Fiat Panda (2003-2012)

Italijanski mališan idealan za grad

Fiat je predstavljanjem nove generacije Pande napravio zaokret ka segmentu gradskih automobila. Iako potpuno drugačiji od prethodnika, mališan je dopadljivim dizajnom i praktičnošću ubrzo pobrao simpatije kupaca...
26 April 2021

Italijanski mališan idealan za grad

Fiat Panda (2003-2012) 1.2 (60 KS)

Druga generacija Fiat Pande je debitovala 2003. godine i u svakom smislu je predstavljala potpuno novo vozilo u odnosu na slavnog prethodnika. Dizajnerski i tehnički je učinjen veliki korak naprijed, a Panda je ubrzo pobrala simpatije evropskih kupaca i novinara, što joj je donijelo titulu evropskog automobila godine za 2004. Na novom modelu se isticala kombinacija kompaktnog i dopadljivog dizajna sa praktičnim i prostranim enterijerom.

Fiat Panda 2003 1600 1e

Preglednost je na vrlo visokom nivou zahvaljujući velikim staklenim površinama, centralnu konzolu karakterišu intuitivno raspoređeni prekidači i visoko podignuta ručica mjenjača, a u praktičnu kabinu se mogu smjestiti četiri odrasle osobe. Kvalitet izrade je zadovoljavajući, ali se na plastici nakon određenog perioda primjete tragovi eksploatacije, dok vremenom dolazi i do škripanja zadnje police. Kapacitet prtljažnika iznosi 206 l, a preklapanjem zadnje klupe se dobija maksimalnih 775 l. Zbog kompaktnih dimenzija i malog kruga okretanja, Panda je idealna za gradsku vožnju, ali joj duže relacije usljed nedostatka snage i visokog nivoa buke u kabini teže padaju.

Fiat Panda 2003 1600 15

1,2-litarski benzinac se ističe jednostavnošću konstrukcije koja povoljno utiče na pouzdanost, pa se u slučaju redovnog održavanja i zamjene ulja ne bi trebali pojavljivati veći problemi. Uparen je sa petostepenim manuelnim mjenjačem i raspolaže sa 60 KS, što omogućava prihvatljive, ali ne i sportske performanse. Vozači su se žalili i na osjetljivo kućište alternatora podložno koroziji, te u pojedinim slučajevima i pucanju. Primjećeno je i ubrzano trošenje kvačila usljed česte gradske vožnje, a pojedini primjerci su imali problema i sa mehanizmom ručne kočnice.

Fiat Panda 2003 1600 23 (1)

Iako to nije čest slučaj, kod modela sa velikim brojem pređenih kilometara moguće je curenje ulja, kao i problemi sa dihtungom glave motora. Antikorozivna zaštita je dobra, tako da je pojava korozije obično posljedica prethodnih oštećenja, a slabu tačku po tom pitanju predstvlja izduvni sistem kod starijih modela. Iako je vožnja u Pandi relativno ugodna i vješanje dobro reaguje na različite tipove podloge, uočen je smanjen životni vijek i curenje amortizera, pa oni zbog lošeg kvaliteta domaćih puteva čine jednu od prvih na koje je potrebno obratiti pažnju prije kupovine. 

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.2 (60 KS)
Prosječno 6,3
Najmanje 5,4
Najviše 8,3

Prednosti

dopadljiv dizajn, praktičnost, preglednost, prostranost, okretnost, pouzdanost, jeftino održavanje

Mane

alternator, set kvačila, mehnizam ručne kočnice, izduvni sistem odložan koroziji, vješanje, buka u kabini

 

TEHNIČKI PODACI
Moto Benzin
Zapremina 1.242 ccm
Snaga 60 KS pri 5.000 o/min
Max obrtni momenat  102 Nm pri 2.500 o/min
Najveća brzina 155 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 14,4 s
Dimenzije DxŠxV 353 x 157 x 155 cm
Masa 860 kg
Osovinski razmak 230 cm
Prtljažnik 206 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

• 2003. Debituje druga generacija Fiat Pande na sajmu automobila u Ženevi.
• 2004. Panda osvaja prestižnu titulu evropskog automobila godine.
• 2004. U ponudu ulazi model 4x4 sa pogonom na sve točkove.
• 2009. Predstavljena restilizovana verzija modela sa bogatijom opremom i osvježenim agregatima.


⚠️ Obrati pažnju:

FiatPandaKvarovi45624567356 (1)

Kućište alternatora je osjetljivo na oštećenja i podložno koroziji.

 

FiatPandaKvarovi45624567356 (1)

Setovi kvačila se ubrzano troše usljed česte gradske vožnje.

 

FiatPandaKvarovi45624567356 (2)

Slaba tačka inače kvalitetne antikorozivne zaštite je izduvni sistem.

 

Više informacija o modelu Fiat Panda pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...