Automobil kao aplikacija
Volkswagen naplaćuje konjske snage
Nekada je vrijedilo pravilo: “platiš automobil, automobil je tvoj.” No u eri softvera, to više nije slučaj. Većina funkcija u modernim vozilima zapravo je softverski kontrolisana, a vlasnici ne kupuju softver – već samo licencu za njegovo korištenje...
Automobilske kompanije sve više uvode pretplate na funkcije koje su nekada bile uključene u cijenu vozila – i to bez obzira na mišljenje kupaca. BMW je pokušao naplaćivati mjesečnu pretplatu za grijana sjedišta, ali su korisnici to odbili, a s druge strane, Mercedes-Benz već nudi opciju “Acceleration Increase” za svoje električne EQ modele – što povećava ubrzanje uz godišnju pretplatu od oko 1.200 eura. Sad istu strategiju pokušava i Volkswagen sa svojim ID.3 modelom.

VW na svom britanskom sajtu prikazuje ID.3 Pro i Pro S modele kao da imaju 201 konjsku snagu – iako stvarni kapacitet motora iznosi 228 KS. Sitnim slovima piše da se “dodatna snaga može aktivirati uz naknadu”. Kupcima se nudi besplatan probni period od mjesec dana, a zatim mogu birati između mjesečne, godišnje ili doživotne “pretplate”.
Cijene su sljedeće: 16,50 funti (19 eura) mjesečno, 165 funti (191 euro) godišnje ili 649 funti (750 eura) za stalno otključavanje. S obzirom na to da sam automobil košta oko 42.000 eura, ovaj dodatni trošak djeluje kao besmisleno “cijepanje dlake”, jer se lako mogao uključiti u osnovnu cijenu. Ovakav model jasno cilja na korisnike koji vozilo uzimaju na leasing, jer se za nekoliko godina korištenja može uštedjeti par stotina eura. No za većinu kupaca, ovo predstavlja još jednu nepotrebnu prepreku i pokušaj da ih se dodatno naplati.

Kako se softver sve više upliće u svaki aspekt automobila – bilo da je riječ o električnim ili klasičnim modelima – proizvođačima će biti sve lakše zaključavati performanse, sigurnosne opcije ili dodatne funkcije iza pretplata. Ovaj Volkswagenov eksperiment u Velikoj Britaniji trebao bi biti znak za uzbunu svim budućim kupcima automobila.