Volkswagen T-Roc
Golf za SUV eru
Volkswagen je predstavio drugu generaciju T-Roc-a, svog najprodavanijeg modela u Evropi. SUV koji je postao važniji od Golfa sada dolazi sa modernijim dizajnom, više tehnologije i većom dozom praktičnosti, ali bez manuelnog mjenjača...
Ako je Golf nekada bio “zlatna koka” Volkswagena, danas to mjesto sve više preuzima njegov SUV brat T-Roc. Više od dva miliona prodatih primjeraka od 2017. godine govori dovoljno, a to svakako neće biti kraj jer je sada stigla i druga generacija, spremna da nastavi tamo gde je stara stala – bez drastičnih dizajnerskih skokova, ali sa jasnim unaprijeđenjima.
.webp)
T-Roc se pozicionira između T-Crossa i Tiguana, i po svemu liči na povišeni Golf. Novi model je porastao te je sada dug 4373 mm, što je 122 mm više nego ranije, dok je međuosovinsko rastojanje produženo na 2631 mm, u prevodu to je dodatnih 28 mm koje će putnici pozadi sigurno osjetiti u vidu više prostora za noge. Prikazan u najskupljoj R-Line verziji, novi T-Roc prati aktuelne dizajnerske trendove: LED trake naprijed i nazad, velike lažne izduvne cijevi, osvijetljeni logo i more sjajnih crnih detalja.
.webp)
Kabina je digitalizovana do maksimuma a fizičke komande su svedene na minimum, čak se i klima uređaj sada kontroliše putem ekrana, dostupnog u veličinama od 10,4 do 12,9 inča. Ručica mjenjača nije više na centralnoj konzoli sada je prebačena na stub volana, jer manuelni mjenjač odlazi u istoriju te se T-Roc sada isključivo nudi sa automatskim DSG mjenjačem (7-stepeni). Volkswagen obećava povratak fizičkih komandi u budućnosti, ali za ovu generaciju je prekasno za takve izmjene – razvoj je već završen.
.webp)
U startu, ponuda motora je jednostavna: 1.5 TSI benzinac s blagim hibridom, u verzijama od 114 KS i 150 KS, pogon je na prednje točkove, 4Motion verzije dolaze kasnije uz 2.0 TSI motor (sa i bez blagog hibrida). Plug-in hibridi su u pripremi, ali ni oni neće imati pogon na sve točkove, dok električna verzija nije planirana.
Prtljažnik je sada veći – 465 litara, što je rast od 20 litara u odnosu na prethodnika. Volkswagen se pohvalio i da je u enterijeru iskoristio 40 kg reciklirane plastike, što čini čak 20% ukupne plastike u kabini što je rekord za brend.
.webp)
Kupci sada mogu birati naplatke do 20 inča, ako im udobnost nije prioritet, a ako vam fali uzbuđenja stiže i T-Roc R. Premijera je planirana za početak 2027., a koristiće najjaču verziju legendarnog 2.0 TSI EA888 motora, poznatog iz Golfa R.
.webp)
Zanimljivo, stari model ne odlazi odmah u penziju – kabriolet verzija se i dalje proizvodi, i to do 2027. godine. Novi T-Roc stiže u evropske salone u novembru 2025. godine, a početna cijena još nije zvanično objavljena, ali se očekuje da startuje oko 28.000 eura za bazni model sa 114 KS. R-Line verzije i modeli sa jačim motorom i 4Motion pogonom mogu ići preko 38.000 eura.
.webp)
T-Roc nije samo SUV verzija Golfa jer je posljednjih godina postao važniji od Golfa u VW ponudi. Samo od januara do jula 2025. godine, T-Roc je prodat u čak 127.309 primjeraka u Evropi, naspram 119.959 Golfa.