Volkswagen T-Roc

Golf za SUV eru

Volkswagen je predstavio drugu generaciju T-Roc-a, svog najprodavanijeg modela u Evropi. SUV koji je postao važniji od Golfa sada dolazi sa modernijim dizajnom, više tehnologije i većom dozom praktičnosti, ali bez manuelnog mjenjača...
27 August 2025

Golf za SUV eru

Ako je Golf nekada bio “zlatna koka” Volkswagena, danas to mjesto sve više preuzima njegov SUV brat T-Roc. Više od dva miliona prodatih primjeraka od 2017. godine govori dovoljno, a to svakako neće biti kraj jer je sada stigla i druga generacija, spremna da nastavi tamo gde je stara stala – bez drastičnih dizajnerskih skokova, ali sa jasnim unaprijeđenjima.

Vw t roc 2025 (4)

T-Roc se pozicionira između T-Crossa i Tiguana, i po svemu liči na povišeni Golf. Novi model je porastao te je sada dug 4373 mm, što je 122 mm više nego ranije, dok je međuosovinsko rastojanje produženo na 2631 mm, u prevodu to je dodatnih 28 mm koje će putnici pozadi sigurno osjetiti u vidu više prostora za noge. Prikazan u najskupljoj R-Line verziji, novi T-Roc prati aktuelne dizajnerske trendove: LED trake naprijed i nazad, velike lažne izduvne cijevi, osvijetljeni logo i more sjajnih crnih detalja. 

Vw t roc 2025 (2)

Kabina je digitalizovana do maksimuma a fizičke komande su svedene na minimum, čak se i klima uređaj sada kontroliše putem ekrana, dostupnog u veličinama od 10,4 do 12,9 inča. Ručica mjenjača nije više na centralnoj konzoli sada je prebačena na stub volana, jer manuelni mjenjač odlazi u istoriju te se T-Roc sada isključivo nudi sa automatskim DSG mjenjačem (7-stepeni). Volkswagen obećava povratak fizičkih komandi u budućnosti, ali za ovu generaciju je prekasno za takve izmjene – razvoj je već završen.

Vw t roc 2025 (3)

U startu, ponuda motora je jednostavna: 1.5 TSI benzinac s blagim hibridom, u verzijama od 114 KS i 150 KS, pogon je na prednje točkove, 4Motion verzije dolaze kasnije uz 2.0 TSI motor (sa i bez blagog hibrida). Plug-in hibridi su u pripremi, ali ni oni neće imati pogon na sve točkove, dok električna verzija nije planirana. 

Vw t roc 2025 (5)

Prtljažnik je sada veći – 465 litara, što je rast od 20 litara u odnosu na prethodnika. Volkswagen se pohvalio i da je u enterijeru iskoristio 40 kg reciklirane plastike, što čini čak 20% ukupne plastike u kabini što je rekord za brend.

Vw t roc 2025 (6)

Kupci sada mogu birati naplatke do 20 inča, ako im udobnost nije prioritet, a ako vam fali uzbuđenja stiže i T-Roc R. Premijera je planirana za početak 2027., a koristiće najjaču verziju legendarnog 2.0 TSI EA888 motora, poznatog iz Golfa R.

Vw t roc 2025 (7)

Zanimljivo, stari model ne odlazi odmah u penziju – kabriolet verzija se i dalje proizvodi, i to do 2027. godine. Novi T-Roc stiže u evropske salone u novembru 2025. godine, a početna cijena još nije zvanično objavljena, ali se očekuje da startuje oko 28.000 eura za bazni model sa 114 KS. R-Line verzije i modeli sa jačim motorom i 4Motion pogonom mogu ići preko 38.000 eura.

Vw t roc 2025 (8)

T-Roc nije samo SUV verzija Golfa jer je posljednjih godina postao važniji od Golfa u VW ponudi. Samo od januara do jula 2025. godine, T-Roc je prodat u čak 127.309 primjeraka u Evropi, naspram 119.959 Golfa.

IZDVOJENI TEST


Test – KGM Actyon 1.5 T-GDI 4WD

Futuristički dizajn i premijum ambicije

Zadnji testni automobil SsangYonga vozili smo sada već daleke 2010. godine. Korejski brend u m...