Fiat Tipo (2015–2020)

Sve popularniji evropski kompakt

Model Tipo, vraćajući se na scenu 2015. godine, donosi kombinaciju pristupačnosti i praktičnosti u svetu kompaktnih automobila. Sa snažnim dizelskim motorom, prostranim prtljažnikom i udobnim enterijerom, Tipo predstavlja vjernog saputnika na putu, iako se suočava s određenim izazovima poput potencijalnih problema s rashladnim sistemom i kontrolom emisija...
01 Decembar 2023

Sve popularniji evropski kompakt

Fiat Tipo (2015–2020) 1.6 MultiJet (120 KS)

Prvi model Tipo započeo je svoju karijeru 1988. godine kao italijanski konkurent Golfu. 1995. godine, model Tipo je zamijenjen modelima Bravo i Stilo. Međutim, 2015. godine, Tipo se vratio u različitim verzijama, nudeći pristupačne cijene. Unutrašnjost može djelovati pomalo zastarjelo za svoje godine, ali je dobro organizovana i logična, a plastika i sjedišta su sasvim solidni. Što se tiče motornih opcija, najpopularniji izbor je 1,6-litarski dizel sa 120 KS (88 kW) i 320 Nm obrtnog momenta, što ga čini najboljim izborom.

Fiat Tipo 2016 1600 21

Najmoćnija dizelska varijanta standardno dolazi s šestostepenim ručnim mjenjačem, a dostupna je i opcija sa šestostepenim automatskim mjenjačem. Model s 1,3-litarskim dizel motorom ima petostepeni ručni mjenjač, baš kao i 1,0-litarski turbobenzinski model, dok je 1,4-litarski benzinac opremljen šestostepenim ručnim mjenjačem. Kompakt je već sam po sebi praktičan izbor, a karavan varijanta dodatno doprinosi praktičnosti. Zapremina prtljažnika iznosi 520 litara, što je 10 litara više od skuplje Opel Astre. Prtljažnik Tipa je dobro dizajniran, sa korisnim prostorom ispod poda i dva odjeljka sa obje strane. Osim toga, razdjelnike možete ukloniti kako biste dobili više prostora za veće predmete. Bez obzira na odabir niže opreme, Tipo ostaje veoma praktičan za svoju cijenu i pouzdan saputnik na putu.

Fiat Tipo 2016 1280 02

Što se tiče vožnje, nije loš, pruža udobnost i sofisticiranost, ali mu nedostaje oštrina u upravljanju, ima izraženo naginjanje karoserije i visoku poziciju za volanom koja može umanjiti sportski osjećaj. Međutim, mnogi kupci to neće smatrati preprekom. Na otvorenim putevima i pri vožnji kroz krivine, čvrsto ogibljenje i nizak klirens pružaju iskustvo prave sportske vožnje. Međutim, na lošijim putevima, posebno sa 17-inčnim niskoprofilnim gumama, vožnja može biti prilično neudobna, a tu ulogu igraju i stabilizatori na prednjim i selen blokovi na zadnjim točkovima. Zapremina prtljažnog prostora iznosi 400 litara, a preklapanjem zadnje klupe povećava se na 1.175 litara.

Fiat Tipo 2016 1600 2d

Pouzdani turbodizelski motor zapremine 1,6 litara sa snagom od 120 KS pokazao se ekonomičnim i izdržljivim, pružajući dobre performanse. Prilikom kupovine, važno je obratiti pažnju na DPF filter i EGR ventil, koji mogu biti podložni oštećenjima usljed lošeg goriva i gradske vožnje. Takođe, moguće je primijetiti curenje rashladne tečnosti zbog problema s termostatom i hladnjakom, dok slomljeni šrafovi na izduvnoj grani mogu biti jedan od potencijalnih problema.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.6 MultiJet (120 KS)
Prosječno 5,2
Najmanje 4,8
Najviše 6,0

Prednosti

Spoljašnji dizajn, pouzdanost, mala potrošnja, performanse, povoljna cijena, dugotrajnost motora

Mane

Tvrdo vješanje, materijali u unutrašnjosti, seleni i stabilizatori, DPF filter, EGR ventil, curenje rashladne tečnosti, izduvna grana

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.598 ccm
Snaga 120 KS pri 3.750 o/min
Max obrtni momenat 320 Nm pri 1.750 o/min
Najveća brzina 199 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 9,7 s
Dimenzije DxŠxV 453 x 179 x 149 cm
Masa 1.270 kg
Osovinski razmak 263 cm
Prtljažnik 520 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2015. Povratak modela Tipo na tržište 

• 2016. Predstavljena karavanska verzija modela 

• 2020. došlo do značajnih promjena i redizajna




⚠️ Obrati pažnju:

Fiattipodpf1

DPF (Filter čestica čađi) i EGR (Recirkulacija ispušnih gasova) ventil su komponente koje su podložne oštećenjima, posebno usljed lošeg goriva i gradske vožnje.

 

Fiattipohladnjak2

Curenja rashladne tečnosti zbog problema s termostatom i hladnjakom može predstavljati jedan od potencijalnih problema.

 

Fiattipoizduv3

Slomljeni šrafovi na izduvnoj grani mogu biti jedan od potencijalnih problema koji utiču na ispravnost izduvnog sistema.

 

Više informacija o modelu Fiat Tipo pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...