Nove verzije VW kombija

Najveću pažnju privukao Multivan eHybrid 4Motion

Svaka verzija „kombija“ je dobila neke novosti, pa je tako i program modela ID.Buzz proširen kako na donjem tako i na gornjem kraju ponude...
17 Septembar 2024

Najveću pažnju privukao Multivan eHybrid 4Motion

Na sajmu IAA Transportation 2024 u Hanoveru, najveću pažnju u segmentu Volkswagen privrednih vozila privukli su novi Transporter, Caravelle i Multivan, no pored ovih ključnih modela, predstavljen je i značajn novitet kada je u pitanju ID.Buzz. Po prvi put, Volkswagen je predstavio Multivan u varijanti koja kombinuje plug-in hibridni pogon i pogon na sva četiri točka pa je i nazvan eHybrid 4Motion. Prvi je iz Volkswagen Grupe koji koristi modularnu poprečnu platformu (MQB) u kombinaciji s ovim naprednim pogonskim sistemom. 

Vw t7 multivan life 2.0 tdi 2023 im test

Snažni plug-in hibridni pogon od 245 konjskih snaga privremeno omogućava Multivanu da funkcioniše kao potpuno električno vozilo u svakodnevnim situacijama, zahvaljujući bateriji od 19,7 kWh koja omogućava prelaženje većih udaljenosti bez korištenja benzinskog motora. Pogonski sklop se sastoji od visokotehnološkog elektromotora u kombinaciji sa turbo-benzinskim motorom (1.5 TSI evo2), opremljenim VTG punjačem koji koristi varijabilnu geometriju turbine kako bi postigao maksimalnu efikasnost.

Vw t7 multivan life 2.0 tdi 2023 im test (1)

S druge strane, program modela ID.Buzz proširen je kako na donjem tako i na gornjem kraju ponude. Osim verzije Pro, sa 286 konjskih snaga, normalnim međuosovinskim rastojanjem (NWB) i baterijom od 79 kWh, sada je moguće naručiti i ID.Buzz sa dužim međuosovinskim rastojanjem (LWB) i većom baterijom kapaciteta 86 kWh, što ovom modelu omogućava domet do impresivnih 488 kilometara. Takođe, u ponudi su i dva GTX modela sa pogonom na sva četiri točka i snagom od 340 KS – jedan sa standardnim međuosovinskim rastojanjem i baterijom od 79 kWh, koja omogućava domet do 423 kilometra, i drugi sa dugim međuosovinskim rastojanjem i baterijom od 86 kWh, sa dometom do 475 kilometara, oba dostupna za naručivanje u Njemačkoj.

Vw t7 multivan life 2.0 tdi 2023 im test (3)

Poseban novitet predstavlja i ID.Buzz Cargo 4MOTION, koji po prvi put dolazi sa pogonom na sva četiri točka, za razliku od dosadašnjeg zadnjeg pogona. Ovaj model, uvijek sa normalnim međuosovinskim rastojanjem (NWB) i baterijom od 79 kWh, nudi domet do 431 kilometra.

Volkswagen id.buzz cargo prova su strada

Pogon na sva četiri točka značajno povećava vučnu snagu modela ID.Buzz, koja sada može dostići 1.800 kg, u poređenju sa prethodnim kapacitetom od 1.200 kg. Donji dio ponude obuhvata nove modele ID.Buzz Pure, ID.Buzz Freestyle i ID.Buzz Pure Cargo, koji imaju snagu od 170 konjskih snaga i bateriju kapaciteta 59 kWh. Cijena novog ID.Buzz Cargo Pure modela u Njemačkoj iznosi 42.710 eura. 

Volkswagen id.buzz cargo prova su strada (1)

Volkswagen je takođe unapredio svoj Crafter model, koji sada dolazi sa modernizovanim kokpitom i novom generacijom infotainment sistema. Karakteristično za ovaj novi dizajn kokpita jeste displej koji vizuelno izgleda kao da lebdi u prostoru. Osnovni paket "Composition" infotainment sistema dolazi standardno, dok je "Discover Media" navigacioni sistem dostupan kao opcionalna nadogradnja u prvoj fazi. Ova dva sistema koriste ekran dijagonale 26 centimetara (10,4 inča). Kao dodatna opcija, dostupan je i napredniji "Discover Pro" navigacioni sistem sa ekranom dijagonale 32 centimetra (12,9 inča).

Volkswagen id.buzz cargo prova su strada (2)

Novi Crafter, po prvi put, standardno uključuje digitalni instrument tablu pod nazivom "Digital Cockpit Pro". Pored toga, uvodi se i elektronska parkirna kočnica sa funkcijom automatskog zadržavanja, što stvara više prostora za prolaz kroz kabinu. Model je opremljen i sa znatno većim brojem pomoćnih sistema koji dolaze standardno, dok je "Travel Assist", sistem asistencije pri upravljanju vozilom u uzdužnom i bočnom pravcu, po prvi put dostupan kao opcija za Crafter.

Vw crafter 2024 (1)

Crafter je dostupan sa različitim opcijama pogona – na prednje, zadnje ili sva četiri točka, u zavisnosti od verzije. Motori uključuju 2.0-litarske turbodizel agregate sa snagom od 140, 163 ili 177 konjskih snaga, a kupcima je na raspolaganju i osmostepeni automatski menjač kao alternativa standardnom šestostepenom manuelnom menjaču.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...