Honda Accord Tourer (2008–2015)
Zanimljiva alternativa evropskim karavanima
Hondin model Accord se za tržište Evrope proizvodio oko tri decenije, skroz do 2015. godine. U tom periodu stekao je imidž korisne i kvalitetne limuzine, koja je predstavljala alternativu domaćim modelima, a popularna je bila i karavanaska verzija...
Honda Accord Tourer (2008–2015) 2.2 i-DTEC (150 KS)
Jedan od najuspješnijih modela u prvoj deceniji trećeg milenijuma u Sjedinjenim Američkim Državama nikada nije uspio da se izbori za više prostora na Starom kontinentu. Tako Honda Accord ne uspjeva da se istakne u prvi plan ni na tržištu polovnih automobila, gdje opet pada u sjenku konkurenata evropskih proizvođača. Sagledavši kompletno stanje, može se reći da je ovaj model nepravedno zapostavljen, s obzirom na kvalitet koje je nudio kao nov automobil, ali i kvalitet koji nudi danas kao korišteno vozilo staro desetak godina.
Kvalitetan model sa pouzdanim pogonskim sklopovima i odličnim verzijama mjenjača ipak dospijeva u ruke novih vozača. Honda Accord dostupna je u obliku limuzine i karavana, koji je i rjeđi na tržištu. Unutrašnjost kabine ovog modela je prostrana, što čini vožnju udobnom, kvalitet materijala izrade je solidan, ali se poslije nekog vremena aktivne vožnje mogu pojaviti znakovi habanja na ručici mjenjača, te na ostalim prekidačima i tasterima, što estetski ne djeluje prijatno ali naravno, ne izaziva nikakve druge probleme.
Ono što predstavlja manu kod ovog modela, naročito s obzirom da je riječ o karavanu je ne toliko velik prtljažnik, ali i visok zadnji branik koji prtljažnik čini nepristupačnijim. Zajedno sa otežanom preglednošću prilikom vožnje unazad, praktičnost automobila je nešto umanjena. Tokom vremena Honda Accord je pokazala određene nedostatke kod pojedinih segmenata, prije svega kod sistema kočenja i karoserije.
Zbog „sportskijeg“ stila vožnje primijećeno je ubrzano trošenje kočionih pločica, pa je u najvećem broju slučajeva njihova izmjena neophodna na svakih 20 hiljada pređenih kilometara. Lak kod ovog modela nije najbolji, ima mekanu strukturu, lako se ljušti i puca, a nerijetka je i pojava korozije, u najvećem broju slučajeva oko pragova i kućišta točkova. Ispod poklopca motora ovog modela nalazi se 2.2-litarski dizel agregat snage 150 KS, čiji naziv glasi i-DTEC. Ovaj agregat je veoma kvalitetan i pouzdan, a pri tome nije veliki potrošač. Tako sa manuelnim sistemom prenosa snage, koji je odličan, predstavlja izuzetno kvalitetnu kombinaciju. Problemi koji vremenom mogu da se jave kod motora su začepljenje filtera čestica, te kvarovi sistema za ubrizgavanje goriva.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 2.2 150 KS |
Prosječno |
6,4 |
Najmanje |
5,7 |
Najviše |
7,9 |
Prednosti
Prostor u unutrašnjosti kabine, kvalitetan manuelni mjenjač, pouzdan pogonski sklop, elektronika
Mane
Praktičnost prtljažnika, preglednost, zaštita karoserije, pločice kočnica, DPF filter, sistem ubrizgavanja goriva
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
2.199 ccm |
Snaga |
150 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
350 Nm pri 2.000 o/min |
Najveća brzina |
200 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
10 s |
Dimenzije DxŠxV |
475 x 184 x 147 cm |
Masa |
1.702 kg |
Osovinski razmak |
275 cm |
Prtljažnik |
395–1.252 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2007. Javnosti predstavljena verzija Honda Accord u obliku karavana
• 2008. Osma generacija Accord-a izašla na tržište u Evropi
• 2009. Verzija Accord Type S sa snažnijim agregatom dostupna na tržištu
• 2015. Kraj proizvodnje modela za tržište Starog kontinenta
⚠️ Obrati pažnju:
Prisutno je ubrzano trošenje kočionih pločica, čija zamjena je neophodna u prosjeku na svakih 20-ak hiljada kilometara
Lak kod ovog modela nije najbolji, ima mekanu strukturu, lako se ljušti i puca
Nerijetke su situacije začepljenja filtera čestica, pa je potrebno čišćenje ili zamjena.
Više informacija o modelu Honda Accord pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.