Test - Mercedes GLC Coupe

Ateltski izvajan kupesrcelomac

U 2022. godini druga generacija GLC-a bila je najuspješniji Mercedesov SUV model, koji je za 365 dana širom svijeta našao put do 342.000 kupaca...
05 Juli 2024

Atletski izvajan coupe srcelomac

Nepunu godinu dana nakon predstavljanja standardnog GLC modela, svjetlo dana ugledala je i njegova dizajnerski atraktivnija verzija, koja je ujedno najprodavaniji i najpopularniji Mercedesov kupe SUV u aktuelnoj gami. Ljubitelji njemačkog brenda bez neke prevelike nostalgije brzo su prešli sa klasičnih kupe modela na njihovu veću i mišićaviju SUV braću. Ta konstatacija posebno se odnosi na pripadnice nježnijeg pola kojima je ova vrsta automobila za kratko vrijeme postala omiljena forma, dok su muškarci ipak više bili orijentisani ka klasičnom GLC-u. 

MERCGLCTESTSLISEKE (3)

Coupe je dugačak 4,76 metara i standardno se kotrlja na točkovima u rasponu od početnih 18 do najvećih 20-inča koji su dostupni u opcionom AMG Line paketu kakav smo imali na bogato opremljenom testnom modelu. Druga generacija GLC Coupea zasnovana je na savremenoj modularnoj platformi, sa međuosovinskim razmakom od 288 centimetara, koji joj omogućava da koristi širok raspon pogonskih i dinamičkih rješenja. Najjači dizajnerski aduti kod svih kupe SUV modela koncentrisani su iza B stuba, nakon kojeg krovna linija počinje oštrije da pada i da pravi razliku između standardnih modela. 

MERCGLCTESTSLISEKE (2)

I dok s prednje strane izgleda manje-više isto ili gotovo isto kao i standardni GLC, Coupe verzija s boka je dinamičnija zahvaljujući specifičnoj krovnoj liniji i zadnjem dijelu automobila, koji neodoljivo podsjeća na najatraktivnije Mercedesove kupe modele E i S-klasa. Kod GLC Coupea razlike su osim krovnom linijom postignute i specifičnom grafikom zadnjih svjetala, s valovitom LED linijom koja ističe donji dio dinamičnih dvodijelnih kućišta. Karoserijska atraktivnost naglašena je i s novim dezenima boja među kojima je modernabijela nijansa koju smo imali na testnom modelu.

MERCGLCTESTSLISEKE (17)

Podsjećamo da osim njih Mercedes nudi i standardnih 11 nijansi, koje su uglavnom varijacije svjetlijih i tamnijih sivih tonova. Sa 4.769 milimetara dužine i 1,6 metara dugačkom karoserijom postignut je gotovo nevjerovatno nizak koeficijent otpora vazduha od samo 0,27 koji Mercedesovim automobilima ovog formata omogućava da u vožnji budu izuzetno tihi i ekonomični. SUV status opravdan je s 158 milimetara klirensa.

To je dovoljno za bezbrižno silaženje s asfalta na makadam i razumne off-road manevre i gradske penjačke zahtjeve, dok za nešto više testni automobil jednostavno nije namijenjen. Mercedes navodi da je napadni ugao testnog vozila 19,8 stepeni, a izlazni 18,6. Istovremeno prelomni ugao iznosi 13,9 stepeni.

MERCGLCTESTSLISEKE (9)

U bogato opremljenim izdanjima u koje se svrstava i testni model - GLC Coupe nudi spoj najboljih materijala, koje Mercedes danas ugrađuje u svoje automobile, zatim savremene i grafički veoma interesantne multimedije i veoma pedantne završne obrade. U takvom luksuznom okruženju osjećate se kao automobilski kralj ili kraljica. Podsjećamo da je u poređenju s prethodnikom novi Coupe blago produžen, a za 15 milimetara povećan je i međuosovinski razmak, što je uticalo na povećanje slobodnog prostora na zadnjoj klupi. Najveća zamjerka koju su vlasnici prethodnika uputili proizvođaču bila je vezana za ponudu prostora u kabini, a posebno na zadnjoj klupi. S 1.890 milimetara širina je ostala ista, ali su određene promjene postignute s drugačijim pozicioniranjem sjedišta i novom arhitekturom enterijera.

MERCGLCTESTSLISEKE (10)

U prvom planu su digitalizovani instrumenti, te vertikalno pozicionirani centralni na dodir osjetljivi ekran MBUX multimedije, koji je blago zakrenut ka vozaču. Na njemu su integrisane sve funkcionalne komande, a mada su digitalizovane poput onih za klima uređaj, ne čine se tako nefunkcionalnim kao što je to slučaj kod mnogih sličnih rješenja. Mercedesovi stilisti unaprijedili su i ambijentalno osvjetljenje, a osim mnogobrojnih skupocjenih materijala i perfektne završne obrade, u kabini je vrijedan pažnje i vrhunski Burmeister audio sistem.Pohvalu zaslužuju i odlična, električno pokretana kožom obložena sjedišta koja imaju šire naslone nego što je to slučaj bio kod prethodnika. U specifične sadržaje spada i funkcija opuštanja vozača, koja kada se aktivira pomjeranje pojedinih dijelova sjedišta pokušava da razgiba njegovo umorno tijelo. Osim razgibavanja, prednja sjedišta nude i mogućnost grijanja.

MERCGLCTESTSLISEKE (7)

Spuštena krovna linija koja s vana mami poglede posmatrača i čini svakodnevnicu ljepšom vlasnicima ovakvih SUV kupe ljepotana, istovremeno zahtijeva i određene komforne kompromise na koje ćete lako pristati ako nikad ne sjedite pozadi. Prostora ima, ali ne kao u standardnom GLC modelu koji ima očekivano više porodičnih gena, pa se kao takav i preporučuje familijarnim kupcima, dok je kod Coupea fokus pažnje usmjeren na prvi red sjedišta.  Pozadi se ugodno mogu smjestiti putnici visoki do 185 cm. Jedan od kompromisa, koji je izraženiji nego kod standardnog GLC-a, svakako je i činjenica da je prilikom izlaska iz kabine kroz zadnja vrata teže izbaciti nog,e zbog čega one često dodirnustilizovani, izbočeni dio praga. Ukoliko je on prljav, isprljaće se i nogavice hlača i tu nema pomoći, osim dugačkog iskoraka koji baš i nije ugodan.

MERCGLCTESTSLISEKE (15)

Kupeovska linija krova utiče i na preglednost, koja je posebno izražena kod uključenja pod oštrijim uglom kada su velika zadnja bočna stakla i najkorisnija. Iako su položenija nego kod standardnog modela, kupeovska peta vrata čine pristup prtljažniku jednostavnijim, posebno jer su kombinovana sa ovim standardnim elektromotornim mehanizmom koji postupak otvaranja i zatvaranja obavlja potpuno automatski. Osnovna zapremina prtljažnika je uzornih 620 litara, a preklapanjem naslona zadnjih sjedišta može se povećati na 1.490 litara. Preklapanje naslona otkriva i jednu korisnu funkciju, odnosno automatizovano pomjeranje prednjih sjedišta prema naprijed s one strane s koje je naslon oboren.

MERCGLCTESTSLISEKE (19)

Posjedovanje i vožnja novog Mercedesa oduvijek su bili svojevrsna ekskluziva rezervisana za vozače dubljeg džepa. Tako je i danas. Cijena baznog GLC Coupe modela s dvolitarskim dizel agregatom startuje od 70.360 eura, dok je za bogato opremljeni testni automobil s podugačkim spiskom dodatne opreme potrebno izdvojiti 94.704 eura, koji na svojevrstan način ovom po mnogo čemu posebnom automobilu garantuju premium status. Ono što treba posebno naglasiti je činjenica da osim optimalne dinamike automobil poput testnog pruža i uzornu udobnost, pa se dugačka putovanja odrađuju s lakoćom.

MERCGLCTESTSLISEKE (18)

Ono što nijedan SUV model ne može da anulira je visoko težište u poređenju sa standardnom C-Klasom, koja u ovom poređenju pruža više dinamike i sigurnosti. Bilo kako bilo, Mercedes je svojoj publici ponudio širok spektar mogućnosti izbora različitih karoserijskih oblika, koji svaki na svoj način zadovoljavaju određeni uži krug interesovanja.

 MERCGLCTESTSLISEKE (16)

EKONOMIČNI DIZELAŠ

Pogonska paleta GLC Coupe je široka i pokriva raspon od 197 do 680 KS, s koliko raspolaže najjači AMG model. Sve verzije imaju serijski 4x4 pogon i vješanje s čeličnim oprugama i podesivim amortizerima, dok je testni model imao opciono Airmatik vješanje sa zakretanjem zadnje osovine. Osim što je unaprijedio nivo udobnosti, dinamike i upravljivosti u vožnji, ovaj sistem je omogućio i nevjerovatne manevarske sposobnosti za automobil SUV formata. Dvolitarski dizel agregat s oznakom 220d ujedno je i najslabiji u pogonskoj paleti.

MERCGLCTESTSLISEKE (1)

Međutim, s 197 KS i 440 Nm obrtnog momenta dovoljno je snažan da s lakoćom pokreće dvije tone težak automobil. O toj lakoći najbolje svjedoče ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,1 sekundu, te najveća brzina 225 km/h. Zvučna izolacija je na premium nivou, a motor u Sport režimu rada nadzorne elektronike može na trenutke da podsjeti na jače šestocilindarske dizelaše. Njegov najveći kvalitet svakako je umjerena potrošnja, koja se u testnim okolnostima kretala od šest do osam litara, a na kraju se zaustavila na samo 6,7. To je odlična rezultat s obzirom na serijski 4x4 pogon, te u velikoj mjeri zasluga odličnog devetostepenog automatskog mjenjača koji maksimalno rasterećuje motor.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...