Citroen C6 (2005-2012)

Francuski udoban, ali već zaboravljen

C6 kupcima nudi vrhunsku udobnost, sigurnost i kvalitetne agregate, ali je na tržištu BiH sputavaju potencijalno skupi kvarovi i dominacija njemačkih modela u klasi...
15 Mart 2021

Francuski udoban, ali već zaboravljen

Citroen C6 (2005-2012) 2.2 HDi (173 KS)

Citroen je 2005. godine predstavio svoju novu luksuznu limuzinu pod imenom C6, koja je u njegovoj gami zamijenila avantgardni XM. Francuski proizvođač je i u novom modelu ponudio neobična dizajnerska rješenja u vidu interesantnog zaobljenog oblika, koji predstavlja kontrast u odnosu na prethodnika i jedinstvenog zadnjeg kraja sa polukružnim staklom.

Citroen C6 2006 1600 17

Enterijer je dovoljno prostran i bogato opremljen, a ističu se izuzetno udobna i široka sjedišta sa mnogo prostora za noge na zadnjoj klupi. Kapacitet prtljažnika s obzirom na dužinu iznosi relativno skromnih 488 l. Utisak kvare jeftina plastika na centralnoj konzoli, koja je sklona pucanju, kao i osjetljiva kožna obloga upravljača, naročito na varijantama sa bež kožom. Sigurnost je na visokom nivou, a C6 je svojevremeno na Euro NCAP testu osvojio svih pet zvjezdica.

Citroen C6 2006 1600 10

Iz palete agregata se izdvaja 2,2-litrski HDi motor koji razvija 173 KS, a uparen je sa šestostepenom manuelnom ili automatskom transmisijom. Iako ga ne krase sportske performanse poput njemačkih konkurenata, karakterišu ga dobra vozna dinamika i ekonomičnost. Ovaj dizelaš se prvi put na tržištu pojavio davne 1994. godine, ali je tokom vremena pretrpio brojne izmjene koje su uticale na poboljšanje efikasnosti i pouzdanosti. Na motore u proizvodnji od 2006. godine su ugrađeni piezo injektori, koje odlikuje brže i preciznije ubrizgavanje goriva, ali i viša cijena, te manja pogodnost za reparaciju, pa kvarovi dovode do skupe zamjene.

Citroen C6 2006 1600 23

Motor je relativno pouzdan i predstavlja dobar izbor za kupce koji prelaze veliki broj kilometara, ali je pri kupovini potrebno obratiti pažnju na nekoliko bitnijih stavki. Skupi kvarovi mogu se pojaviti na turbini i plivajućem zamajcu, a sistem ubrizgavanja je osjetljiv na lošiji kvalitet goriva. Problematičan je i FAP filter kod kojeg može doći do začepljenja, ali u slučaju redovnog održavanja i pravilnog korištenja ovi agregati mogu preći veliki broj kilometara.

Citroen C6 2006 1600 26

Što se ostalih problema tiče, primijećeno je propadanje selen blokova oscilujućih ramena već nakon tri-četiri godine, koje može prouzrokovati veća oštećenja, kao i habanje unutrašnjih rubova pneumatika pri prelasku preko jačih neravnina i ležećih policajaca. Jednostavniji kvarovi mogu se riješiti u lokalnom servisu, ali su za kompleksnije popravke potrebni specijalizovani majstori koje je teže naći. Navedeni problemi čine C6 rijetkim izborom kod domaćih, ali i evropskih kupaca i predstavljaju glavne razloge što jedinstvena i udobna limuzina francuskog proizvođača nije uspjela da naruši dominaciju njemačkih proizvođača u klasi.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 2.2 HDi (173 KS)
Prosječno 6,9
Najmanje 6,5
Najviše 8,1

Prednosti

Udobnost, prostranost, dizajn, sigurnost, ekonomičnost, veoma mali rizik od krađe

Mane

Osjetljivi materijali u enterijeru, piezo injektori, turbina, plivajući zamajac, vješanje

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 2.179 ccm
Snaga 173 KS pri 4.000 o/min 
Max obrtni momenat 370 Nm pri 1.500 o/min 
Najveća brzina 217 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 9,6 s
Dimenzije DxŠxV 491 x 186 x 146 cm
Masa 1.795  kg
Osovinski razmak 290 cm
Prtljažnik 421 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

• 2005. Predstavljen Citroen C6 kao zamjena za model XM
• 2006. U ponudu agregata uključen 2.2 HDi dizelaš sa 173 KS
• 2009. Predstavljen novi 3,0-litarski šestocilindarski HDi motor sa 208 KS
• 2012. Prestanak proizvodnje Citroenove luksuzne limuzine

 

⚠️ Obrati pažnju:

CitroenC6prvikvarr

Kod pojedinih primjeraka su primijećeni kvarovi na turbini

 

CitroenC6drugiiikvarrr

Osjetljivi materijali na centralnoj konzoli su skloni habanju

 

CitroenC6trecikvarrrrrr

Vješanje je osjetljivo na loše podloge i zahtijeva redovno održavanje

 

Više informacija o modelu Citroen C6 pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...