Aktuelno – VW ID.Every1
Narodni automobil pogonjen strujom
Volkswagen sprema veliki povratak pristupačnim modelima, ovaj put u potpuno električnom izdanju. Mada mnogi povlače paralele sa legendarnom „bubom” i Golfom, novi model ima teži zadatak, jer ga čeka jača konkurencija nego što su je imali slavni preci...
Volkswagen je na premijeru koncepta IDEvery1 pozvao čak 10.000 svojih prodavaca iz cijelog svijeta. Toliki broj zvanica, htjeli to u Volkswagenu ili ne, proizveo je ogromno zanimanje u automobilskoj javnosti, iako će najjeftiniji velikoserijski električni automobil u serijskom izdanju biti predstavljen tek 2027. godine.

Novi koncept donosi svjež dizajn, prostranu unutrašnjost i cijenu koja bi trebalo da ostane ispod 20.000 eura, što su dosada najavljivali mnogi automobilski brendovi, ali samo su rijetki uspjeli i da postignu. Povoljna ulazna cijena nagovještava da bi serijska verzija predstavljenog koncepta trebalo da bude jedan od najpovoljnijih električnih automobila na evropskom tržištu koje je bilo primarno u razvoju ovog modela.

Dizajnerski tim, predvođen Andreasom Mindtom, inspiraciju je tražio u Volkswagenovoj bogatoj istoriji, što se može primijetiti po specifičnom retro izgledu vozila. Za razliku od prethodnih ID modela, ID.Every1 ima ravnije linije i klasičniju siluetu. S dužinom od 3.880 mm, smjestio se između nekadašnjeg UP-a i sadašnjeg Pola, ali bi pametno osmišljen enterijer trebalo da ponudi prostranost dostojnu većeg automobila. Prtljažnik kapaciteta 305 litara dodatno naglašava njegovu praktičnost. Ispod koncepta nalazi se nova verzija MEB platforme s prednjim pogonom.
Električni motor od 70 kW omogućava maksimalnu brzinu od 130 km/h, dok se očekivani domet kreće oko 250 kilometara, što je, prema Volkswagenu, dovoljno za svakodnevne gradske vožnje i kraća putovanja. Iako tačne specifikacije baterije još nisu otkrivene, jasno je da Volkswagen cilja na optimalan omjer cijene i performansi. Jedna od najzanimljivijih novosti odnosi se na softver.

Naime, ID.Every1 će biti prvi model Volkswagen Grupe koji će koristiti potpuno novu i moćnu softversku arhitekturu, a u njegovom razvoju učestvovao je i američki Rivian. Podsjećamo da je Volkswagen prošle godine postao vlasnik 16% dionica u ovoj inovativnoj američkoj startap kompaniji, a saradnja bi trebalo da donese značajan tehnološki iskorak. Iako se serijska proizvodnja najmanjeg ID-a očekuje tek 2027, već 2026. stiže veći ID.2all s početnom cijenom od oko 25.000 eura.

Osim toga, u nadolazećim mjesecima Volkswagen Grupa planira predstaviti i druge povoljne električne modele, uključujući i Škodu Epiq, koja će dijeliti platformu s ID.2allom. Jesen bi trebalo da donese još više informacija o automobilu ID.Every1, koji bi električnu mobilnost mogao učiniti dostupnom široj automobilskoj publici.