Volkswagen Bora/Jetta (1999–2006)
Limuzina na platformi Golfa IV
Limuzinska verzija Golfa IV namijenjena je konzervativnim kupcima koji više cijene klasično oblikovan prtljažnik. Sve ostalo je, manje-više, isto kao kod manjeg brata...
Volkswagen Bora/Jetta (1999–2006) 1.9 TDI (90 KS)
Prilikom traženja polovne Bore u oglasima svakako treba obratiti pažnju i na oznaku Volkswagen Jetta. Zapravo, radi se o apsolutno istom automobilu, koji je kroz epohe na nekim tržištima dolazio sa različitim oznakama. S obzirom na to da su putevi prodavača polovnih automobila nevjerovatni, u oglasima se često mogu naći primjerci uvezeni iz SAD-a. Koliko nam je poznato kod nas nema nikakvih prepreka za registraciju takvih vozila, dok se u nekim zemljama našeg okruženja traži prepravka svjetlosne signalizacije, jer nije u skladu sa propisima Evropske unije.
Barem je na ovim prostorima VW znak na maski hladnjaka uvijek bio sinonim za kvalitet, pa neki učestali kvarovi na Bori pomalo kvare utisak. Iako narodna predanja kažu da je unutrašnjost svakog VW modela izvedena perfektno, iskustva vlasnika četvrte generacije kompaktne njemačke limuzine govore suprotno. Zanimljivo, baš je najviše kvarova uzrokovala loša krajnja obrada i isti takvi materijali. Na velikom broju vozila nije se mogao zatvoriti „pretinac za rukavice“ ispred suvozača. No, daleko je veće glavobolje zadavao mehanizam za otvaranje i zatvaranje prozora, koji je često prozor ostavljao u otvorenom položaju.
Ništa boljeg kvaliteta nisu bili ni prekidači za prozore, jer su često ignorisali komande putnika. Popravka nije bila jeftina, pa je frustracija vlasnika tim veća... Znale su zakazati i komande klima uređaja, pa vam savjetujemo da prije kupovine provjerite baš sve prekidače i signalne sijalice. Pažnju posvetite i kederima na vratima, jer se mimo njih u unutrašnjost zna probiti voda. Široka lepeza motora zadovoljava sve ukuse. Ne treba biti vidovit pa zaključiti da će većina naših kupaca tražiti model sa dizel motorom.
Radi se o opjevanom 1.9 TDI agregatu, čija se snaga, u odnosu na godinu proizvodnje i verzije, kreće u rasponu od 100 do 150 KS. Vozači sa manje prohtjeva odlučiće se za 1.9 SDI, čijih 70 KS može zadovoljiti osnovne potrebe. Ukoliko se redovno servisiraju motori se neće često kvariti. Kod benzinskih motora posebna se pažnja treba obratiti na termin velikog servisa, jer zupčasti remen zna puknuti, čime nastaju kapitalne štete. Sudeći po statistikama, pametniji su izbor manuelni mjenjači, jer se automatski s godinama usljed lošeg održavanja lako kvare.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.9 TDI (90 KS) |
Prosječno |
5,7 |
Najmanje |
4,8 |
Najviše |
8,3 |
Prednosti
Veliki prtljažnik, udobnost na prednjim sjedištima, osjećaj u vožnji, kočnice, dobro držanje vrijednosti, skromna potrošnja kod svih dizel motora.
Mane
Benzinski agregati skloni čestim kvarovima, automatski mjenjači i 4x4 pogon stvaraju probleme, nepouzdana elektronika, neki detalji u unutrašnjosti ispod prosjeka.
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.896 ccm |
Snaga |
90 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
202 Nm pri 1.900 o/min |
Najveća brzina |
180 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
12,9 s |
Dimenzije DxŠxV |
437 x 173 x 144 cm |
Masa |
1.325 kg |
Osovinski razmak |
251 cm |
Prtljažnik |
455–785 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 1999. Početak proizvodnje četvrte generacije Volkswagen Bore
• 2000. Uz 4x4 pogon u ponudu ulazi 2.3 V5 benzinac sa 170 KS
• 2001. U prodajne salone dolazi verzija 1.9 TDI 4motion sa 130 KS
• 2005. Kraj proizvodnje i predstavljanje nasljednika, 5. generacije VW Bore
⚠️ Obrati pažnju:
Loše sastavljanje i ne baš kvalitetni materijali uzrokovali su velike probleme na vratima prednjeg pretinca ispred suvozača.
Mehanizam za otvaranje i zatvaranje prednjih prozora nije za pohvalu. Najgore je kada prozor ostane otvoren po kišnom vremenu. Popravak nije jeftin.
Zbog lošeg održavanja česti su kvarovi automatskih mjenjača. Popravak je moguć jedino u ovlaštenim ili specijalizovanim servisima po veoma visokim cijenama.
Više informacija o modelu VW Bora/Jetta pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.