Vozili smo – Renault Captur

Redizajn dostojan nove generacije

Druga generacija Captura na tržištu je od 2019. godine, a aktuelni redizajn donosi joj neočekivano obimnu vizuelnu i tehnološku svježinu. Prvo upoznavanje imali smo u okviru regionalne prezentacije, koja je za predstavnike medija iz Bosne i Hercegovine i Hrvatske organizovana u Kutjevu...
15 Oktobar 2024

Redizajn dostojan nove generacije

Od 2013. godine, kada je predstavljen u prvoj generaciji kao crossover baziran na platformi Clia, Captur je bio i ostao jedan od najomiljenijih Renaultovih automobila u Evropi, koji je na 90 tržišta do sada našao put do više od dva miliona kupaca. Riječ je o oku ugodnom, modernom i praktičnom modelu, koji se s 4,32 metra dužine bez problema uklapa u format gradskog vozila. Zahvaljujući prostranoj i funkcionalnoj kabini s kliznom zadnjom klupom, Captur može da bude i punopravan porodični automobil, pa ga zbog nabrojanog voli i simpatiše „i staro i mlado”.

IMG 0206 01

Evropska statistika pokazuje da je svaki treći prodati novi automobil u periodu od 2018. do 2023. bio iz B-segmenta, kojem pripada Captur. Istovremeno je zabilježeno da je u posmatranom periodu popularnost klasičnih hečbek gradskih automobila poput Clia pala sa 59 na 45%, dok  je, s druge strane, prodaja vozila iz segmenta SUV-ova, u kojem je Captur, povećana sa 33 na 60%. S navedenim podacima postaje jasnije zašto je Captur toliko značajan automobil za Renault, odnosno koliko je bitno da svaka njegova promjena, poput aktuelnog redizajna, bude prihvaćena od strane kupaca.

VIDEO:

Vanjski izgled u tom prihvatanju igra ključnu ulogu. Da bismo objasnili njegovu temeljnu promjenu, vratićemo se u 2020. godinu, kada je iz Peugeota u Renault prešao francuski dizajner Giles Vidal, koji je do tada bio poznat kao čovjek koji voli radikalne promjene u dizajnu. Vidal je tada dobio izazovan zadatak da ponudi alternativu za originalan dizajnerski jezik koji je utemeljio Holanđanin Laurens van den Acker. Prvi Vidalov rad bila je retro verzija Renaulta 5, a drugi je redizajn Captura. Ako je suditi prema izgledu novog modela, nježne i valovite linije s Vidalom postaju stvar prošlosti, a na scenu stupa uglastiji dizajn.

IMG 0198 01

Vizuelne promjene su fokusirane na prednji dio vozila. Tu su u prvom planu nova glavna (i ujedno standardna u svim paketima opreme) LED svjetla, koja prate i trodijelna dnevna LED svjetla. Novost koju nude svjetla jeste funkcija dobrodošlice koja omogućava da se približi ili udalji od vozila uz vremenski programirano zadržavanje upaljenog osvjetljenja. Branik je postao izražajniji, a veliki hromirani Renaultov logotip i maska hladnjaka zamijenjeni su jednostavnim panelima. Navedena promjena je tolika da će mnogi pomisliti kako je riječ o potpuno novom automobilu. Da je ipak riječ o redizajnu, bez ikakve sumnje otkriva zadnji dio vozila. Naime, dok je s prednje strane izgubio dosadašnju nježnost, ona je, uprkos modernizaciji branika, zadržana pozadi, gdje su zaobljena svjetla oblikom ostala ista, ali uz izmijenjenu grafiku.

IMG 0221 01

Redizajnom su ponuđene i neke nove karoserijske boje, pa je kupcima na raspolaganju čak 14 različitih jednobojnih i dvobojnih kombinacija. Tu su i modernizovani aluminijumski naplaci dostupni u rasponu od 17 do 19 inča, dok će osnovni model dolaziti sa čeličnim točkovima. Novost u ponudi je i uvođenje Esprit Alpine paketa opreme koji svana nudi specifičnu kolor-šemu s mnogobrojnim sportskim obilježjima, crnim detaljima, karakterističnim 19-inčnim točkovima i bogatom opremom u kabini. 

New Renault Captur E Tech full hybrid 145   Techno Arctic White (12)

U enterijeru su napravljene velike promjene, koje su prije svega fokusirane na centralni greben, gdje više nema klasičnih komandi klima-uređaja. One su sada, kao i brojne ostale nove funkcije, integrisane u multimedijalni sistem, odnosno centralni ekran osjetljiv na dodir. S eliminacijom komandi klima-uređaja Renault je morao u Captur da instalira potpuno novi upravljački softver i prilagodi novim funkcijama multimedijalni sistem s 10,4-inčnim ekranom. Zahvaljujući platformi Android Automotive 12, sada je na multimedijalni sistem moguće instalirati 50 različitih aplikacija, među kojima su i Google Maps i asistencija s efikasnim glasovnim kontrolama. Sve to trebalo bi dodatno motivisati mlađe kupce da se odluče za kupovinu Captura.

New Renault Captur E Tech full hybrid 145   Techno Arctic White (6)

U Renaultu s ponosom ističu da uz popularni model krosovera nude i mnoštvo najsavremenijih sistema asistencije u vožnji, među kojima je sistem nadzora okoline vozila, s detekcijom opasnih situacija i automatskim kočenjem u cilju izbjegavanja najgoreg, odnosno smanjivanja posljedica. Velike promjene napravljene su i uvođenjem nove linije presvlaka sjedišta s modernizovanim dezenima i recikliranim materijalima, koji se mogu ponovo reciklirati. Dimenzijski prostor u oba reda kabine ostao je na nivou prethodnika. To znači da će i nakon redizajna Captur biti jedan od najkomfornijih predstavnika u klasi s prtljažnikom zapremine u rasponu od 348 do 616 litara. Promjenjiva zapremina, kao i do sada, rezultat je različitih pogonskih koncepata, ali i veoma praktične klizne zadnje klupe (pomjera se na šinama za 16 centimetara), koju bismo, da možemo, uveli kao obavezu za proizvođače u mnogim klasama automobila, a posebno onim monovolumenskog, krosover i SUV tipa, gdje ima najveći smisao.

New Renault Captur E Tech full hybrid 145   Techno Arctic White

Maksimum transportnih kapaciteta do kojeg se dolazi preklapanjem naslona zadnje klupe iznosi 1.458/1.596 litara i trebalo bi da bude dovoljan za većinu povremenih transportnih potreba koje mogu imati kupci ove klase vozila. Kada je riječ o sjedištima, treba istaći da su svi dezeni njihovih presvlaka od redizajna novi, što enterijeru daje dodatnu svježinu. Ekološki karakter u ovom segmentu ispoštovan je upotrebom tkanine izrađene od recikliranih materijala. 

IMG 0115 01

Redizajnirani model već je dostupan za naručivanje na bh. tržištu u svim svojim konfiguracijama, koje su raspoređene kroz tri paketa opreme: Evolution, Techno i Esprit Alpine. Domaći uvoznik je za početak prodaje ponudio akcijski model TCe 90 Evolution uz besplatnu Flame crvenu metalik boju i bogatu opremu po cijeni od 38.900 KM. Mimo akcije Captur startuje s ulaznom cijenom od 40.500 KM za model TCe 90, dok vrh trenutne ponude predstavlja E-Tech hibrid (140 KS) s Esprit Alpine opremom, za koji je potrebno izdvojiti 58.900 KM. Za kraj, podsjećamo da Renault uz Captur daje petogodišnju garanciju ili do 100.000 pređenih kilometara. 

20240905 130200 01Vozio: Danijel Jović

POGON

Uz podsjećanje da je aktuelni Captur na početku karijere 2020. godine imao i dizel-agregat, naglašavamo da je on u međuvremenu povučen iz prodaje i da je redizajnirani Captur dostupan isključivo s benzinskim motorima. Pogonski segment danas čine ulazni 0,9-litarski trocilindarski benzinac sa 90 KS, a slijede ga dva blaga hibrida sa 140 i 160 KS koji su zasnovani na 1.3 Tce turbobenzincu. U ponudi je i plinski pogon zasnovan na 0.9 Tce agregatu, koji ima 100 KS. Vrh tehnološke ponude predstavlja E-Tech hibridni model s 1,6-litarskim atmosferskim benzincem i elektromotorom, koji zajedno raspolažu sa 143 KS i serijski su kombinovani s automatskim mjenjačem.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...