Porsche 911 930 Turbo

Opasan, brz i neukrotiv

Porsche je 1975. godine predstavio svoju prvu generaciju modela 911 Turbo, interno označenu kao 930, donoseći revolucionarni turbopunjač s ventilom za izduvne gasove – tehnologiju dotad viđenu uglavnom u motosportu. Sa 260 KS i agresivnim dizajnom, postao je pravi superautomobil svog vremena, otvarajući novo poglavlje u istoriji Porschea...
18 Mart 2025

Opasan, brz i neukrotiv

Kada je Porsche predstavio svoj model 911 Turbo na Pariskom sajmu automobila 1974. godine, malo je ko mogao da nasluti da će ovaj automobil postati prava ikona. Bio je to prvi serijski  Porsche sa turbo punjačem,  jer je turbo tehnologija bila nešto sasvim novo masovnoj proizvodnji automobila. Turbo punjač je postao simbol ne samo snage, već i prestiža, a 911 Turbo je ubrzo stekao status koji i danas zadržava. Iako je 911 prvobitno predstavljen 1964. godine, prava revolucija u njegovoj istoriji desila se deset godina kasnije.

Adfhadfhafhadfhafhafhadfhafhadfhadfhadfhafdh

911 Turbo, kodnog imena 930, bio je odgovor na sve veće zahtjeve za automobilima koji nisu samo brzi, već i prefinjeni i elegantni. Novi turbo motor od 3.0 litra sa 256 konjskih snaga omogućio je  ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 5,5 sekundi i postigne maksimalnu brzinu od više od 250 km/h. Ove brojke su impresivne i za današnje standarde, a za vrijeme kada je model lansiran, predstavljale su nešto revolucionarno.

Adfhafdhadfhadfhaifkfkfkkfkfkkfkkkfkkfkfkkfkfkfkfkkkfif

Porsche je, uz pomoć iskustva stečenog u trkačkom svijetu, razvio automobil koji nije bio samo moćan, već i savršen za svakodnevnu vožnju. Model 930 bio je jedan od prvih automobila koji je uspješno spajao ekstremnu brzinu i sofisticiranost, sve to sa komforom koji je bio nezamisliv za automobile tog tipa. Njegova luksuzna oprema i jedinstveni dizajn postavili su ga kao vrhunski model u Porsche ponudi.

Asdgsdgdgasdgdgwztwzerzer

Dizajn automobila, sa prepoznatljivim "whale tail" zadnjim spojlerom, bio je rezultat pažljivog inženjerskog rada. Zadatak inženjera bio je da postignu savršen balans između snage i stabilnosti, kako bi se obezbijedila sigurnost pri vožnji visokim brzinama. Porsche je u to vrijeme koristio manuelne crteže i eksperimente da bi postigao optimalne rezultate, jer nisu postojali računari i simulacije koje bi im pomogle.

Sdfgaadfhadfhadfhadfhadfhadfhadfhvncvnxcvn

Kroz decenije, 911 Turbo je postao više od automobila. Danas, 50 godina nakon njegovog lansiranja, simbol je inženjerske izvrsnosti i prepoznatljivog stila. Model 930, koji je proizveden u oko 28.000 primjeraka do 1989. godine, postao je kultni klasik, ne samo među ljubiteljima Porschea, već i među svim zaljubljenicima u automobile.

Sdgsdgasdgasdgasdgasdgasdgasdgasgdqztqrqerzrzre

Iako je bio poznat po svojoj "opasnoj" reputaciji, zbog specifičnog karaktera turbo punjača, Porsche 911 Turbo je postao simbol snage, elegancije i preciznosti, čineći ga ikonom koju mnogi žele da posjeduju. Danas, 911 Turbo nije samo model u ponudi Porschea, već i brend za sebe. Kao simbol uspjeha i prestiža, nastavlja da inspiriše nove generacije vozača i ljubitelja automobila.

IZDVOJENI TEST


Test – Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI PHEV A6 4WD Allnat Caliography

Porodični sedmosjed, bogate opreme i ekonomičnog pogona

Radikalne dizajnerske promjene na smjeni dvije generacije za ljubitelje Hyundaija postale su s...