Lotus Theory 1 koncept
Revolucionarna vrata i centralna pozicija za vozača
Sa 987 konjskih snaga i težinom ispod 1.600 kilograma, Lotus Theory 1 ima ambiciju da vrati brend svojim sportskim korijenima...
Lotus je ozbiljno posvećen svojoj električnoj budućnosti, a kako bi to demonstrirao, nedavno je predstavio konceptni automobil pod imenom Theory 1. Sportski model, sa dvoja vrata, razvija impresivnih 987 konjskih snaga, ima pogon na svim točkovima, i težinu koja ne prelazi 1.600 kilograma što zaista zvuči obećavajuće.
Inspirisan legendarnim modelom Esprit, automobil ima oštar, klinasti oblik, sa izraženim prednjim krajem i tankim svjetlima u obliku bumeranga. Proporcije kabine podsjećaju na Espritovu centralno postavljenu konfiguraciju motora, dok je zadnji dio automobila potpuno futuristički – ultra-tanka zadnja svjetla, visoki pokretni spojler i veliki difuzor čine da automobil izgleda jedinstveno. Najimpresivniji detalj su vrata koja se otvaraju unazad i prema gore, na način koji podsjeća na obrnuta Koenigseggova vrata.
Unutrašnjost se bazira na karbonskoj šasiji sa tri sjedišta – jedno centralno za vozača i dva bočna za putnike, što je slično konfiguraciji legendarnog McLaren-a F1. Međutim, tu se sličnosti završavaju. Kabina je opremljena head-up displejem i ekranima pored prednjih stubova umjesto tradicionalnih bočnih retrovizora. Neobičan detalj su naduvavajući jastučići unutar tkanine sjedišta, vrata i volana, koji mogu masirati putnike, dok su u naslonima za glavu svakog sjedišta integrisani zvučnici izrađeni pomoću 3D štampača.
Jedna od najfascinantnijih inovacija u unutrašnjosti je "dugmad na zahtjev". Uz pomoć reaktivne tkanine koja prekriva kabinu, dugmad se pojavljuju samo kada su potrebna, a nestaju kada više nisu u upotrebi. Na primjer, ako vam se vozilo približava otpozadi, tkanina sjedišta može vas blago dodirnuti po ramenu. Ili, ako primate telefonski poziv, dugme će se pojaviti kako biste odgovorili, a zatim se vratiti u početni položaj.
Srce Theory-ja 1 je baterija kapaciteta 70 kWh, koja bi trebalo da omogući domet od 400 kilometara, a Lotus takođe predviđa ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 2,5 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 322 km/h. Snaga od 987 konjskih snaga je znatno manja od one kod drugog Lotusovog električnog superautomobila, Evije, koja razvija 2.000 KS, ali Theory 1 je oko 300 kilograma lakši od Evije.
Ovo je pokazatelj da se Lotus vraća svojim tradicionalnim vrijednostima laganih sportskih automobila, što je osvježenje u eri teških električnih vozila.