Test – Opel Astra 1.2 Turbo Ultimate e-DCT6 MHEV
Najbogatija oprema i hibridni pogon
Nakon prošlogodišnjeg testa karavanske Astre sa ulaznim 1,2-litarskim benzincem i ulaznim paketom opreme Edition na test nam je došla njena najbogatije opremljena verzija Ultimate s atraktivnim dizajnom i savremenim, lakim hibridnim pogonom...
Domaćim kupcima karavanska Astra dostupna je s tri paketa opreme: Edition, GS i Ultimate. Podsjećamo da smo prvi susret s njom imali u najpristupačnijem izdanju, s ulaznim benzinskim agregatom i opremom Edition, koja je zamišljena kao odgovor na sve želje i očekivanja racionalnih vozača.

U tu grupu spadaju svi oni kojima su uz visok nivo funkcionalnosti, kakav tradicionalno nude svi Opelovi karavani, za ugodnu vožnju dovoljni sadržaji poput klima-uređaja, električnih podizača stakala, audio-sistema, mogućnosti povezivanja telefona s multimedijom. Naravno, paket Edition ne ograničava se samo na ove sadržaje, ali oni predstavljaju minimum ispod kojeg se u 21. vijeku kod kupovine novih vozila jednostavno ne ide.

S druge strane skale kod Opela je oprema Ultimate, s kojom je bio kombinovan aktuelni testni model, i ona demonstrira maksimum svega onoga što je moguće dobiti u karavanskoj Astri. Kao takva ona se obraća najzahtjevnijim kupcima koji ne žele praviti kompromise, već žele maksimum u svemu.

Taj maksimum značajno je podigao atraktivnost vanjskog dizajna testnog vozila i udaljio ga od bazne verzije.Svi savremeni Opeli, pa tako i Astra među njima, imaju specifičnu panelnu masku hladnjaka koja je uokvirena jednako originalnim LED svjetlima. Kao inspiracija za taj koncept poslužio je Kadett D, čije su linije za potrebe aktuelnog trenutka modernizovane i ostale prepoznatljive.

Bazni izgled koji se dobija u paketu Elegance u opremi Ultimate transformisao se najviše sprijeda, gdje je u prvom planu agresivnije dizajniran branik, dok je zadnji ostao isti. Za osjetnu transformaciju zaslužna je i opciona Vertigo plava boja, koja nas je podsjetila na ugašeni Opelov OPC program.

S njom su do snažnijeg izražaja došli svi karoserijski detalji u crnoj boji, poput panelne maske hladnjaka, poklopaca retrovizora, krova i velikog spojlera. Ultimate paket karakterističan je i po 18-inčnim aluminijumskim točkovima – model Pentagon – koji su kombinovani sa niskoprofilnim pneumaticima dimenzija 215/45.

U posebnosti testne opreme spadaju i crne oznake na vratima prtljažnika, te Matrix LED prednja svjetla, dok su zadnja serijski u LED konfiguraciji. Jedna od osnovnih karakteristika enterijera aktuelne Opel Astre jeste zadržavanje velikog broja fizičkih tastera, koji maksimalno olakšavaju upravljanje najvažnijim sistemima u automobilu. Treba pohvaliti i uzornu praktičnost s velikim brojem otvorenih i zatvorenih pretinaca širom kabine.

Prvi detalj koji smo primijetili u kabini s opremom Ultimate jesu sjedišta AGR. Električno su podesiva, s memorijom dva različita položaja, podrškom za lumbalni i za bedreni dio. Presvlake u kombinaciji glatke kože i alkantare ugodne su na dodir, a sam dizajn djeluje moderno, mada je puno važnija činjenica da su sjedišta veoma udobna.

U zimskoj svakodnevici bitan kvalitet jeste i trostepeni grijač, koji za samo par sekundi protjeruje neugodnu hladnoću iz sjedišta. Testna oprema uključuje i grijanje upravljača te veoma korisno grijanje vjetrobranskog stakla, koje vozače u hladnim jutrima spasava od smrzavanja i neugodnog struganja leda.

Dovoljno je samo pritisnuti taster za aktiviranje ove funkcije i sačekati pola minuta do minut da grijači razbiju led i omoguće brisačima da ga počiste sa stakla. Pristup u obama redovima sjedišta jednostavan je zahvaljujući širokom otvaranju vrata. To je posebno izraženo kada je u pitanju zadnji dio vozila, gdje porodični vozači provode značajan dio vremena asistirajući djeci prilikom njihovog ulaska ili izlaska iz kabine.

Osnovni koncept praktičnog i veoma funkcionalnog enterijera s mnoštvom pretinaca, od čega se čak pet nalazi u zoni mjenjača, isti je u svim Astrama s automatskim mjenjačem. U njih staje gomila sitnica, a svi osim najmanjeg mogu se na neki način zatvoriti i sakriti sadržaj, što je veoma korisno. Paket Ultimate donosi aluminijumske papučice za gas i kočnicu, a tu je pod rukama veoma ugodan trokraki upravljač s funkcionalnim daljinskim komandama. Koncept instrumenata i multimedije s dva desetoinčna ekrana jeste moderan, a rekli bismo da su broj informacija i njihovo grafičko pozicioniranje idealno odmjereni za osobe koje vole samo konkretne stvari, bez suvišnih ukrasa i animacija.

Upravljanje multimedijom značajno je olakšano s klasičnim komandama, koje u dosta slučajeva služe kao prečice za brzi ulazak u softver, što je još jedna od stvari zbog kojih se Astra dopada vozačima konzervativnih pogleda. Opelov sistem za povezivanje pametnih telefona zaslužuje svaku pohvalu, jer je brz, logičan i pamti sve prethodne postavke kod svakog sljedećeg ulaska u vozilo. Kvalitet izrade je uvjerljiv, dok izbor materijala nije tako logičan kao kada se Astra kombinuje s ulaznim paketom opreme. To je posebno izraženo na oblogama vrata, koje su dopola pokrivene alkantarom, dok je druga polovina od tvrde i stilski manje ugledne plastike. Klavir-lak plastika na tunelu mjenjača lako se prlja, a nije imuna ni na grebanje, što ne ide u korak sa skupocjenim Ultimate karakterom kao što idu presvlake sjedišta i efikasna multimedija.

Isti zaključak nameće se i za stakleni krovni otvor čije se panelno sjenilo pomjera ručno, što je rijedak primjer u klasi. Ova operacija ne zahtijeva veliki fizički napor, štaviše, nema ni praktičnih mana osim činjenice da električno pomjeranje sjenila djeluje skupocjenije... Kao i kod svakog karavana, i kod Astre jedan od najvažnijih aduta jeste praktičnost prtljažnika. Njegova osnovna zapremina iznosi čak 597 litara, te se obaranjem naslona sjedišta drugog reda lako može povećati do 1.634 litra. Kvalitet više jeste i električno pokretanje petih vrata koja se mogu otvoriti i pokretom noge ispod branika. Visoku ocjenu zaslužuje i veoma jednostavan način demontaže platnene roletne koja sakriva sadržaj prtljažnika od neželjenih pogleda.Izbor najsadržajnijeg paketa opreme Ultimate i najsavremenijeg, lakog hibridnog pogona ulaznu cijenu podiže na 69.608 KM. Doplata za opcionu boju iznosi 1.369 KM, a za navigacioni sistem sa head-up displejom, osam zvučnika i još nekoliko sadržaja treba dodati još 3.520 KM, što cijenu testnog modela povećava na 74.497 KM. To je osjetno više od 50.000 KM, koliko je koštala testna Astra karavan sa 1.2 benzinskim motorom i opremom Edition. Ono što raduje jeste da Opel uz Astru nudi dovoljno širok raspon cijena i opreme da je svaki kupac može lako prilagoditi svojim potrebama i imovnom stanju.

POGON
Mada smo obje testne karavanske Astre vozili u kombinaciji sa 1,2-litarskim trocilindarskim motorom, koncept pogona ova dva automobila bio je potpuno drugačiji. Naime, dok smo prvi put imali osnovni benzinski agregat sa 110 KS, sada nam je Opel ponudio njegovu modernizovanu verziju. Osim što ima 136 KS, novi motor umjesto zupčastog remena koristi pouzdaniji pogonski lanac te je kombinovan sa lakim hibridnim sistemom, koji mu pruža električnu asistenciju i tako povećava dinamičku, ali i termičku efikasnost. Zahvaljujući bateriji kapaciteta 0,89 kWh i 29 KS, s koliko raspolaže elektromotor integrisan u šestostepeni automatski mjenjač, Astra je osjetno življa, ali i ekonomičnija. Od 0 do 100 km/h stiže se za 9,3 sekunde, dok je najveća brzina 210 km/h. Podsjećamo da je elektrifikovani automatski mjenjač s dva kvačila u hibridnoj kombinaciji proizvod belgijskog Punch Powertraina, dok je drugi dostupni osmostepeni automatik djelo japanskog Aisina. Prosječna potrošnja od fabrički deklarisanih 4,8 litara lako je dostižna u praksi i realna kada je automobil rasterećen. Zadovoljavajući je i testni prosjek od 6,6 litara, koji potvrđuje uzornu efikasnost novog hibridnog pogona. U kombinaciji s rezervoarom od 52 litra to znači autonomiju u rasponu od 800 do čak 1.000 kilometara, što je za jedan kompaktni karavan uzoran rezultat.