Audi Q3 (2014–2016)
Za porodicu i za zabavu
Audi Q3 je po izlasku na tržište predstavljao pravu poslasticu za ljubitelje kompaktnih crossovera. Na prvi pogled ostavlja utisak snažnog SUV-a, iako je dugačak nešto više od četiri metra...
Audi Q3 (2014–2016) 2.0 TDI (150 KS)
Kada se pojavio prvi put na tržištu, privukao je veliku pažnju kao rival BMW-ovom X1 i Range Rover Evoqueu u segmentu kompaktnih SUV modela. Audi Q3 predstavlja neku vrstu „otmenog“ crossovera manjih proporcija, koje omogućavaju jednostavno manevrisanje i vožnju po gradskim ulicama, iako ima veći krug skretanja nego što se može očekivati. Sa svojim prostorom u kabini može biti zabavan SUV za mlađe vozače, ali i koristan porodični automobil sa svojim izdašnim prtljažnim prostorom. Uprkos svojim kompaktnim dimenzijama, raspolaže sa prtljažnim prostorom od 460 litara, koji se sklapanjem zadnje klupe povećava na 1.365 litara.
Kvalitet materijala enterijera i njihova završna obrada su po ustaljenom Audijevom običaju na visokom nivou, tako da na njima nema tragova korištenja, niti škripavih zvukova čak ni nakon više stotina hiljada pređenih kilometara. Jedna od prednosti ovog kompaktnog SUV-a je povišen položaj vozača koji pruža odličnu preglednost prilikom manevrisanja po gradu. Vješane pruža udobnost i prijatnu vožnju, ali ne treba očekivati brz odziv upravljača pri oštrim krivinama, jer ovaj automobil nije dizajniran za takvu vožnju.
Za bezbjednu vožnju po klizavim i mokrim podlogama brinu se sistemi stabilnosti vozila, tako da će sa svim ukupnim voznim karakteristikama za prosječnog vozača Q3 biti više nego dobar izbor. Dvolitarski turbodizel agregat koji se nalazi u brojnim modelima Volkswagen grupe isporučuje 150 KS i pokazao se kao veoma pouzdan i izdržljiv, pružajući zadovoljavajuće performanse uz malu potrošnju goriva. Prilikom kupovine treba obratiti pažnju na stanje dizni i DPF filtera kojima škodi loše gorivo i vožnja na kraćim relacijama. Modele sa DSG automatskim mjenjačima treba izbjegavati pošto su od samog početka zadavali probleme vlasnicima i u garantnim rokovima.
Ukoliko je primjerak sa manuelnim mjenjačem, savjet je da se prekontroliše njegovo stanje, pošto je zamjena seta kvačila skupa. Pojedini modeli imali su problema sa startovanjem vozila, što se rješavalo upisivanjem novog koda u servisu. Primijećena je pojava korozije na komponentama ovjesa i zadnjem kočionom sistemu kod primjeraka koji su voženi po ruralnim i sniježnim krajevima, zbog taloženja prljavštine i soli. Takođe, preporučljivo je prekontrolisati kompletan ovjes kako bi se izbjegle neplanirane zamjene skupih komponenti.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 2.0 TDI (150 KS) |
Prosječno |
6,8 |
Najmanje |
5,5 |
Najviše |
8,7 |
Prednosti
Dizajn, kvalitetna izrada, udobnost, preglednost, mala potrošnja, sigurnost, pouzdanost, prtljažni prostor
Mane
Vješanje, DSG automatski mjenjač, set kvačila, dizne, DPF filter, problemi sa startovanjem vozila, korozija
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.968 ccm |
Snaga |
150 KS pri 3.500 o/min |
Max obrtni momenat |
340 nm pri 1.750 o/min |
Najveća brzina |
204 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
9,6 s |
Dimenzije DxŠxV |
438,8 x 183,1 x 160,8 cm |
Masa |
1.485 kg |
Osovinski razmak |
260,3 cm |
Prtljažnik |
460–1.365 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2007. U Šangaju je otkriven konceptualni Audi Cross Coupe Quattro prethodnih modela Q3
• 2011. Predstavljena je prva generacija Audija Q3 na sajmu u Šangaju
• 2012. Prikazana je verzija Audi RS Q3 na sajmu u Ženevi
• 2014. Audi Q3 pretrpio je facelift
⚠️ Obrati pažnju:
DPF filter se zaprlja od goriva lošeg kvaliteta i česte gradske vožnje
Pojedini primjerci su imali problema sa startovanjem motora koji se rješavao upisivanjem novog koda.
Korozija se pojavljuje na komponentama vješanja i zadnjoj kočnici.
Više informacija o modelu Audi Q3 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.