Test - Citroen C4 Feel BlueHdi 100 BVM

Usprkos godinama još uvijek među najboljima

Od predstavljanja 2010. do pojave temeljito redizajniranog Citroena C4 kupcima je isporučeno blizu pola miliona primjeraka francuskog hatchbacka. Odlični prodajni rezultati ostvareni su pametnom koncepcijom i uvjerljivim odnosom uloženo - dobiveno. Za daljnji uspješan nastup u najzahtjevnijem europskom razredu automobila pripremljen je niz dizajnerskih i, ono što je važnije, tehnoloških poboljšanja koji vožnju čine jednostavnijom, ugodnijom i sigurnijom. Nova generacija Citroena C4 na našem se tržištu, uz uvijek prisutne akcije, može nabaviti u rasponu cijena 25.964 – 32.981 KM...
16 Juli 2016

Usprkos godinama još uvijek među najboljima

Po već ustaljenom redosljedu većina proizvođača automobila gamu modela osvježava svakih 4-5 godina u cilju održavanja interesa kupaca. Ako su temelji jaki, kao što su kod Citroena C4, zadatak je lakši. Za nekim radikalnim potezima nije bilo nikakve potrebe obzirom da su linije predstavljene 2010. još uvijek moderne i privlačne. Dizajneri su očigledno igrali na sigurne karte...

 


Radi usklađivanja sa trenutnim modnim trendovima ugrađene su nove svjetlosne grupe. Od sada je naprijed raspoloživa već neizbježna LED tehnologija koja uz još neke stilske detalje na svjetlosnim grupama pravi jasnu razliku u odnosu na dosadašnju verziju. Sličan je recept primijenjen i na zadnjem dijelu gdje su ugrađena svjetla sa atraktivnim 3D efektom. Uz navedeno dolaze decentni dodaci od kroma među kojima posebno izdvajamo veliki ''double chevron''- zaštitni znak svih Citroena. Logično, dimenzije karoserije ostale su potpuno iste...Sve u svemu sitne ali konkretne promjene na vanjskom dijelu karoserije čine dovoljan odmak od dosadašnje verzije čime se dobila željena svježina modela. Naglasimo da se u katalogu dodatne opreme nalaze i aluminijske felge od 18 inča koje opće povoljan dojam podižu na još viši nivo...
Na isti je način pomlađena i unutrašnjost. Ugradnjom velikog, modernog, 7- inčnog kolor ekrana osjetljivog na dodir kokpit je dobio novi izgled. Obzirom da je preko ekrana moguće upravljanje svim sistemima potrebnim za ugodno putovanje broj sitnih prekidača sveden je na minimum.
Uz nove nazive paketa opreme dolazi niz bitnih poboljšanja pa je ugođaj potpun. Iako naš paket opreme Feel već u startu donosi sve što je potrebno ostvaljena je mogućnost nadoplate za sve što budući vlasnik poželi. Naš testni automobil od dodatne opreme je imao i automatski dvozonki klima uređaj sa tri programibilna nivo rada (soft, medium i fast). No, to nije sve obzirom da najsofisticiraniji klima uređaj u najpopularnijem europskom razredu automobila donosi funkciju REST- prozrađivanje putničkog prostora kada je motor ugašen. Za savršen rad klima uređaja zaduženi su i difuzori ispod prednjih sjedišta koji ugodan zrak iz klima sistema usmjerava ka putnicima na zadnjoj klupi. Hlađeni pretinac ispred suvozača se podrazumijeva...

 


Uz novi audio uređaj nama se posebno svidio dodatak ADML. Iza oznake se krije ključ ''hands free'' koji dopušta ulazak u vozilo i startanje motora bez vađenja ključa iz džepa. Zbog praktičnosti i jednostavnosti rada ovaj dodatak preporučujemo svima. Kada već nabrajamo dodatnu opremu recimo da je naš testni automobil, uz već pomenuto, još imao rezervni točak umanjenih dimenzija i metalik boju...
U prostranom putničkom prostoru primjetan je napredak na polju svih obloga što novi C4 svrstava u  rang sa razvikanim premium automobilima iste klase. Kvaliteta je primjetna na svakom milimetru. Uz precizne spojeve najviše ocjene dajemo izolaciji- kako akustičnoj tako i onoj protiv vibracija. Tokom vožnje putnici uživaju u zvuku audio uređaja dok su neugodni decibeli i vibracije generirani od strane pogonskog sklopa i ovjesa efikasno zaustavljeni već na izvoru.
Međuosovinski  razmak od 2.650 mm dopušta solidan komfor i na zadnjim sjedištima. Ne nedostaje ni strateški raspoređenih pretinaca po cijelom putničkom prostoru. Recimo da se u obloge na prednjim vratima bez problema može smjestiti boca zapremine 1,5 litara. Tu su i ladice ispod prednjih sjedišta, veliki prostor ispred prednjeg naslona za laktove. Zapremina prtljažnika od 408 litara je rekordna vrijednost u klasi..
Iako je trud dizajnera nesporan moramo priznati da su inženjeri zaduženi za mehaniku i elektroniku napravili još i više. Pri tome se prvenstveno misli na novu paletu motora- benzinskih i dizelskih. Svi odreda udovoljavaju strogim Euro6 normama o izduvnim gasovima što se na tržištima ekološki osviještenih zemalja pozitivno odražava na krajnju cijenu. Imali smo priliku voziti modele sa svim benzinskim motorima generacije PureTech. Poslije svega teško je reći koji je najbolji jer svaki ima svoju svrhu u odnosu na ambicije vozača. Kao zajednička konstanta izdvaja se izražena ekonomičnost u svim režimima rada...

 


U skladu sa interesom našeg tržišta mi smo na testu imali novi C4 ispod čije se prednje haube nalazio sada već legendarni 1,6 litreni HDi. Do sada je isti agregat isporučen u više od 6 miliona primjeraka, naravno uključujući sve verzije. Svaka nova generacija nastala na istim temeljima bivala je bolja u svakom pogledu. Posebno onom na polju energetske efikasnosti. Naš pogonski agregat došao je uz oznaku BlueHDi 100. Iz toga se može zaključiti da ova verzija HDi-a daje okruglo 100 KS te da se za dodatno pročišćavanje izduvnih gasova koristi aditiv Adblue. On se nalazi u posebnom rezervoaru ispod obloge prtljažnika. Zapremina od 17 litara dovoljna je za 20.000 ekoloških kilometara poslije čega se Adblue jednostavno nalije kroz pristupačan otvor.
Maksimalna snaga dostupna je na relativno niskih 3.750 obr/min dok je pik obrtnog momenta od 254 Nm postavljen na 1.750 obr/min. Snaga se razvija spontano što idealno pogoduje ugodnoj vožnji lišenoj bilo kakvog oblika stresa. U paru s najboljim motorom u klasi dolazi poboljšani mjenjač sa pet stepeni prenosa čije su karakteristike brzo, precizno, ukapčanje željenog stepena prenosa te dobro postavljeni odnosi među zupčanicima. Da je kombinacija motor-mjenjač dobro postavljena potvrđuje niska prosječna potrošnja goriva- test smo završili sa prosječnih 5,1 litara eurodizela.

 

 

Dužina testa iznosila je 1.200 km s tim da je po jedna trećina prevezena u gradskim gužvama, međugradskoj vožnji i autoputu. Bez obzira na stil vožnje i konfiguraciju ceste rezervoar zapremine 60 litara uvijek omogućava autonomiju od minimalno 1.000 km...Moramo naglasiti da se na regionalnim cestama dionica od 100 km bez ikakve pažnje može preći sa 3,7 litara. Ovisno o želji kupca isti se motor može isporučiti sa sistemom ''Star-Stop'' koji u gradskom ciklusu dodatno smanjuje ionako mizernu potrošnju.
Po tradiciji svi se Citroenovi modeli poistovječuju sa izraženom udobnošću po svim vrstama podloga. Ni novi C4 nije izuzetak. Ovjes mekano upija sve neravnine i udarne rupe. Po nekom nepisanom pravilu mekano podešen ovjes nije baš idealan za precizno upravljanje ali čini se da su Citroenovi inženjeri našli gotovo idealan kompromis između komfornog i sportskog načina vožnje. Upravljački mehanizam sa električnom pumpom sa 2,9 okretaja volana od jedne do druge krajnje tačke dovoljno je direktan i za sportske prolaske kroz krivine...

 


Kočnice su na visini zadatka. Silom prilika jednom smo isprobali i rad sistema za pojačanje sile kočenja u kritičnim situacijama. Tada se naš C4 bukvalno ukopao u mjestu iako su na točkovima bile instalirane ljetne gume za niskim otporom trenja (ekološke)...
Već smo rekli da se ispod lima nalazi dosta nove tehnologije. Između ostalog tu su: inteligentan nadzor prianjanja CTI (unaprjeđenja verzija ASR-a), pomoć pri kretanju uzbrdo, nadzor mrtvog ugla, upozorenje prilikom nenamjernog prelaska vozne trake...
Redizajnirani Citroen C4 bez ikakve sumnje po svim segmentima spada u vrh najpopularnije europske klase automobila. Ono što je vrlo upečatljivo jeste ugodna vožnja u kojoj cijelo vrijeme uživa vozač i svi putnici čak u i slučaju da ih je pet. U ovom se automobilu kilometri zaista ne osjete...

 

 

Kao kruna svega dolaze akcijske cijene koje se odnose na sve trenutno dostupne modela na našem tržištu. Za najpovoljniji benzinski model potrebno je izdvojiti 25.964 KM do registracije. Čini se da će i ljubitelji dizel motora biti oduševljeni cijenom od 30.967 KM za koju se dobije bogato opremljen automobil kao na testu. Čini se kako u mnogim segmentima C4 nema konkurenciju a pogotovo u najvažnijem koji upoređuje odnos uloženog i dobivenog....     

 

 

 

 

Tehnički podaci:
Citroen C4 Feel BlueHDi 100 BVM*  dužina: 4.329 mm, širina: 1.789 mm, visina: 1.489 mm (1.530  mm sa krovnim nosačima), međuosovinsko rastojanje: 2.608 mm. *  motor: 1.560 ccm, 100 KS pri 3.750 obr/min, 254 Nm pri 1.750 obr/min*  mjenjač: manuelni sa 5 stepeni prenosa *  prtljažnik: 408 – 1.183 l *   prosječna potrošnja na testu: 5,1  l / 100 km  *  ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11,5 s * maksimalna brzina 180 km/h * cijena osnovnog modela: 25.964 KM* cijena testnog automobila sa dodatnom opremom i trenutnom akcijom: 30.967 KM* 
    

    

IZDVOJENI TEST


Test – Škoda Kamiq 1.5 TSI

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Najmanji Škodin model s off-road predznakom nedavno je redizajniran, te stilski i tehnološki o...