Citroen C2 (2003–2009)

Puno problema u malom pakovanju

Kada se prvi put pojavio na tržištu, Citroen C2 je bio gotovo idealan gradski automobil za mlađe vozače. Iako se nije mogao pohvaliti velikim prostorim na zadnjoj klupi i prtljažniku, bio je veoma zabavan za vožnju...
01 Decembar 2020

Puno problema u malom pakovanju

Citroen C2 (2003–2009) 1.4 HDi (68 KS)

Citroen C2 je predstavljen na tržištu sada već davne 2003. godine kao zamjena za popularni model Saxo i nudio se isključivo kao trovratni hatchback. Citroen je od početka poznat po svojim neobičnim rješenjima i originalnim idejama, tako da ne iznenađuje činjenica da je odmah privukao pažnju mlađih korisnika. Pored odličnog dizajna, ovaj gradski automobil je nudio prilično zadovoljavajući nivo udobnosti i veoma zabavnu vožnju u gradskim uslovima. Nudio se u više nivoa opreme, od skromne bazne, pa sve do performantne sportske VTS sa najsnažnijim agregatom, što mu je pored prilično povoljne cijene obezbijedilo dobru prodaju i popularnost. Unutrašnjost je dopadljivo dizajnirana sa enterijerom u dvije nijanse boja.

Citroen C2 2004 1600 0d

Komandna tabla je zaobljenih linija sa preglednim instrumentima i komandama nadohvat ruke, međutim, veliki broj vožača je uložio ozbiljne pritužbe na kvalitet plastike koja je sklona oštećenjima i lomovima pojedinih dijelova. Prednja sjedišta su udobna, ergonomski dobro profilisana i po Citroenovoj tradiciji omogućavaju prijatnu vožnju. Na zadnjoj klupi dvoje odraslih putnika ne treba da očekuju nikakav komfor. Međutim, s obzirom da se ne radi o porodično orijentisanom vozilu za duga putovanja, nego gradskom kompaktu za kratke relacije i dvije do tri osobe, ovo ne predstavlja neki ozbiljan nedostatak. Prtljažni prostor je veoma malen i njegova zapremina iznosi svega 166 litara, koja se preklapanjem zadnje klupe povećava na ukupno 879 litara, što je dovoljno za svakodnevnu kupovinu i mjesečne posjete hipermarketima.

Citroen C2 2004 1600 02

Upravljač se dobro pokazao u uslovima gradske vožnje i manevrisanje po gradskim ulicama se obavlja sa lakoćom, dijelom i zbog pneumatika većih dimenzija, ali iako C2 ima sportsku varijantu, njegove manevarske sposobnosti pri većim brzinama nisu baš zavidne. Kao i svi Citroenovi automobili ima mekan ovjes, ali zbog velikih dimenzija pneumatika (194/46 R16) u gradskim uslovima vožnje se brzo istroše ležajevi točkova. Pogonsku jedinicu čini poznati turbodizel agregat PSA grupacije zapremine 1,4 litra koji isporučuje 68 KS. Ovaj agregat se pokazao kao dosta izdržljiv uz malu potrošnju i pristojnu dinamiku u gradskim uslovima vožnje. Slaba tačka na ovim agregatima je turbina koja strada od nepravilne vožnje i lošeg podmazivanja, kao i dizne i EGR ventil koje „ubija“ dizel lošeg kvaliteta u kombinciji sa velikom kilometražom.

Citroen C2 2004 1600 17

Primjerke sa Sensodrive transmisijom treba izbjegavati, jer se od samog početka loše pokazao sa dosta kvarova i grešaka u radu, a prilikom kupovine nije na odmet prekontrolisati stanje seta kvačila koje zna biti istrošeno od česte gradske vožnje i držanja noge na kvačilu. Citroen C2 su vlasnici definisali kao dosta „ćudljiv“ automobil koji ili besprijekorno služi ili često stvara probleme. Gotovo svi modeli bilježe loš napon struje zbog kojeg sijalice često pregorijevaju, a i glavni računar umije da „pobrljavi“ tako da dolazi do prijave grešaka, gašenja motora, teškog starta i grubog rada mjenjača, što se uglavnom rješava reprogramiranjem. Vlasnici su se žalili na probleme sa elektronikom i centralnom bravom, a česti su i sitniji mehanički problemi, naročito na prvim serijama. Redizajn iz 2008. godine je otklonio dosta grešaka pogotovo sa elektronikom. Prilično jeftini dijelovi i dobro rasprostranjena servisna mreža čine ovaj model prilično povoljnim za održavanje, tako da su mu mane podnošljive i vozačima plićeg džepa...

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.4 HDi (68 KS)
Prosječno 4,7
Najmanje 3,7
Najviše 6,2

Prednosti

Dizajn, udobnost, upravljivost, mala potrošnja, jeftino održavanje, oprema

Mane

Prtljažni prostor, zadnja klupa, turbina, EGR ventil, dizne, Sensodrive mjenjač, elektronika, ležajevi točkova, sitniji mehanički problemi, loš kvalitet plastike enterijera

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.398 ccm
Snaga 68 KS pri 4.000 o/min 
Max obrtni momenat 160 Nm pri 2.000 o/min 
Najveća brzina 166 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 13,5 s
Dimenzije DxŠxV 366.6 x 165.9 x 147.7 cm
Masa 1.003 kg
Osovinski razmak 231 cm
Prtljažnik 166–879 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

• 2003. Citroen C2 je proglašen za najbolji hatchback u Evropi
• 2004. Izašla je ograničena serija GT izrađena u 2.250 primjeraka
• 2008. C2 je pretrpio restilizaciju
• 2009. Prestala je proizvodnja Citroena C2

 

⚠️ Obrati pažnju:

CitroenC2kvaroviss (1)

Najčešći skuplji kvar i slaba tačka na ovom agregatu je turbina koja strada zbog lošeg podmazivanja i nepravilne vožnje.

 

CitroenC2kvaroviss (2)

Glavna računarska jedinica automobila često zna da zadaje probleme koji se rješavaju reprogramiranjem.

 

CitroenC2kvaroviss (3)

Zbog pneumatika velikih dimenzija ležajevi točkova se brzo troše, naročito od loše podloge.

 

Više informacija o modelima brenda Citroen pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...