Vozili smo- novi Renault Scenic i Grand Scenic
Modularni i ekonomični
Prije 20 godina na tržištu se pojavila prva generacija Scenica. Od tada do danas kroz tri generacije prodan je u više od pet miliona primjeraka. Tek predstavljanju 4. generaciju imali smo priliku voziti od Zagreba do Zadra i nazad gdje smo se uvjerili u veliki napredak u odnosu na prethodnika ali i trenutnu konkurenciju. Cijena u BiH počinje od 34.400 KM...
Piše: Alden Hadžagić
Na bazi iskustva od dvije decenije Renault je u Parizu ove jeseni predstavio 4. generaciju modela Scenic. Tek podsjećanja radi recimo da se prva generacija, tada još pod okriljem porodice Megane, 1997. godine okitila prestižnom titulom ''Car of the Year''. Čini se ne slučajno jer su tada udareni temelji nove klase, barem što se evropskih kupaca tiče.
Uvođenje 4. generacije na tržište zapravo je počelo na proljeće u Ženevi kada je otkriven novi Scenic u standardnom izdanju. Dva mjeseca poslije svjetlo dana je ugledala produžena verzija, po tradiciju označena kao Grand Scenic.
Potencijalnim kupcima, ali i svima drugima, najviše pažnje odlazi na vanjski dizajn. A za ovaj na novom Scenicu može se reći da je revolucionaran. Logično, dizajn karoserije karakterističan za monovolumenska vozila. U odnosu na 3. generaciju nova je šira za 20 mm. Ono što posebno treba istaći jeste udaljenost od tla veća sa osjetnih i oku vidljivih 40 mm. Nova platforma donosi i veće međuosovinsko odstojanje koje je vješto iskorišteno za dobivanje što boljeg komfora na svim pozicijama ali i oslobađanje rekordnog prostora u prtljažniku.
Osobenost cijelom automobilu daje prepoznatljiv svjetlosni potpis u obliku slova ''C'' koji je postepeno postao imidž svih novijih Reneultovih modela. Na zadnjem dijelu nalaze se moderna rasvjetna tijela sa 3D efektom izvedena u tehnologiji Edge Light. Kod standardne verzije svjetla su postavljena vodoravno a kod Grand Scenica vertikalno.
Snažno nagnuto prednje vjetrobransko staklo i dvobojna karoserija (po želji kupca) daju dozu neophodnog luksuza. Ipak, najupečatljiviji detalj jesu standardni točkovi od 20 inča i to nezavisno o odabranom paketu opreme. Posebno je atraktivan pogled s boka jer novi Scenic s takvim točkovima djeluje neočekivano dinamično. Prije ugradnje 20 inčnih točkova detaljno su se razmotrili svi detalji – od cijene do nabavke guma. Na press konferenciji smo čuli da gume dimenzija 195/55 R20 imaju istu cijenu kao prosječne 17 inčne felge bez obzira da li se radi o ljetnim, zimskim ili M+S gumama.
Kada već spominjemo gume recimo da ove na Scenicu donose niz prednosti. A one su: nizak otpor kotrljanja, poboljšana aerodinamika, duži radni vijek, stavljanje lanaca za snijeg...Ipak, inženjeri kao najveću prednost navode jednako podešavanje ovjesa za sve verzije. To se u vožnji itekako osjeti. Komfor je izražen bez obzira na kvalitet podloge i režim vožnje. Istina, možda će sportski nastrojeni vozači, kojima MPV vozila nisu ni namijenjena, reći da je ovjes (pre)mekan. Bočna stranica visoka 107 mm dovoljno je ''mesnata'' za upijanje svih neravnina a dobro će doći i prilikom prelaska visokih rubnika na kojima klasične niskoprofilne gume odmah dobiju oštećenja.
Sve u svemu vanjski dizajn nove generacije Scenica može se ocijeniti kao trenutno najatraktivniji u klasi MPV vozila. Doduše, upadno veliko odstojanje od tla i veliki točkovi pomalo bude asocijacije na popularne crossovere...
Najveća vrijednost ovih vozila jeste unutrašnjost. Cijeni se veličina putničkog i prtljažnog prostora, modularnost broj pretinaca (otvorenih i zatvorenih), manipulacije sjedištima, akustična izolacija...
Odmah recimo da sve nabrojano kod Scenica 4. generacije spada u vrh klase. Veličina putničkog prostora, bez obzira da li se radi o standardnoj ili Grand verziji. Manipulacije zadnjim redovima sjedišta imaju funkciju One Touch Folding koja je preuzeta iz novog Espacea. To omogućava jednostavno i lako preklapanje sjedišta uz dobivanje ravne površine. Pri tome treba naglasiti da je Scenic trenutno jedini automobil u klasi u kojem se ta funkcija može aktivirati iz prtljažnika ali i preko centralnog displeja, odnosno pomoću sistema R-LINK2. Za vrijeme testne vožnje probali smo aktiviranje obaranje preko displeja i moramo reći da radi fantastično.
Veliku kliznu centralnu konzolu, zapremine 13 litara, nema ni jedan direktan konkurent. Ispred suvozača nalazi se veliki klimatizirani pretinac sa kliznim vratima. Ni putnicima na zadnjim sjedištima ne nedostaje pretinaca, držača za boce s pićem i, ono što je najvažnije, utičnica USB koje u ovom slučaju služe za napajanje prenosnih uređaja a ne reprodukciju sadržaja. Smišljenim rasporedom pretinaca odgovarajućeg oblika (postoje četiri pretinca za odlaganje u podu) dobivena je ukupna zapremina od 63 litara što je dvostruko više od drugog najboljeg konkurenta.
Zahvaljujući kvalitetnim ugradbenim materijalima i, slobodno se može reći, uzornoj finalnoj obradi putnici imaju osjećaj da se voze u automobilu premium klase.
Očekivano, novi je Scenic krcat opremom zaduženom sa sigurnost svih putnika. Izdvajamo: adaptivni tempomat čije je djelovanje u opsegu 50 – 160 km/h, upozorenje na ne namjeran izlazak iz vozne trake (ukoliko vozač često mijenja voznu traku bez uključenih žmigavaca aktivirati će se sistem TDW koji vozaču sugeriše pauzu uz kafu), ''Head – up'' displej u boji, parkiranje slobodnih ruku, tehnologija MULTI-SENSE sa pet različitih postavki vožnje, R-LINK2 sa vertikalno postavljenim ekranom dijagonale 22 cm (8,7 inča)...Za kraj nabrajanja ostavili smo sistem aktivnog kočenja (AEBS) koji je aktivan pri brzinama 7 – 60 km/h. Isti sistem analizira prostor oko vozila praćenjem pješaka koji stoje na mjestu i onih koji se kreću, a ujedno i predviđa njihove putanje. Dakako, sistem će poslije upozorenja vozača, ako ovaj ne reaguje, automatski početi fazu kočenja do potpunog zaustavljanja. Sve nabrojano uz izuzetno čvrstu strukturu karoserije zaslužno je za osvajanje najveće ocjene na NCAP testiranju.
Odmah na početku komercijalizacije kupcima se nudi široka paleta motora- dva benzinska i četiri dizel agregata. Tu su i tri mjenjača – manuelni sa 6 stepeni prenosa i dva EDC-a sa 6 i 7 stepeni prenosa.
Za ovdje rijetke ljubitelje benzinaca namijenjeni je 1.2 litreni turbo benzinac čija je radna zapremina raspoređena na 4 cilindra. Skromnija verzija daje 115 a jača 130 KS. Ovaj se motor, bez obzira na snagu, može isključivo naručiti sa manuelnim mjenjačem sa 6 stepeni prenosa.
Ponuda dizelaša počinje sa 1.5 dCi motor sa dva nivo snage- 95 i 110 KS. Jača se verzija može naručiti sa automatskim mjenjačem sa dvostrukom spojkom kojeg Renault označava kao EDC. Sljedeći na tabeli je 1.6 dCi koji se također nudi u dvije verzije- 130 i 160 KS. Najjača verzija dolazi u paru sa EDC mjenjačem sa 6 stepeni prenosa.
S ovakom ponudom motora i mjenjača mislimo da su pokrivene sve potrebe ciljne grupe kupaca.
Tokom testnih vožnji mi smo dobili priliku za vožnju Scenica 110 dCi sa EDC mjenjačem sa 7 stepeni prenosa te Grand Scenica 160 dCi uparen sa EDC mjenjačem sa 6 stepni prenosa.
Bez obzira na odabranu verziju moramo reći da je osječaj u vožnji jako dobar. Upravljački mehanizam je prilično precizan a isto se može reći i za doziranje na pedali kočnice. Udobnost smo već nekoliko puta spomenuli ali je opet ističemo kao veoma važan adut potencijalnim kupcima.
Zbog velikih staklenih površina preglednost na sve strane je odlična pa manevrisanje po uskim gradskim cestama nije nikakav problem. Uostalom tu je cijeli arsenal senzora, radara i kamera pa nema bojazni da će i početnici novog Scenica na odredište dovesti bez ogrebotina.
Nakon vraćanja hands-free kartice nismo se mogli oteti utisku da je 4. generacija Scenica postavila letvicu visoko. Iako je konkurencija u posljednje vrijeme vrlo jaka čini se kako francuski MPV opet ima korak prednosti.
Bazni model Life sa benzinskim motorom na našem se tržištu može nabaviti za 34.400 KM. Uz Isti paket opreme može se nabaviti Energy dCi 95 koji se dobije u zamjenu za 36.600 KM...