Test – Citroen C3 Max Turbo 100 S&S BVM6

Od gradskog automobila do punopravnog krosovera

Mada je kod novog C3 naglasak stavljen na električnu verziju, koja je dostupna i na našem tržištu, tradicionalnim kupcima još uvijek je zanimljiviji klasični benzinski pogon. Ono što je univerzalno za sve modele jeste novi, izraženiji off-road karakter s kojim C3 postaje punopravan krosover...
20 Mart 2025

Od gradskog automobila do punopravnog krosovera

Uz Peugeot 208 i Renault Clio, Citroen C3 bio je i ostao jedan od pokretača razvoja i najvažnijih modela savremene francuske auto-industrije. Od 2002. godine i predstavljanja njegove prve generacije do aktuelne treće C3 je pronašao put do 5,6 miliona kupaca. To je impresivan rezultat ako se zna da je njegov slavni prethodnik Citroen 2CV za 41 godinu proizvodnje stigao do 4,1 miliona isporučenih jedinica.

IMG 0188

Tajnu velikog uspjeha modela C3 treba tražiti u specifičnom i originalnom dizajnu kroz sve tri generacije, praktičnom unutrašnjem konceptu i jednostavnom pogonu, koji je omogućavao njegovim vlasnicima ekonomičnu eksploataciju. U skladu sa trendovima novi model je izgubio dizelski, ali i dobio potpuno električni pogon, uz koji će još neko vrijeme egzistirati klasični benzinac i hibridni sistem.

IMG 9036

Mada u osnovi oba njeguju koncept krosovera, dizajn i sam koncept treće generacije značajno je drugačiji od njegovog prethodnika. Za takav stav prije svega zaslužne su uglaste forme karoserije sa čak devet centimetara većom visinom, zahvaljujući kojoj C3 sada izgleda robusnije i snažnije od mnogih punopravnih SUV-ova.

IMG 9005

Kupcima se to do sada uglavnom dopadalo, a ako je suditi prema prvim rezultatima novog modela C3, još uvijek je tako. Najniža tačka poda kod novog C3 od podloge je udaljena čak 16 centimetara. To vozačima ovog automobila omogućava puno više slobode i bezbrižnosti u svim uslovima za vožnju, što je ujedno i jedan od najvećih kvaliteta savremenih krosovera.

IMG 9028

U kombinaciji poput testne sa dvobojnom crveno-crnom karoserijom i najbogatijom opremom Max, koja se svana prepoznaje po specifičnim 17-inčnim aluminijumskim točkovima kombinovanim s mesnatim pneumaticima dimenzija 205/50, francuski novitet na trenutke djeluje i skupocjeno.

IMG 9062

Osim standardnih plastičnih oplata donjeg dijela vozila u prvom planu su i metalizirani ukrasi na branicima obojenim kao karoserija, koji dodatno pojačavaju osjećaj vizuelne robusnosti. Bogatstvu detalja svoj doprinos daju i kontrastni crni krov, retrovizori, krovni nosači i ručke na vratima, a tačku na „iˮ stavljaju savremena LED svjetla originalnog koncepta na oba kraja vozila. Na osnovu svega što je ponuđeno može se zaključiti da novi C3 sa najbogatijom opremom izgleda veoma zanimljivo i barem duplo gabaritniji nego što u stvarnosti jeste s dužinom od 402 centimetra.

IMG 9215

U kombinaciji s najbogatijim paketom opreme koji smo imali u testnom modelu novi C3 u stanju je da ponudi sve one savremene sadržaje bez kojih se jedan nov automobil ne može zamisliti u 21. vijeku. Veoma su zanimljiva i pojedina dekorativna rješenja poput platnene presvlake instrument-panela izrađene od reciklirane plastike. 

IMG 9405

Kao i kod većine savremenih automobila, skromnost tvrde plastike najteže je sakriti u enterijeru, mada oprema Max i ovdje pravi značajan odmak od osnovne konfiguracije. Ono što treba pozdraviti jeste inovativnost Citroenovih dizajnera, koji su na smjeni dvije generacije do te mjere promiješali karte da ova dva modela u kabini nemaju ništa zajedničko. Drugačiji im je i logotip, koji je u međuvremenu modernizovan i izgubio je do sada prepoznatljivi hromirani koncept.

IMG 9300

Digitalni instrumenti podvučeni su pod vjetrobran, pregledni su i informativni, a za odličnu ocjenu nedostaje im samo još obrtomjer, koji je po mišljenju konstruktora nepotreban vozačima 21. vijeka. Onima koji su naučili da voze u 20. vijeku uvijek će nedostajati, i to je generacijski jaz koji je teško premostiti. S druge strane, komande klimatizacije vraćene su u klasični format, što bi posebno trebalo obradovati starije generacije vozača.

IMG 9316

Izdvojene su na centralnom grebenu i funkcionalnije od dosadašnjeg digitalnog rješenja. Isti zaključak može se uputiti i prema multimediji, koja je u paketu Max dostupna s velikim 10,25-inčnim ekranom osjetljivim na dodir. Jedan od najvećih kvaliteta novog C3 s obzirom na njegovu dužinu od četiri metra jeste uzoran kabinski komfor.

IMG 9319

Prostora ima dovoljno da se unutra bez problema smjeste i korpulentnije osobe, ali ostaje utisak da je vozačeva pozicija izgubila par dragocjenih centimetara u širinu zbog preširoke konzole na vratima, koja služi kao podloga za podizače prozora, dok je centralni greben takođe značajno proširen, što više osobe sprečava da s desnim koljenom zauzmu najudobniji mogući položaj. Saputnik uživa uzoran komfor, a isti slučaj je i pozadi, gdje ima dovoljno prostora za noge, a još više za glavu putnika. Posebno je impresivan prostor za glavu, zbog kojeg se često stiče utisak da ste u automobilu monovolumenskog formata. Plastičnost instrument-panela donekle je razbijena svijetlim platnenim umetkom, koji pokriva centralni dio, a bogato djeluju i umeci od klavir-laka koji se, nažalost, bez obzira na to o kojem je savremenom automobilu riječ, lako maste i vremenom površinski grebu.

IMG 9382

Novi dvokraki upravljač nepravilnog oblika nije funkcionalan kao klasični okrugli, ali zbog neobičnog oblika zahtijeva da ga uvijek držite s dvije ruke dok manevrišete, što pozitivno utiče na sigurnost vožnje. Zadnja kamera pomaže pri manevrisanju, ali rezolucijski nije napredovala u odnosu na prethodnika, a utisak je da je trebalo. Treba pohvaliti i sistem zvučnog upozorenja na prekoračenje brzine, koji se može jednostavno isključiti pomoću posebnog tastera iza upravljača. Prostora za odlaganje sitnica ima dovoljno, a pohvalu zaslužuje i optimalno  pozicionirana ručica mjenjača. Da Citroenovim konstruktorima koji su bili zaduženi za organizaciju enterijera treba odati posebno priznanje, pored veoma komforne kabine najbolje svjedoči prtljažnik, čija osnovna zapremina iznosi 310 litara i jednostavno se može povećati obaranjem naslona zadnjih sjedišta, koja su djeljiva u omjeru 60 : 40. Novi Citroen C3 na domaćem tržištu u benzinskoj verziji dostupan je po ulaznoj cijeni od 31.930 KM. Kupci mogu da biraju između tri paketa opreme: You, Plus i Max. Za bogato opremljenu kombinaciju poput testne bez opcija Citroen traži 37.576 KM, a s njima 38.701 KM. S aktuelnim popustom koji važi do aprila taj iznos se koriguje na 36.946 KM, što ovaj automobil čini veoma konkurentnim u svjetlu onoga kako izgleda, kako se vozi i šta nudi.

IMG 9413

POGON

Trocilindarski 1,2-litarski agregat nije se proslavio pouzdanošću kod prethodnika. Mada je riječ o robusnom benzincu, odluka konstruktora da njegov razvod kombinuju sa zupčastim remenom potopljenim u motorno ulje nije se pokazala najboljom. S novim modelom taj nedostatak ispravljen je ugradnjom 40% novih dijelova te jačeg i pouzdanijeg lanca, koji bi po fabričkim uputstvima bez problema trebalo da izdrži više od 200.000 pređenih kilometara. Sa 100 KS i 205 Nm u 1.200 kilograma teškom C3 veoma je živahan i potentan. Odlično ga prati i šestostepeni ručni mjenjač, sa izuzetno dugačkom šestom brzinom koja omogućava iznenađujuće ugodno krstarenje na auto-putu, te maksimalnu brzinu od 184 km/h. Do 100 km/h iz mjesta se stiže za 9,9 sekundi, s međuubrzanjima koja na momente znaju biti i začuđujuće živahna. Vješanje je snažno, dobro upija neravnine i putne anomalije zahvaljujući hidrauličnim odbijačima, ali ga krosover koncept automobila i veliki klirens čine ugodnijim u opuštenoj nego u dinamičnoj vožnji, što je donekle i očekivano. Potrošnja je poprilično predvidljiva. S laganijom nogom na gasu nije se problem spustiti na manje od pet litara, a pod opterećenjem, u gradskom ritmu i s čestim snažnim gasom kod kretanja lako će se povećati na osam ili devet litara. Testni prosjek od 6,8 litara prihvatljiv je za uslove u kojima smo ga vozili.

IZDVOJENI TEST


Test – Mazda CX-80 e-SKYACTIVE MHEV AWD

Pet metara SUV luksuza i dizelska rapsodija

Mazda je svoju SUV paletu proširila sa novim i do sada najvećim modelom. Raskošni CX-80 karakt...