Audi Q7 (2009-2015)

Gospodin na cesti, a i van nje

Audi Q7 prve generacije i dalje plijeni svojim izgledom i dimenzijama, ali predstavlja sofisticiran terenac čije održavanje može biti veoma skupo...
01 Decembar 2023

Gospodin na cesti, a i van nje

Audi Q7 (2009-2015) 3.0 TDI V6 (245 KS) 

Prvi veliki SUV od strane Audija, model Q7, odmah je osvojio srca ljubitelja petmetarskih terenaca čim se pojavio na tržištu. Njegova odlučna spoljašnjost kombinuje elemente luksuzne limuzine i sofisticiranog terenca, čime je stvorio ogromnu potražnju i dugotrajne liste čekanja. Iako je prošlo 14 godina od predstavljanja redizajnirane verzije, Q7 i dalje odiše snagom i autoritetom, čineći ga privlačnim izborom među kupcima polovnih vozila u ovoj kategoriji, posebno zbog ugleda brenda. Unutrašnjost pruža maksimalnu udobnost na povišenim sjedištima, iako neki mogu biti iznenađeni nešto skromnijim prostorom u odnosu na veličinu vozila. Iako prostora ima dovoljno, naglasak je stavljen na prefinjeni sportski stil, s kvalitetnim materijalima, vrhunskom izradom i ergonomijom koja je bila blizu savršenstva u to vrijeme.

Audi Q7 2011 1600 21

To važi i za MMI sistem za multimediju, koji je tada bio vrhunski tehnološki dostignuće. Danas, s obzirom na opštu digitalizaciju, možda bi se mali ekran i armatura slična onoj u tadašnjem modelu A6 mogli smatrati zastarjelim, ali cjelokupan ambijent s širokim centralnim grebenom i dalje ostavlja snažan utisak na mnoge. Turbodizel motor zapremine tri litra u ovom modelu isporučuje impresivnih 245 konjskih snaga, pružajući snažne performanse uz istovremeno efikasnu potrošnju dizela. Ovi motori su se pokazali kao izuzetno pouzdani i dugotrajni, pod uslovom da se redovno održavaju prema preporučenim servisnim intervalima. Kada razmatrate kupovinu vozila s većom pređenom kilometražom, preporučuje se temeljan pregled nekoliko ključnih komponenti. To obuhvata uljnu pumpu, dizne, turbinu, s posebnim fokusom na plivajući zamajac koji može pokazati znakove trošenja, a zamjena može biti prilično skupa.

Audi Q7 2011 1600 14

Takođe, važno je obratiti pažnju na EGR ventil koji može imati sklonost kvarovima, stoga je pre kupovine bitno provjeriti njegovo stanje. Što se tiče mehaničke strane, od platforme i vješanja do motora i mjenjača, osnovno je gotovo identično kao kod VW Touarega i Porsche Cayennea, što znači da su i prednosti i nedostaci uglavnom slični. Kao i kod većine vozila, prva godišta su najosjetljivija na potencijalne probleme. U tim slučajevima, a i uopšteno, važno je pažljivo pregledati rad vazdušnog vješanja, čiji popravak može biti izuzetno skup.

Audi Q7 2010 1600 37

Takođe, trebalo bi detaljno pregledati motorni prostor, gdje može doći do curenja ulja iz motora i mjenjača, kao i drugih uobičajenih problema kod starijih vozila, poput stanja turbine, filtera čađi, dvomasenog zamajca i quattro pogona. Treba napomenuti da Q7 može težiti do 2,5 tone, pa podvozje, posebno kočnice, mogu biti pod povećanim opterećenjem tokom svakodnevnog korišćenja. U suštini, treba biti oprezan s najnižom cijenom u oglasima, ali kod ovako sofisticiranih automobila, svaka kupovina bez temeljnog pregleda i dijagnostike predstavlja čistu igru na sreću.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 3.0 TDI V6 (245 KS)
Prosječno 9,4
Najmanje 7,9
Najviše 10

Prednosti

Prostranost, veliki prtljažni prostor, premijum kvalitet, pouzdanost, upravljivost, kvalitet izrade, potrošnja

Mane

Skupo održavanje, vazdušno vješanje, držanje cijene, EGR ventil, uljna pumpa, kočnice, pomalo zastarjela unutrašnjost

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 2.967 ccm
Snaga 245 KS pri 4.000 o/min
Max obrtni momenat 550 Nm pri 1.750-2.500 o/min
Najveća brzina 216 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 8,0 s
Dimenzije DxŠxV 508 x 198 x 173 cm
Masa 2.320 kg
Osovinski razmak 300 cm
Prtljažnik 775–2.035 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2010. Početak prodaje redizajnirane i unaprijeđene serije Q7

• 2011. Pojačana snaga najpopularnijeg agregata 3.0 TDI (245 KS) 

• 2014. Sa krajem godine došao i završetak proizvodnje prve generacije




⚠️ Obrati pažnju:

Audiq7kocnice1

Zbog mase  od gotovo 2,5 tone podvozje, posebno kočnice, sklono je ubrzanom trošenju

 

Audiq7EGR2

EGR ventil sklon kvarovima, pa je prije kupovine važno da se provjeri njegovo stanje

 

AUDIQ7PUMPA3

Vozila s visokom kilometražom na satu mogu pokazivati probleme s uljnom pumpom.

 

Više informacija o modelu Audi Q7 pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...