravi izduvni otvori, izgled 18-inčnih aluminijumskih točkova, moderna LED svjetla i kontrastni crni krov sa hromiranim ukrasima sa strana.

Coolray je definitivno automobil koji dizajnom nikog neće ostaviti ravnodušnim, a neće ni kvalitetom završne obrade jer je svaki, pa i najmanji detalj svana pedantno i čvrsto spojen po standardima kakve već decenijama možemo da vidimo kod Volva. Podsjećamo da je Coolray domaćim kupcima dostupan s trima paketima opreme.

Testni model je kombinovan sa najbogatijim, koji donosi mnoštvo zanimljivih sadržaja: od savremene multimedije do električno podesivih sjedišta presvučenih dvobojnom eko-kožom. Najbogatiji paket opreme zamišljen je tako da kupac ne osjeti potrebu da doplati bilo šta. Tako je i u praksi, jer su tu svi oni sadržaji koji su potrebni za ugodnu vožnju jednog automobila proizvedenog u 21. vijeku. Ispred vozača je stilizovani trokraki upravljač sa oblogom od eko-kože, koja je na bokovima ugodno perforirana.

U njega su integrisane i mnogobrojne daljinske komande: za audio-sistem, putni računar, telefon i slično. Multimedijalni sistem čine dva ekrana spojena u isti panel, čiji okvir nema oštrih ivica, te je kao takav vizuelno zanimljiviji od mnogih konkurentskih rješenja. Ispred vozača su digitalni instrumenti projektovani na 10,25-inčnom ekranu. Sadržajno nude sve što je nepohodno, mada bi podešavanje grafičkih sadržaja na njima moglo i trebalo biti jednostavnije.

Na zadnjoj klupi ima dovoljno prostora za dvije odrasle osobe, a po potrebi se i treća može smjestiti na sredini. Iz perspektive putnika koji sjede pozadi treba pohvaliti centralne ventilacione otvore, USB punjač i činjenicu da su bočna sjedišta kombinovana sa grijačima.Multimedijalni sistem kombinovan je sa 12-inčnim ekranom osjetljivim na dodir koji ne uključuje fabričku navigaciju, a ni Android Auto. Navigacija se može dobiti preko aplikacije Apple CarPlay, što nije jednostavno kao kada imate fabričko rješenje, ali ga u Geelyju računaju kao adekvatnu alternativu. Ekranski prikaz je odličan, a i sam sistem zadovoljavajuće brzo obrađuje sve zadate komande.

Automatskim klima-uređajem upravlja se preko klasičnih i ergonomski perfektno oblikovanih komandi izdvojenih na centralnom grebenu. Za svaku pohvalu jeste i bežični punjač telefona, sa čak dva mjesta predviđena za njegovo odlaganje. U tunelu mjenjača brojna su otvorena odlagališta za sitnice s veoma praktičnim podesivim pregradama. Prostora za stvari ima i ispod centralnog naslona, u oblogama vrata i suvozačevom pretincu. Osjećaj luksuza u kabini je naglašen električno pokretanim sjedištima koja su obložena dvobojnom eko-kožom, a lijep detalj predstavlja i stakleni panoramski krov sa sjenilom. Kod enterijera treba naglasiti da je završna obrada pedantna i da su svi dijelovi maksimalno precizno uklopljeni te veoma čvrsto sastavljeni. Po onome kako izgleda, šta nudi, ali i kako se vozi, Geelyjev ulazni model na bh. tržištu predstavlja punopravnu alternativu svim postojećim konkurentskim modelima, od kojih su neki na tržištu prisutni već u drugoj generaciji. Najpovoljniji model Coolray sa opremom GK, koja bi mogla zadovoljiti većinu prosječnih vozača, košta 45.999 KM. Za najbogatije opremljenu verziju poput testne potrebno je izdvojiti 52.999 KM. Svi modeli dolaze sa četverogodišnjom garancijom ili do 100.000 pređenih kilometara, što bi trebalo biti dovoljno da učini spokojnim sve potencijalne kupce.

POGON
I dok mnogi čistokrvni sportski automobili evropskih premijum brendova danas pozadi imaju imitacije izduvnih otvora, Geely je uz Coolray kombinovao čak četiri prave i funkcionalne izduvne cijevi. Vizuelni užitak za ljubitelje sportskih detalja jeste maksimalan, ali je zvučni, nažalost, izostao. Adekvatna kompenzacija za izostanak sportskog zvuka ponuđena je u dinamičnim performansama. Naime, četverocilindarski 1,5-litarski turbobenzinac njegove 174 KS i 290 Nm obrtnog momenta isporučuje veoma energično, što je, očekivano, najizraženije u Sport režimu rada nadzorne elektronike. Sedmostepeni automatski mjenjač uvjerljivo prati njegov ritam kada je u brzini, uz nešto duže pauze kada ga je potrebno prebaciti iz jednog režima rada u drugi, što je vjerovatno rezultat elektronskog podešavanja, a ne sposobnosti samog mjenjača. Da je automatski mjenjač efikasan, najbolje potvrđuje ubrzanje od 0 do 100 km/h koje traje samo 7,6 sekundi, a respektabilna je i najveća brzina od 200 km/h. Coolray je uvjerljiv i u međuubrzanjima, dok mu za maksimalan sportski užitak u dinamičnoj vožnji po krivinama nedostaju direktniji upravljač i tvrđe vješanje.